Snelheidsbekeuring in Duitsland

26 apr 2005
37
0
Sittard
Gisteren heb ik post gehad van onze Duitse vrienden.

Situatie:
een 4 tal weken geleden zijn we met 4 mensen gaan toeren in de Eifel. Bij het uitrijden van een klein dorpje ging de snelheid er net iets teveel op.

Als derde rijder zag ik opeens een BMW motor op de oprit van een woonhuis de weg opkomen. In mijn spiegel zag ik hem flink accelereren om ons bij te komen. Na een paar 100 meter achter mij gehangen te hebben, ging die als een gek langs me door om vervolgens voor de eerste rijder de blauwe lampen aan te zetten.

Daar stonden we lang de kant van de weg! Gevolg 31km te hard gereden.
Nu heb ik de bekeuring binnen en blijkt dat er 2 fouten in staan
1. tussenvoegsels van naam niet opgenomen
2. kenteken verkeerd (waar een V staat is veranderd in een U)

Vraag:
Uiteraard; kan ik bezwaar maken (met redelijke kans op succes) op deze 2 fouten?

Wat tevens opmerkelijk is dat de kopman een veel lagere bekeuring heeft gekregen..... (als je achter elkaar rijdt, hoe kan dan de kopman minder hard gereden hebben)....
 
Sowieso niet betalen.. doe ik al jaren niet en dat gaat prima. Ze sturen je een keer (of twee) een herinnering en dan geven ze het op (mijn ervaring).

Kans is wel dat als ze je nog een keer pakken en ze zien dat er nog wat openstaat, ze je meenemen naar een pinautomaat en dat je het dan contant mag afrekenen. Maar dat risico neem ik wel. Sowieso zijn die boetes daar veel redelijker dan die in Nederland dus het is meestal ook nog wel te betalen.
 
Laatst bewerkt:
PREPARE YOURSELF FOR THE MORAALRIDDERS!

23629253.jpg
 
Gisteren heb ik post gehad van onze Duitse vrienden.

Situatie:
een 4 tal weken geleden zijn we met 4 mensen gaan toeren in de Eifel. Bij het uitrijden van een klein dorpje ging de snelheid er net iets teveel op.

Als derde rijder zag ik opeens een BMW motor op de oprit van een woonhuis de weg opkomen. In mijn spiegel zag ik hem flink accelereren om ons bij te komen. Na een paar 100 meter achter mij gehangen te hebben, ging die als een gek langs me door om vervolgens voor de eerste rijder de blauwe lampen aan te zetten.

Daar stonden we lang de kant van de weg! Gevolg 31km te hard gereden.
Nu heb ik de bekeuring binnen en blijkt dat er 2 fouten in staan
1. tussenvoegsels van naam niet opgenomen
2. kenteken verkeerd (waar een V staat is veranderd in een U)

Vraag:
Uiteraard; kan ik bezwaar maken (met redelijke kans op succes) op deze 2 fouten?

Wat tevens opmerkelijk is dat de kopman een veel lagere bekeuring heeft gekregen..... (als je achter elkaar rijdt, hoe kan dan de kopman minder hard gereden hebben)....

Ik rij veel eifel,en regelmatig flink hard :P

Maaaaaaar in dorpen en stadjes houd ik me netjes aan die 50,daar is het overzicht ook dikwijls beperkt en ik respecteer de situatie van de daar wonenden :Y

Dus als je door de dorpen met 80 gaat knallen zeg ik : gewoon dokken :)
 
Sowieso niet betalen.. doe ik al jaren niet en dat gaat prima. Ze sturen je een keer (of twee) een herinnering en dan geven ze het op (mijn ervaring).

Kans is wel dat als ze je nog een keer pakken en ze zien dat er nog wat openstaat, ze je meenemen naar een pinautomaat en dat je het dan contant mag afrekenen. Maar dat risico neem ik wel. Sowieso zijn die boetes daar veel redelijker dan die in Nederland dus het is meestal ook nog wel te betalen.

Als ze het kenteken verkeerd genoteerd hebben, acht ik de kans klein dat TS alsnog een keer aan de kant gezet wordt :)
 
Als ze het kenteken verkeerd genoteerd hebben, acht ik de kans klein dat TS alsnog een keer aan de kant gezet wordt :)

Ik bedoelde eigenlijk dat als hij dan tóch staande wordt gehouden. En of ze dan op naam of kenteken controleren weet ik niet, maar de kans is idd wel een kleiner ja :P .
 
Ik rij veel eifel,en regelmatig flink hard :P

Maaaaaaar in dorpen en stadjes houd ik me netjes aan die 50,daar is het overzicht ook dikwijls beperkt en ik respecteer de situatie van de daar wonenden :Y

Dus als je door de dorpen met 80 gaat knallen zeg ik : gewoon dokken :)


Mee eens! Respecteer ik ook. Situatie was alleen onduidelijk. Was een soort uitloper van dorp met hier en daar nog een huis. Brede weg, veel overzicht en (oprecht) dacht ik dat je hier al harder mocht.

Bekeuring valt mee, 140,00 euro

Maar als je met een paar telefoontjes en mailtjes 140,00 kan besparen :-)
 
Ik bedoelde eigenlijk dat als hij dan tóch staande wordt gehouden. En of ze dan op naam of kenteken controleren weet ik niet, maar de kans is idd wel een kleiner ja :P .

Ja, snap ik. Nog nooit een boete in het buitenland gehad, maar ik zou het er ook op wagen :Y
 
Mee eens! Respecteer ik ook. Situatie was alleen onduidelijk. Was een soort uitloper van dorp met hier en daar nog een huis. Brede weg, veel overzicht en (oprecht) dacht ik dat je hier al harder mocht.

Bekeuring valt mee, 140,00 euro

Maar als je met een paar telefoontjes en mailtjes 140,00 kan besparen :-)

Geen slapende honden wakker maken ;)

In DL kennen ze volgens mij geen Wet Mulder, maar hier in NL zou het zijn: Oh, uhh hebben wij uw kenteken verkeerd genoteerd? Bedankt voor de tip! Wat is uw correcte kenteken ook alweer? |(

En vervolgens krijg je alsnog een bekeuring met de correcte gegevens :Y
 
Mee eens! Respecteer ik ook. Situatie was alleen onduidelijk. Was een soort uitloper van dorp met hier en daar nog een huis. Brede weg, veel overzicht en (oprecht) dacht ik dat je hier al harder mocht.

Bekeuring valt mee, 140,00 euro

Maar als je met een paar telefoontjes en mailtjes 140,00 kan besparen :-)

Je kan jezelf 140 euro besparen door de boel gewoon te negeren. Ideaal toch :} ?
 
Mee eens! Respecteer ik ook. Situatie was alleen onduidelijk. Was een soort uitloper van dorp met hier en daar nog een huis. Brede weg, veel overzicht en (oprecht) dacht ik dat je hier al harder mocht.

Bekeuring valt mee, 140,00 euro

Maar als je met een paar telefoontjes en mailtjes 140,00 kan besparen :-)

Meestal zie je er een geel bord(hetzelfde als hier einde bebouwde kom) hoe ver het is naar het volgende dorp.
Da's voor mij een indicatie om terug te poken en het gas erop te zetten.
Ik kom graag in duitsland,ze zijn wat snelheid betreft niet zo pietluttig als hiero :r ,dus heb ikzelf het respect om me ,waar men het vraagt, in te houden :Y ,om daarna flink door te gassen.
 
Meestal zie je er een geel bord(hetzelfde als hier einde bebouwde kom) hoe ver het is naar het volgende dorp.
Da's voor mij een indicatie om terug te poken en het gas erop te zetten.
Ik kom graag in duitsland,ze zijn wat snelheid betreft niet zo pietluttig als hiero :r ,dus heb ikzelf het respect om me ,waar men het vraagt, in te houden :Y ,om daarna flink door te gassen.

En als je dan een keer staande wordt gehouden dan heb je tenminste met een fatsoenlijke agent van doen die het niet nodig vindt om een belerende preek te houden maar die je gewoon in je waarde laat.

Ik heb echt 100x meer respect voor Duitse agenten.. ik ben nog nooit een verkeerde tegengekomen. Als je dan aan de kant gezet wordt weet je dat je iets fout hebt gedaan. En dat weet hij ook. Maar er wordt geen drama van gemaakt, je handelt de zaken af en even goede vrienden daarna :} .
 
Laatst bewerkt:
ik zie dit als een vorm fout
hier door worden ook criminelen vrij gesproken.

ik zou dus bezwaar aan tekenen van wegen het kenteken dat fout genoteerd is
en dus niet bij jou motor hoort
 
Laatst bewerkt:
Je kan jezelf 140 euro besparen door de boel gewoon te negeren. Ideaal toch :} ?

Dat had ik vorig jaar ook kunnen doen,op de snelweg met 40 km te hard.
Maar ik heb betaalt :Y ,waarom?,die flitskast stond idd op een punt waarna er een linke bocht kwam en stond er dus terecht.

Misschien wordt ik wel oud :') ,dus TS zie maar.
 
En als je dan een keer staande wordt gehouden dan heb je tenminste met een fatsoenlijke agent van doen die het niet nodig vindt om een belerende preek te houden maar die je gewoon in je waarde laat.

Ik heb echt 100x meer respect voor Duitse agenten.. ik ben nog nooit een verkeerde tegengekomen. Als je dan aan de kant gezet wordt weet je dat je iets fout hebt gedaan. En dat weet hij ook. Maar er wordt geen drama van gemaakt, je handelt de zaken af en even goede vrienden daarna :} .

:^

Hier is het meteen jij en jou in combi met dat betuttelende praatje en vingertje. En als ze je kunnen bekeuren, dan dwingen ze je bijna een hand te geven als steek na: "Fijne dag nog!" Zit er geen bekeuring in omdat ze het bij het verkeerde eind hebben, dan hoeft die hand ineens niet.

Zooo kinderachtig :Y
 
Laatst bewerkt:
:^

Hier is het meteen jij en jou in combi met dat betuttelende praatje en vingertje. En als ze je kunnen bekeuren, dan dwingen ze je bijna een hand te geven als steek na: "Fijne dag nog!" Zit er geen bekeuring in omdat ze het bij het verkeerde eind hebben, dan hoeft die hand ineens niet.

Zooo kinderachtig :Y

Als ik het zo lees lijkt het erop dat ze in DE geen VMBO'ers aannemen voor 'machtsfuncties'.
 
Als je de boel wil oplichten, doe dat dan voor 1 miljoen of meer, maar niet voor zo'n Mickey Mouse bedragje. Had laatst ook zo iemand: een raam van mijn huis is gebarsten. Zegt hij: je moet gewoon de verzekering bellen en zeggen dat dat door een ongelukje is gebeurd, dan wordt het vergoed! |(
Zelfde categorie, wat mij betreft. Kleinzielig oplichten.
 
Als je de boel wil oplichten, doe dat dan voor 1 miljoen of meer, maar niet voor zo'n Mickey Mouse bedragje. Had laatst ook zo iemand: een raam van mijn huis is gebarsten. Zegt hij: je moet gewoon de verzekering bellen en zeggen dat dat door een ongelukje is gebeurd, dan wordt het vergoed! |(
Zelfde categorie, wat mij betreft. Kleinzielig oplichten.

:^

Pff 140 euro komop nou, is ook het eind v/d wereld niet.
 
Niet betalen is het risico dat je volgende keer dat je in Duitsland bent van de weg gehaald wordt. Hoe gezellig de politie daar is in dergelijke gevallen weet ik niet.
140 euro is nou ook weer niet zoveel dat ik daarvoor potentieel mijn volgende vakantie laat verpesten. Bovendien is het terecht, je hebt 30km/u te hard gereden waarvan je vooraf weet dat daar mogelijk een boete tegenover staat.
 
Als je de boel wil oplichten, doe dat dan voor 1 miljoen of meer, maar niet voor zo'n Mickey Mouse bedragje. Had laatst ook zo iemand: een raam van mijn huis is gebarsten. Zegt hij: je moet gewoon de verzekering bellen en zeggen dat dat door een ongelukje is gebeurd, dan wordt het vergoed! |(
Zelfde categorie, wat mij betreft. Kleinzielig oplichten.

ruitbreuk is 9 van de 10 keer verzekerd, ongeacht de oorzaak... Je tilt dus niemand...
 
ruitbreuk is 9 van de 10 keer verzekerd, ongeacht de oorzaak... Je tilt dus niemand...
Oh OK, zal es kijken in de voorwaarden, thanks :) Maar het ging even om het idee; had ook het voorbeeld kunnen geven van de mensen die hun zonnebril of camera "kwijtraken" op vakantie :N
 
Wordt ambtshalve gecorrigeerd. Niet zeuren gewoon betalen. Risico van het 'vak'.
 
Als je flink genoeg bent om zelf te beslissen om (redelijk fors) te snel te rijden ben je vast ook wel flink genoeg om zelf te beslissen of je het risico wilt nemen dat er consequenties hangen aan het niet betalen van de bon.

Heb je onze mening niet voor nodig (of dat zou in elk geval niet nodig moeten zijn).

:Z
 
Hoe hoog zijn die boetes nou? Voor zover ik weet is een snelheidsboete in Duitsland een stuk goedkoper dan in Nederland.

Dusse.. *klimt op paard* Niet zeuren en gewoon betalen, oetlul! :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan