Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Minder koppel en piekerig vermogen,...weet ik nog van mijn MZ250 met meterslange dikke kachelpijp.Kan die ook niet zo'n pijpje voor jou maken?
Inderdaad, een goed uitgemeten exemplaar wel.Dat hangt er maar helemaal van af, een goede expansie is een verbetering.
Ja daar scheelt het nogal eens aan, vaak is er alleen maar meer gesnerp,..ook leuk.Dat hangt er maar helemaal van af, een goede expansie is een verbetering.
Bij viertakt wel.Was het niet zo dat korte dikke pijpen voornamelijk piekvermogen leverden, en lange dunne pijpen meer in het middengebied?
Dat ligt er maar net aan wat je wil,het blijft een beperkt optimaal werkgebied,het is of veel trekkracht onderin of boven in toeren,Dat hangt er maar helemaal van af, een goede expansie is een verbetering.
Precies, het werkt alleen als je het goed berekend. Ik heb al sinds mijn jeugd een boek hier, waar dat in beschreven staat. Tweetakt tunig, geschreven door Pavel Husak.Dat gaat niet werken een pijp kopiëren van een ander merk/model .
Je zal hem toch echt moet berekenen en ja ik heb in het verleden er wel set gemaakt die werkt.
was een hoop werk want je bereken een rechte pijp en je mag per element niets aan de inhoud verranderen om hem gebogen te maken dus wat je aan de binnenbocht weghaalt moet er aan de buitenkant weer bij om dat deel van de kamer de zelfde inhoud te houden .
Pijpen ( drie stuks) waren voor een Barton wegracer