Snelheidsbekeuring in Duitsland

Wij vinden die boetes in Duitsland lekker laag, de Duitsers willen echter liever ons systeem.

Naast die boetes krijgen ze namelijk ook nog punten op hun rijbewijs, paar keer iets te hard, verkeerslichtje missen en foetsie Fuhrerschein.
 
Wij vinden die boetes in Duitsland lekker laag, de Duitsers willen echter liever ons systeem.

Naast die boetes krijgen ze namelijk ook nog punten op hun rijbewijs, paar keer iets te hard, verkeerslichtje missen en foetsie Fuhrerschein.

De autorijders ja O-)

In duitsland moet je gezicht op de foto staan en wordt je dikwijls alleen van voren geflitst(vaste flitspalen).
ik heb het ook wel eens meegemaakt met de brommer,van voren is er niks aan de hand :]

Lekker zo laten :P
 
Blijven overtredingen eigenlijk in Duitsland of worden ze ook doorgespeeld naar je dossier in NL?
Bedoel in de zin van stel je hebt een voorwaardelijke rij-ontzegging, kunnen ze hier in NL dan met een snelheids overtreding uit Duitsland weer te grazen nemen?
 
Blijven overtredingen eigenlijk in Duitsland of worden ze ook doorgespeeld naar je dossier in NL?
Bedoel in de zin van stel je hebt een voorwaardelijke rij-ontzegging, kunnen ze hier in NL dan met een snelheids overtreding uit Duitsland weer te grazen nemen?


Niet over in zitten, in Noorwegen zijn ze niet zo streng :P
 
Ik heb echt 100x meer respect voor Duitse agenten.. ik ben nog nooit een verkeerde tegengekomen. Als je dan aan de kant gezet wordt weet je dat je iets fout hebt gedaan. En dat weet hij ook. Maar er wordt geen drama van gemaakt, je handelt de zaken af en even goede vrienden daarna :} .

Daar gaan ze er nog vanuit, en terecht, dat men gewoon netjes betaald.
Duitsers mauwen niet en dokken gewoon.
Hier in Nederland pak je de woppers of hoe dat ook mag heten er meteen uit, daarom krijg jij altijd een preek erbij.
 
Vorig jaar dacht ik in Dld een boete gehad (parkeerde in de strontregen voor FC moto op een motor parkeerplaats met het koekblik) deed dit niet express maar zat boete onder ruitenwisser bij terugkomst. Ik uiteindelijk de boete van ongeveer € 17,50 lachend betaald. Met andere worden wees blij dat je niet gepakt bent in ons landje! Betaal of betaal niet maar reken erop dat je de volgende keer HET lul bent als je in DLD gepakt wordt.
 
De autorijders ja O-)

In duitsland moet je gezicht op de foto staan en wordt je dikwijls alleen van voren geflitst(vaste flitspalen).
ik heb het ook wel eens meegemaakt met de brommer,van voren is er niks aan de hand :]

Lekker zo laten :P

Is niet meer, heb er 2 binnen gekregen waar zowel voor- als achterzijde opstaat, dus kenteken en je snufferd :o .
Mischien in het vervolg maar je zonnevizier ophouden ipv open rijden. })
 
de foto staan en wordt je dikwijls alleen van voren geflitst(vaste flitspalen).
ik heb het ook wel eens meegemaakt met de brommer,van voren is er niks aan de hand :]


Wij maakten er altijd de sport van om zo debiel mogelijk geflitst te worden in Duitsland. Of met een wheelie, vreemde positie op de motor, etc _O- . En als je er voor je gevoel niet helemaal lekker op stond, even omdraaien en opnieuw proberen :') .

Vooral op de weg huiswaarts was het altijd lachen om nog even te dollen met die flitspalen :P .
 
Meestal zie je er een geel bord(hetzelfde als hier einde bebouwde kom) hoe ver het is naar het volgende dorp.
Da's voor mij een indicatie om terug te poken en het gas erop te zetten.
Ik kom graag in duitsland,ze zijn wat snelheid betreft niet zo pietluttig als hiero :r ,dus heb ikzelf het respect om me ,waar men het vraagt, in te houden :Y ,om daarna flink door te gassen.

:^
Ik woon nu een jaar of 6 in Dld en kan me niet herinneren wel eens een punt te zijn tegengekomen waar het me onduidelijk was hoe hard ik mocht.
In Nl met al z'n verschillende snelheden, zones en uitzonderingen daarentegen ... |(

Betalen of niet: helemaal zelf weten, maar niet mekkeren dat het niet duidelijk was hoe hard je mocht. Gewoon blijven opletten en niet alleen maar hard bezig zijn je maatjes bij te houden :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan