Iedereen kent de situatie wel, je rijdt lekker een gangetje of 90 op een 80 weg buiten de bebouwde kom, lekker vlot. En opeens allemaal borden wegwerkzaamheden enzovoort maximumsnelheid 50km/u...
daar rij je dan, s'avonds laat op een verlaten weg met 50km/u.
ok, ik pas mijn snelheid ALTIJD aan als ik mensen ook daadwerkelijk aan het werk zie daar, respect voor die gasten die in weer en wind wegen aan het onderhouden zijn etc. maar waarom moet die snelheidsverlaging altijd gelden?
lijkt me echt wel weer zo'n situatie dat er stiekem iemand staat te laseren en jou te bekeuren omdat je 40km/u te hard (niet misselijk) door een weg werkzaamheden zone rijdt (waar uiteraard niemand aanwezig is).
hoe rijden jullie in zulke gevallen?
Altijd voorzichtig. Een paar jaar geleden werd aan de A15 volop gewerkt ivm aanleg Betuwelijn. Ik reed vanuit Tiel terug na een tourrit, was al 's avonds laat. In de werkzaamheden zag ik een donkere auto staan zonder licht. Gelukkig reed ik precies 70... De hardrijders voor en na mij gingen dus op de foto!Iedereen kent de situatie wel, je rijdt lekker een gangetje of 90 op een 80 weg buiten de bebouwde kom, lekker vlot. En opeens allemaal borden wegwerkzaamheden enzovoort maximumsnelheid 50km/u...
daar rij je dan, s'avonds laat op een verlaten weg met 50km/u.
ok, ik pas mijn snelheid ALTIJD aan als ik mensen ook daadwerkelijk aan het werk zie daar, respect voor die gasten die in weer en wind wegen aan het onderhouden zijn etc. maar waarom moet die snelheidsverlaging altijd gelden?
lijkt me echt wel weer zo'n situatie dat er stiekem iemand staat te laseren en jou te bekeuren omdat je 40km/u te hard (niet misselijk) door een weg werkzaamheden zone rijdt (waar uiteraard niemand aanwezig is).
hoe rijden jullie in zulke gevallen?
Het gaat hem idd enkel en alleen over de centen...Altijd voorzichtig. Een paar jaar geleden werd aan de A15 volop gewerkt ivm aanleg Betuwelijn. Ik reed vanuit Tiel terug na een tourrit, was al 's avonds laat. In de werkzaamheden zag ik een donkere auto staan zonder licht. Gelukkig reed ik precies 70... De hardrijders voor en na mij gingen dus op de foto!
NB: Er was daar op dat moment dus verder niemand aan het werk... Wel waren de rijbanen versmald, dus een snelheidsverlaging was niet helemaal onterecht.
Sindsdien kijk ik altijd iets beter uit bij werkzaamheden. Bij de Moerdijkbrug hebben ze ook kapitalen opgehaald tijdens de werkzaamheden!
Het gaat hem idd enkel en alleen over de centen...
Dat ondertussen honderdduizenden chauffeurs gehinderd worden, dat kan de overheid geen reet schelen...
Verheershinder door geen onderhoud uit te voeren zal op den duur vele malen erger zijn.
Maar ja, hollander mogen graag klagen. Belgen kunnen er blijkbaar ook wat van
Toch gaat het af en toe behoorlijk mis hoor, vergis je daar niet in.Flitsen bij wegwerkzaamheden aan een snelweg is gewoon geld innen. Heeft niets maar dan ook helemaal niets met veiligheid te maken. Ik zou die gasten niet eens van de sokken kunnen rijden al zou ik het willen. Grote betonnenplaten schermen de wegwerkers helemaal af van het verkeer. En terecht overigens.
Ik heb het over flitsen als er NIET gewerkt wordt.
Verheershinder door geen onderhoud uit te voeren zal op den duur vele malen erger zijn.
Maar ja, hollander mogen graag klagen. Belgen kunnen er blijkbaar ook wat van
Toch gaat het af en toe behoorlijk mis hoor, vergis je daar niet in.
Als men aan het werk is houd ik mij netjes aan de snelheid.
Zie ik dat er niemand bezig is, gaat de snelheid wel naar beneden, maar naar een voor mijn gevoel acceptabele snelheid.
Toch gaat het af en toe behoorlijk mis hoor, vergis je daar niet in.
Als men aan het werk is houd ik mij netjes aan de snelheid.
Zie ik dat er niemand bezig is, gaat de snelheid wel naar beneden, maar naar een voor mijn gevoel acceptabele snelheid.
Ik heb het over flitsen als er NIET gewerkt wordt.
En de rest van NL klaagt dan niet?
En je zou maar een schuiver maken met alle extra geplaatste obstakels....En bij werkzaamheden is er altijd wel wat aan de hand, al is het maar zooi op het wegdek.
LoL.
Stel, je mag 120, en er zijn wegwerkzaamheden en iemand rijd met 120 een wegwerker dood?
Als dit nooit gebeurd zou zijn, en je zet er een 50 bord neer, gaat zo'n gast echt niet in een keer 50 rijden hoor.
Schijnveiligheid. Je houd altijd mongolen in het verkeer.
Het heeft wel 2 voordelen voor de overheid:
- Flitsauto's die een hoog % uitschrijven tijdens onmogelijke tijdstippen
- Ze hebben iets om te schermen "Kijk, we doen er toch iets aan".
Doeltreffend te werk gaan doen ze niet. Er zijn goede alternatieven die de verkeersdoorstroomsnelheid ten goede komt. Maar die worden toch niet aangehaald door de overheid
onzin.
Jaarlijks komt er gemiddeld 1 wegwerker om het leven, en dat is vaak een vuilnisman (word ook als wegwerker gezien) die word aangereden.
Ok, jij wintonzin.
Jaarlijks komt er gemiddeld 1 wegwerker om het leven, en dat is vaak een vuilnisman (word ook als wegwerker gezien) die word aangereden.
Wegwerkzaamheden zijn daarin tegen heel gevaarlijk voor de automobilsten en motorrijders. Zoals bv. een file die veroozaakt word door wegwerkzaamheden.
Ik hou me trouwens ook altijd netjes aan de snelheid.....geen zin in een onzin boete die ook nog eens een keer zo duur is.
Waar haal je die wijsheid... te weten dat getal... vandaan, als ik vragen mag ??
Ok, jij wint