Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Niet helemaal correct.Zielig? Het uiten en verdedigen van een mening zielig? Weet je wat ik zielig vind? Mensen die de gevolgen van hun eigen gedrag afschuiven op de verantwoording van anderen.
"Hij vroeg om de bal te gooien." (en nu is de ruit kapot)
"Die anderen lieten mij niet langs." (daarom ben ik te laat)
"Hij zei dat ik van het dak moest springen." (en nu is mijn been gebroken)
En in hetzelfde rijtje:
"De politie heeft mijn rijbewijs ingevorderd." (omdat ik te hard gereden heb)
Kortom, wegblijven uit het mergelland...er is geen zak aan...
Wegblijven ? doe ik al jaren en met mij vele anderen, absurde controles daar en ik probeer zoveel mogelijk anderen hiervoor te waarschuwen. Jaren geleden reden we in redelijke groepen er vaak heen in de weekends en soms op mooie doordeweekse vooravonden, en consumeerden uiteraard tijdens de gezellige stops koffie, vla, maaltijden en frisdranken. Dus aan alle positieve dingen (wegblijven aantal bikers) voor de bewoners, kleven ook altijd negatieve zaken in dit geval (inkomstenderving horeca). Die ''inkomsten'' gaan nu naar Belgie.Kortom, wegblijven uit het mergelland...er is geen zak aan...
Nou, ik rij nog altijd met veel plezier de Mergellandroute. Niet in de drukke weekenden, maar in genoeg andere periodes als het minder druk is en houd me gewoon aan de maximum snelheid. Hierdoor hoeven mensen zich minder druk te maken en hoef ik me zoals gewoonlijk niet druk te maken over boetes. Ik ben nog steeds een blijde rijder en wens iedereen hetzelfde plezier. Want daar gaat het toch om. Plezier in het motorrijden. Sommigen schijnen daar blijkbaar anders over te denken.
Waar ik me het meest aan stoor is de locaties van snelheidscontroles, niet zo zeer het feit dat ze er zijn. Ik heb zelf ook wel een aantal keer een 'vrijwillige' bijdrage aan de staatskas mogen leveren, en ben wat dat betreft ook niet Roomser dan de paus, maar de manier waarop dit gebeurt stoort me steeds vaker.
Om een voorbeeld te geven (en in limburg te blijven):
Lasercontroles tussen St Geertruid en Mheer vinden voor zo ver ik weet ALTIJD plaats buiten het dorp, 80 toegestaan, geen zijstraten geen aanwonenden, maar hier wordt wel hard gereden. In het dorp is 50 toegestaan maar zijstraten en (onhandig) geparkeerde auto's zorgen er voor dat dit soms al aan de snelle kant is. Hier wordt nooit op gecontroleerd. Dit zou je kunnen opvatten als een manier om zo veel mogelijk te scoren voor de staatskassa.
Zelfde verhaal, andere locatie, de wegwerkzaamheden aan de A2/N2 door Maastricht. De wegindeling wijzigt hier voortdurend, er zijn mensen langs de weg aan het werk dus een aangepaste snelheid is gewenst en hier wordt frequent op gecontroleerd. Waar ik me hier aan stoor is dat de radar in de meeste gevallen niet bij kruisingen geplaatst wordt, maar vlak voor het einde (thv AZM richting Luik) waar mensen al weer gas bij geven en zo nog net even op de foto kunnen voor de snelheid weer naar 120 Km/U mag.
Ik ben absoluut niet tegen controles, maar zoals deze vaak uitgevoerd worden draagt het naar mijn mening meer bij aan de staatskas dan aan de verkeersveiligheid. Meer videowagens zou wat mij betreft een oplossing zijn, dan haal je de echte hufters er tussen uit en de mensen die af en toe net boven de Vmax komen blijven gespaard.
Nou, ik rij nog altijd met veel plezier de Mergellandroute. Niet in de drukke weekenden, maar in genoeg andere periodes als het minder druk is en houd me gewoon aan de maximum snelheid. Hierdoor hoeven mensen zich minder druk te maken en hoef ik me zoals gewoonlijk niet druk te maken over boetes. Ik ben nog steeds een blijde rijder en wens iedereen hetzelfde plezier. Want daar gaat het toch om. Plezier in het motorrijden. Sommigen schijnen daar blijkbaar anders over te denken.
Nou, ik rij nog altijd met veel plezier de Mergellandroute. Niet in de drukke weekenden, maar in genoeg andere periodes als het minder druk is en houd me gewoon aan de maximum snelheid. Hierdoor hoeven mensen zich minder druk te maken en hoef ik me zoals gewoonlijk niet druk te maken over boetes. Ik ben nog steeds een blijde rijder en wens iedereen hetzelfde plezier. Want daar gaat het toch om. Plezier in het motorrijden. Sommigen schijnen daar blijkbaar anders over te denken.
Ik rij zelf ook alleen in het vroege voorjaar (maart tot half april) en vanaf half september tot laatst oktober in het heuvelland.
Heel incidenteel eens een doordeweekse avond. Maar in de piekperiode kom ik er ook zelden.
Mooie vergelijking qua drukte.
1e foto is zondag 9 maart gemaakt (eerste dag van het jaar met echt fijn weer)
de 2e foto is van afgelopen zaterdag (zwaar bewolkt, met kans op buien)
En zo komen we na 14 dagen vanzelf weer uit bij mijn eerdere post
wet in "snelheidscontrole Limburg"
Wegblijven ? doe ik al jaren en met mij vele anderen, absurde controles daar en ik probeer zoveel mogelijk anderen hiervoor te waarschuwen. Jaren geleden reden we in redelijke groepen er vaak heen in de weekends en soms op mooie doordeweekse vooravonden, en consumeerden uiteraard tijdens de gezellige stops koffie, vla, maaltijden en frisdranken. Dus aan alle positieve dingen (wegblijven aantal bikers) voor de bewoners, kleven ook altijd negatieve zaken in dit geval (inkomstenderving horeca). Die ''inkomsten'' gaan nu naar Belgie.
welke omgeving rijden jullie dan?
richting malmedy zijn een hoop leuke wegen te vinden.
en de eifel ook, maar dat is voor ongeveer iedereen de uitvalsbasis met mooi weer xD
Eerder alles zuid-oostelijk van de lijn Moresnet - Dinant.Eigenlijk alles tussen de lijn Luik/Houffalize en oostelijk daarvan is leuk rijden in België.
Rij zelf vaak stukjes uit de wielerklassieker Luik Bastenaken Luik. erg leuke stukken tussen.