Snelheid en hoe zoiets went..

Toch vind ik lekker bochten pakken op zo één slingerweg leuker als met 250 over de snelweg
jakkeren.
Maar dat is natuurlijk mijn mening. 8-)

Da's ook mijn mening. Als ik lang hard rij, heb ik 's avonds gigantische pijn in de nek. Nog een cadeautje van die kl@#tzak
headshot.gif
die me van achter aan heeft gereden (in '97): Whiplash.

Heeft iemand hier op het forum deze klachten toevallig ook? Zou een hogere kuipruit hier wat tegen kunnen doen?
 
nu jullie het toch over snelheid hebben...

heb net voor de eerste keer 200+ gezoefd op weg naar m'n werk }) zat lekker tegen 140 te cruisen achter BMW die netjes waar hij een gaatje vond even snel tussen 2 kamions schoof om me langs te laten :} :} :} :}

200 is gewoon helemaal yummie :9~ !
 
hey cpuburn wacht maar totdat je een keer 260 op je cbr600f rijdt...dan is 200 ook een mietjes snelheid... :)
 
}) klinkt lekker, maar daar wil ik echt een open autosnelweg voor ..

toch leuk dat snelheid hier zo'n beetje :? sociaal aanvaard is, aan m'n liefste collega hier tegenover mij kan 'k het niet kwijt...

:} MF :}
 
Da's ook mijn mening. Als ik lang hard rij, heb ik 's avonds gigantische pijn in de nek. Nog een cadeautje van die kl@#tzak
headshot.gif
die me van achter aan heeft gereden (in '97): Whiplash.

Heeft iemand hier op het forum deze klachten toevallig ook? Zou een hogere kuipruit hier wat tegen kunnen doen?

Als ik lang op snelweg rij heb ik ook last van mijn nek. Heb echter geen last van whiplash. Ik moet gewoon mijn nekspieren trainen :)
 
Heeft iemand hier op het forum deze klachten toevallig ook? Zou een hogere kuipruit hier wat tegen kunnen doen?

Ik denk dat zo'n beetje iedere motorrijd(st)er in meer of mindere mate last heb van ze nek.
Altijd een gekraak en opstrekgedoe van jewelste als ik motorrijd(st)ers om me heen heb.
Ik zelf trouwens ook hoor.

Je kan de spieren oprekken door zover mogelijk naar je schouder te gaan en dat een paar seconden vast te houden. Links en rechts afwisselen.
 
Ik denk dat zo'n beetje iedere motorrijd(st)er in meer of mindere mate last heb van ze nek.
Altijd een gekraak en opstrekgedoe van jewelste als ik motorrijd(st)ers om me heen heb.
Ik zelf trouwens ook hoor.

Je kan de spieren oprekken door zover mogelijk naar je schouder te gaan en dat een paar seconden vast te houden. Links en rechts afwisselen.

Ik heb het dan helaas niet over de standaard-langeritten-hogesnelheidspijn... Er is een verschil van 2 panadol+ tussen de pijn van voor en na het ongeluk.... '(
 
I go with Lage CB...

maar laat je niet verleiden tot het ronddraaien van je hoofd op je schouders, is zowat het slechtste dat je kan doen voor je nek !! enkel voor-achter, links rechts

maar hoe dan ook, zal er nog wel verschil zijn tss whiplash gevolgen :r en gewoon een beetje stijf zijn na de rit
 
...
Toch vind ik lekker bochten pakken op zo één slingerweg leuker als met 250 over de snelweg
jakkeren.
Maar dat is natuurlijk mijn mening. 8-)
...

:^

Anders had ik wel een Blackbird of zoiets.

En over last van je nek. Ik heb echt geen dikke nek, maar heb na afgelopen weekend totaal geen last van m'n nek gehad. En toch ongeveer 1400 km gereden, waarvan veel snelweg. Een goede helm en een jetstream ruitje doen wonderen. Ik kon tot 180 redelijk rechtop blijven zitten en bij 200 moest ik wat verder voorover gaan zitten (wegduiken gaat ook moeilijk met een tanktas).
 
Als ik lang op snelweg rij heb ik ook last van mijn nek. Heb echter geen last van whiplash. Ik moet gewoon mijn nekspieren trainen :)

Dat is wel de meest handaige optie jah, ik heb aan het begin van het motorseizoen ook redelijk wat last van mijn nek, naar mate het seizoen vorderd wordt mijn nek steeds dikker. Aan het einde van het seizoen heb echt twee betonbalken van nekspieren aan me hoofd hangen echt niet te kort!!
 
Zeker weten dat het went. Ik had nooit brommer gereden, dus was niet zo'n 2 wiel snelheidsmonster. De eerste keer was 50 al erg hard. De eerste keren 80 dacht ik al van de motor te waaien en 120 was al helemaal een supersnelheid...
200 haal ik natuurlijk nooit op de Intruder, maar als ik hem in de polder effe doortrek zit je zo op de 140/150 (niet lachen jullie!) en is er niks aan de hand.

Ook auto's went. Toen ik de eerste keer in een Lotus zat (stilstaand) kwam ik als een kind zo blij thuis, daarna meerijden wow, helemaal :} . Later reed ik voor het eerst zelf, nou dat was de dag van m'n leven. Dit verwende jong heeft inmiddels een behoorlijk aantal Lotussen (Elise, Elise 111S, Elise Mk.II, Elise 340R, Exige, Esprit GT3 en V8, en de ouwetjes Elan S4 (ook op Zandvoort mee gereden) en Climax Elite) gereden, ook errug hard en het went dusdanig dat de allergrootste kick er vanaf is. Het blijft nog steeds heel gaaf en een aparte belevenis, maar de echt allergrootste kick geeft het niet meer. En dan heb ik er zelf geeneens een ;( Blijft nog wel m'n droom....
 
Aan het einde van het seizoen heb echt twee betonbalken van nekspieren aan me hoofd hangen echt niet te kort!!
Mag je wel oppassen dat je je kop er niet aan stoot, heb je nog hoofdpijn ook })

Over snelheid en dat het went.
Absoluut > Al moet ik zeggen dat ik de top van Div genoeg vindt en dat niet zo heel vaak rij.
Alleen op een leeg stuk snelweg en niet in Friesland })
Ik heb één keer mazzel gehad. Een agent undercover die even met ze hand zwaaide dat ik rustiger aan moest doen.
Verder gelukkig nooit gepakt met al te hoge snelheid.
Moet wel vermelden dat ik de marge van 50 km te hard goed in de smiezen hou.
 
Het heeft denk ik vooral ook te maken met het snelheidsverschil.

Als motorrijder die regelmatig hoge snelheden rijdt ben je gewend aan het snelheidsverschil maar iedere individuele automobilist die je voorbij rijdt schrikt zich helemaal de pleuris.

Ik heb het zelf ook regelmatig in de auto en dan denk ik toch al snel "wat een mafkees". Stap ik daarna op de motor dan doe ik het zelf net zo makkelijk. Beetje dubbel dus.
:^
ik denk dat daar wel iets in zit. Als ik op de motor zit, dan zijn auto's rijdende chicanes, maar als ik in de auto zit en er komt ineens een motor langs, dan schrik ik ook het apezuur.
Het heeft alles te maken met vanuit welk perspectief je tegen zaken aankijkt.
Rijdend op de snelweg is 250km/u een piece of cake, maar als je met pech langs de weg staat (of mijn ervaring: zonder benzine) dan is 90km/u van het vrachtverkeer al angstaanjagend hard.
 
Toch vind ik lekker bochten pakken op zo één slingerweg leuker als met 250 over de snelweg
jakkeren.

Helemaal met je eens, maar als je een keer op de snelweg zit, moet je het ook leuk zien te krijgen, en met 250 krijg de snelweg vaak ook nog wel leuke bochten.

En over 160 in de regen, dat gaat makkelijk, ook als het hard regent, wel zorgen voor goede banden, als af en toe je achterwiel begint te spinnen is het misschien verstandig 5 km/u langzamer te gaan rijden. })
 
Maar Rev heb wel gelijk. Aan snelheid wen je snel.
Ligt trouwens ook aan het type motor natuurlijk.
Op mijn lesmotor (naked) vond ik 100 best snel. Een week later op een fiets van m'n oom (supersport): Ow, rij ik al 100?

Maar van 160-180 raak ik ook niet echt meer onder de indruk (ligt eraan waar). En 245 op de autobahn schiet ook niet op :? Lijkt alsof je langzaam rijdt. Je haalt auto's niet echt snel in (de dikke bakken).
 
Zal wel aan mij leggen, maar vind er geen fuck aan om snoei hard te jagen. Gewoon tussen de 140 & 160 is wel ok, maar 200+ interesseerd me geen reet.

Dokter, ben ik ziek? :P
 
Op vrijdag 24 mei 2002 14:44 schreef HELLdesker het volgende::^
.........240.......hand gebroken.........uithoorn.........onderuit geremd.........FZR.....Nieuwe uitlaat naar de klote....


naja, vage herinneringen aan een of ander gesprek in een grijs verleden met ik weet niet meer wie....
:P
 
Zal wel aan mij leggen, maar vind er geen fuck aan om snoei hard te jagen. Gewoon tussen de 140 & 160 is wel ok, maar 200+ interesseerd me geen reet.

Dokter, ben ik ziek? :P

Ik ook. Probeer op mijn motor maar eens 160+ te rijden, is ook al niet te doen. 120 / 140 rijd lekker, daarna waait mijn kop er zowat af. Dooie lul dus... :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan