snelheidscontrole Limburg

Zielig? Het uiten en verdedigen van een mening zielig? Weet je wat ik zielig vind? Mensen die de gevolgen van hun eigen gedrag afschuiven op de verantwoording van anderen.

"Hij vroeg om de bal te gooien." (en nu is de ruit kapot)
"Die anderen lieten mij niet langs." (daarom ben ik te laat)
"Hij zei dat ik van het dak moest springen." (en nu is mijn been gebroken)

En in hetzelfde rijtje:

"De politie heeft mijn rijbewijs ingevorderd." (omdat ik te hard gereden heb)
 
Laatst bewerkt:
Zielig? Het uiten en verdedigen van een mening zielig? Weet je wat ik zielig vind? Mensen die de gevolgen van hun eigen gedrag afschuiven op de verantwoording van anderen.

"Hij vroeg om de bal te gooien." (en nu is de ruit kapot)
"Die anderen lieten mij niet langs." (daarom ben ik te laat)
"Hij zei dat ik van het dak moest springen." (en nu is mijn been gebroken)

En in hetzelfde rijtje:

"De politie heeft mijn rijbewijs ingevorderd." (omdat ik te hard gereden heb)
Niet helemaal correct.
Er worden snelheidscontroles uitgevoerd omdat snelheid de oorzaak van ongevallen zou zijn (drogreden), maar flitsen brengt nu eenmaal een zéér efficiënte geldstroom richting staatskas op gang (juist omdat snelheid en ongevallen weinig tot niets met elkaar te maken hebben)
Er is beslist door de politiek (nooit in 1 partijprogramma gestaan, dus het kiesvee heeft nooit voor of tegen kunnen stemmen) dat de boeteopbrengst moet dienen om het begrotingstekort aan te vullen. Het is dus "interessant" om zoveel mogelijk te flitsen.
Er is beslist om de boetebedragen absurd hoog en compleet uit verhouding met het gepleegde feit te maken, om zo het gat dat de politici in de schatkist gemaakt hebben te kunnen dichten.
 
Ik vraag me af waarom je mij quote en vervolgens met je stokpaardje om de hoek komt. Die 2 hebben, behalve het controleren van de snelheid, niks met elkaar te maken.
 
Kortom, wegblijven uit het mergelland...er is geen zak aan...

full


Woon zelf in Gulpen en heb gisteren nog een rondje gedaan,geen kontrolle gezien.
Normaal in de weekenden altijd richting de eifel of ardennen.
Weekends gewoon hier wegblijven,veels te druk en mensen kunnen niks meer van
elkaar verdragen.

Joep.
 
Kortom, wegblijven uit het mergelland...er is geen zak aan...
Wegblijven ? doe ik al jaren en met mij vele anderen, absurde controles daar en ik probeer zoveel mogelijk anderen hiervoor te waarschuwen. Jaren geleden reden we in redelijke groepen er vaak heen in de weekends en soms op mooie doordeweekse vooravonden, en consumeerden uiteraard tijdens de gezellige stops koffie, vla, maaltijden en frisdranken. Dus aan alle positieve dingen (wegblijven aantal bikers) voor de bewoners, kleven ook altijd negatieve zaken in dit geval (inkomstenderving horeca). Die ''inkomsten'' gaan nu naar Belgie.
 
Waar ik me het meest aan stoor is de locaties van snelheidscontroles, niet zo zeer het feit dat ze er zijn. Ik heb zelf ook wel een aantal keer een 'vrijwillige' bijdrage aan de staatskas mogen leveren, en ben wat dat betreft ook niet Roomser dan de paus, maar de manier waarop dit gebeurt stoort me steeds vaker.

Om een voorbeeld te geven (en in limburg te blijven:P):
Lasercontroles tussen St Geertruid en Mheer vinden voor zo ver ik weet ALTIJD plaats buiten het dorp, 80 toegestaan, geen zijstraten geen aanwonenden, maar hier wordt wel hard gereden. In het dorp is 50 toegestaan maar zijstraten en (onhandig) geparkeerde auto's zorgen er voor dat dit soms al aan de snelle kant is. Hier wordt nooit op gecontroleerd. Dit zou je kunnen opvatten als een manier om zo veel mogelijk te scoren voor de staatskassa.

Zelfde verhaal, andere locatie, de wegwerkzaamheden aan de A2/N2 door Maastricht. De wegindeling wijzigt hier voortdurend, er zijn mensen langs de weg aan het werk dus een aangepaste snelheid is gewenst en hier wordt frequent op gecontroleerd. Waar ik me hier aan stoor is dat de radar in de meeste gevallen niet bij kruisingen geplaatst wordt, maar vlak voor het einde (thv AZM richting Luik) waar mensen al weer gas bij geven en zo nog net even op de foto kunnen voor de snelheid weer naar 120 Km/U mag.

Ik ben absoluut niet tegen controles, maar zoals deze vaak uitgevoerd worden draagt het naar mijn mening meer bij aan de staatskas dan aan de verkeersveiligheid. Meer videowagens zou wat mij betreft een oplossing zijn, dan haal je de echte hufters er tussen uit en de mensen die af en toe net boven de Vmax komen blijven gespaard.
 
Nou, ik rij nog altijd met veel plezier de Mergellandroute. Niet in de drukke weekenden, maar in genoeg andere periodes als het minder druk is en houd me gewoon aan de maximum snelheid. Hierdoor hoeven mensen zich minder druk te maken en hoef ik me zoals gewoonlijk niet druk te maken over boetes. Ik ben nog steeds een blijde rijder en wens iedereen hetzelfde plezier. Want daar gaat het toch om. Plezier in het motorrijden. Sommigen schijnen daar blijkbaar anders over te denken. :) :)
 
Laatst bewerkt:
Nou, ik rij nog altijd met veel plezier de Mergellandroute. Niet in de drukke weekenden, maar in genoeg andere periodes als het minder druk is en houd me gewoon aan de maximum snelheid. Hierdoor hoeven mensen zich minder druk te maken en hoef ik me zoals gewoonlijk niet druk te maken over boetes. Ik ben nog steeds een blijde rijder en wens iedereen hetzelfde plezier. Want daar gaat het toch om. Plezier in het motorrijden. Sommigen schijnen daar blijkbaar anders over te denken. :) :)
:^
 
Waar ik me het meest aan stoor is de locaties van snelheidscontroles, niet zo zeer het feit dat ze er zijn. Ik heb zelf ook wel een aantal keer een 'vrijwillige' bijdrage aan de staatskas mogen leveren, en ben wat dat betreft ook niet Roomser dan de paus, maar de manier waarop dit gebeurt stoort me steeds vaker.

Om een voorbeeld te geven (en in limburg te blijven:P):
Lasercontroles tussen St Geertruid en Mheer vinden voor zo ver ik weet ALTIJD plaats buiten het dorp, 80 toegestaan, geen zijstraten geen aanwonenden, maar hier wordt wel hard gereden. In het dorp is 50 toegestaan maar zijstraten en (onhandig) geparkeerde auto's zorgen er voor dat dit soms al aan de snelle kant is. Hier wordt nooit op gecontroleerd. Dit zou je kunnen opvatten als een manier om zo veel mogelijk te scoren voor de staatskassa.

Zelfde verhaal, andere locatie, de wegwerkzaamheden aan de A2/N2 door Maastricht. De wegindeling wijzigt hier voortdurend, er zijn mensen langs de weg aan het werk dus een aangepaste snelheid is gewenst en hier wordt frequent op gecontroleerd. Waar ik me hier aan stoor is dat de radar in de meeste gevallen niet bij kruisingen geplaatst wordt, maar vlak voor het einde (thv AZM richting Luik) waar mensen al weer gas bij geven en zo nog net even op de foto kunnen voor de snelheid weer naar 120 Km/U mag.

Ik ben absoluut niet tegen controles, maar zoals deze vaak uitgevoerd worden draagt het naar mijn mening meer bij aan de staatskas dan aan de verkeersveiligheid. Meer videowagens zou wat mij betreft een oplossing zijn, dan haal je de echte hufters er tussen uit en de mensen die af en toe net boven de Vmax komen blijven gespaard.

Controles hebben al jaren niets meer met verkeersveiligheid te maken.
 
Nou, ik rij nog altijd met veel plezier de Mergellandroute. Niet in de drukke weekenden, maar in genoeg andere periodes als het minder druk is en houd me gewoon aan de maximum snelheid. Hierdoor hoeven mensen zich minder druk te maken en hoef ik me zoals gewoonlijk niet druk te maken over boetes. Ik ben nog steeds een blijde rijder en wens iedereen hetzelfde plezier. Want daar gaat het toch om. Plezier in het motorrijden. Sommigen schijnen daar blijkbaar anders over te denken. :) :)


Tja, dan rij je of een chopper of een BMW, met een beetje motor kom je dan niet verder dan de 2e versnelling...just my 2 cents...rij maar gezellig rond daar...
 
Nou, ik rij nog altijd met veel plezier de Mergellandroute. Niet in de drukke weekenden, maar in genoeg andere periodes als het minder druk is en houd me gewoon aan de maximum snelheid. Hierdoor hoeven mensen zich minder druk te maken en hoef ik me zoals gewoonlijk niet druk te maken over boetes. Ik ben nog steeds een blijde rijder en wens iedereen hetzelfde plezier. Want daar gaat het toch om. Plezier in het motorrijden. Sommigen schijnen daar blijkbaar anders over te denken. :) :)

Ik rij zelf ook alleen in het vroege voorjaar (maart tot half april) en vanaf half september tot laatst oktober in het heuvelland.
Heel incidenteel eens een doordeweekse avond. Maar in de piekperiode kom ik er ook zelden.

Mooie vergelijking qua drukte.
1e foto is zondag 9 maart gemaakt (eerste dag van het jaar met echt fijn weer)
de 2e foto is van afgelopen zaterdag (zwaar bewolkt, met kans op buien)

33xk1f8.png


x4lr92.jpg
 
~
Ik rij zelf ook alleen in het vroege voorjaar (maart tot half april) en vanaf half september tot laatst oktober in het heuvelland.
Heel incidenteel eens een doordeweekse avond. Maar in de piekperiode kom ik er ook zelden.

Mooie vergelijking qua drukte.
1e foto is zondag 9 maart gemaakt (eerste dag van het jaar met echt fijn weer)
de 2e foto is van afgelopen zaterdag (zwaar bewolkt, met kans op buien)



En zo komen we na 14 dagen vanzelf weer uit bij mijn eerdere post
wet in "snelheidscontrole Limburg"
 
Laatst bewerkt:
Wegblijven ? doe ik al jaren en met mij vele anderen, absurde controles daar en ik probeer zoveel mogelijk anderen hiervoor te waarschuwen. Jaren geleden reden we in redelijke groepen er vaak heen in de weekends en soms op mooie doordeweekse vooravonden, en consumeerden uiteraard tijdens de gezellige stops koffie, vla, maaltijden en frisdranken. Dus aan alle positieve dingen (wegblijven aantal bikers) voor de bewoners, kleven ook altijd negatieve zaken in dit geval (inkomstenderving horeca). Die ''inkomsten'' gaan nu naar Belgie.

welke omgeving rijden jullie dan?
 
De Voerstreek en Spa Francorchamps, maar eind mei/begin juni zijn we weer in Isle of Man TT races. En daar kun je pas echt rijden op de openbare weg. Een meer begripvolle bevolking t.o.v. motorrijders bestaat er volgens mij niet.
 
richting malmedy zijn een hoop leuke wegen te vinden.
en de eifel ook, maar dat is voor ongeveer iedereen de uitvalsbasis met mooi weer xD

Eigenlijk alles tussen de lijn Luik/Houffalize en oostelijk daarvan is leuk rijden in België.
Rij zelf vaak stukjes uit de wielerklassieker Luik Bastenaken Luik. erg leuke stukken tussen.
 
Eigenlijk alles tussen de lijn Luik/Houffalize en oostelijk daarvan is leuk rijden in België.
Rij zelf vaak stukjes uit de wielerklassieker Luik Bastenaken Luik. erg leuke stukken tussen.
Eerder alles zuid-oostelijk van de lijn Moresnet - Dinant.

Durbuy, La Roche en Ardenne, Saint-Hubert, Bouillon en omgeving mag je ook niet vergeten.

Luik rij ik meestal heel ruim omheen.

;)
 
Laatst bewerkt:
Haha, mijn lief heeft me nu al 3x op zondag door Luik heen proberen te loodsen... Alle 3 de keren, moest ik uiteindelijk voorop om richting eijsden te komen... Zeker op zondag wegblijven. Ze sluiten er alle doorgaande wegen af voor die verschrikkelijke markt.
 
Grens over bij De Plank, dan Aubel - Battice - Pepinster - Theux - Spa

Is op zich wel een aardige manier om Eupen en Luik te omzeilen.
 
Laatst bewerkt:
Ja, ik steek ook wel eens door via Henri Chapelle en dan naar Limbourg via Bilstain omhoog langs de Gileppe maar dat is ook elke keer hetzelfde. Maar goed, alles is beter dan die N3 bij Herve, zat daar donderdag namiddag in de file...kutzooi. Alhoewel ik dan wel weer de motor heb om in het midden over de verhoging te rijden of op de stoepen of wat dan ook ;)
 
klopt, wij komen 9 van de 10 uit de richting van Seraing en dan kom je aan de verkeerde kant van het water Luik in...
 
Terug
Bovenaan Onderaan