Snelheidsduivel in de val

Manz

MF veteraan
10 sep 2005
2.459
335
Tukker
WOERDENSE VERLAAT - Na een gerichte actie heeft de politie gisteren een motorrijder in de kraag gepakt.
De 42-jarige Linschotenaar reed regelmatig te hard op het traject Zegveld-Noorden. Zijn rijbewijs is ingevorderd.

Bewoners en weggebruikers in Woedense Verlaat hadden al regelmatig geklaagd over de man, die met zeer hoge snelheden op die plek over de weg reed en andere weggebruikers in gevaar bracht.

De politie besloot daarom tot een speciale actie om de snelheidsduivel te pakken te krijgen. Maandag posteerde een motorrijder van het Regionaal Verkeershandhavingsteam zich ’s ochtends om kwart over acht met de lasergun op de Milandweg in Zegveld. Het duurde niet lang voordat de motor met een hoge snelheid aankwam. De motorrijder kreeg echter in de gaten dat er op snelheid gemeten werd en remde sterk af. Hij passeerde het meetpunt met 85 km per uur, waar 80 het toegestane maximum is. De motoragent besloot om hem te volgen en zag hem snel op hem uitlopen. Verder vertoonde hij gevaarlijk rijgedrag en kwam bij verkeersdrempels met beide wielen los. Op de Kousweg in Noorden moest hij door het drukke verkeer afremmen waardoor de motoragent hem aan de kant kon dirigeren en een proces-verbaal kon geven.

De politie had na afhandeling van deze zaak niet direct het gevoel dat de man nu tot inkeer was gekomen en zijn verkeersgedrag zou verbeteren. Het Verkeershandhavingsteam besloot dan ook om gisteren op dezelfde tijd en plaats weer gerichte snelheidscontrole te houden. Ditmaal had de motorrijder niets door. Hij passeerde de lasgergun met een snelheid van 110 km per uur, waar 60 de maximumsnelheid is. Opnieuw ging een motoragent hem achterna. Tijdens deze rit werd vastgesteld dat hij veel te snel reed ondanks het slechte weer, veel risico’s nam bij het inhalen en doorgetrokken strepen negeerde. In Hoofddorp lukte het de politie om de motorrijder aan de kant van de weg te zetten, kreeg hij nogmaals een proces-verbaal en werd zijn rijbewijs ingenomen.

Naast de bekeuringen heeft de politie de man aangemeld bij het CBR om in aanmerking te komen voor een Educatie Maatregel Gedrag. Die maatregel is nieuw en is op 1 oktober van kracht geworden. Wanneer de politie constateert dat een bestuurder van een motorvoertuig gedurende één rit de verkeersregels ernstig overtreedt of zich schuldig maakt aan risicovol gedrag, kan een bericht naar het CBR worden gestuurd. Deze bepaalt dan of de EMG moet worden gevolgd. De maatregel bestaat uit een gesprek van drie cursusdagen die door de cursist zelf betaald moet worden; de kosten hiervan bedragen 750 euro. Als een overtreder niet opdaagt, dan wordt zijn rijbewijs ongeldig verklaard.
 
tjah, wat kan ik zeggen... ik trek hem ook open als het kan, maar met zo'n weer zulke dingen doen, dat vraagt om problemen.
 
Huh? Eerst meten ze ergens waar 80 is toegestaan, de volgende dag gaan ze rond hetzelfde tijdstip op dezelfde plek staan en is er opeens 60 toegestaan? Knap...
Wel een leuke omgeving om te rijden trouwens, rij er ook vrij vaak :)
 
Verder vertoonde hij gevaarlijk rijgedrag en kwam bij verkeersdrempels met beide wielen los. maximumsnelheid is.

Beetje flauw, die kerel kan er toch niks aan doen dat de gemeenten overal die lanceerinrichtingen plaatsen. En als hij dan (met oog op het milieu) snelheid houd word het hem aangerekent :P
 
Laatst bewerkt:
ik denk dat het tijd word om te stoppen
ik heb er jaren van mogen genieten
maar het word steets beroerder
maar ja we kijken het nog maar even aan B|
 
Huh? Eerst meten ze ergens waar 80 is toegestaan, de volgende dag gaan ze rond hetzelfde tijdstip op dezelfde plek staan en is er opeens 60 toegestaan? Knap...
Wel een leuke omgeving om te rijden trouwens, rij er ook vrij vaak :)

Ik heb ooit eens op een autosnelweg gereden waar het ooit 120 was en nog geen 6 seconden later 50, soms 70, of 90...
 
Schandalig !!!!

110 km/uur.....

milandwegzegveld.jpg





Dat doe ik nooit... O-) O-) O-) O-) O-)





Ik krijg het gevoel bij dit bericht dat iemand gelukkig is geworden van het bevruchten van insecten. 110 km/uur over een landweggetje waar niemand woont....
 
Schandalig !!!!

110 km/uur.....

[afbeelding]
Dat doe ik nooit... O-) O-) O-) O-) O-)

Ik krijg het gevoel bij dit bericht dat iemand gelukkig is geworden van het bevruchten van insecten. 110 km/uur over een landweggetje waar niemand woont....

De bewoners (meervoud) hebben anders geklaagd.

Of zou het zijn dat Truus er last van had, en echtgenoot Ben dat dan ook maar moest vinden?
 
Klinkt een beetje als een heksenjacht. Alleen de bewoording al "snelheidsduivel"

Maar goed. Die gozer had beter moeten weten. Als VIP leer je meteen dat je GEEN routines moet hebben. Dus niet iedere dag dezelfde weg. En zeer zeker niet op hetzelfde tijdstip....
 
Klinkt een beetje als een heksenjacht. Alleen de bewoording al "snelheidsduivel"

Maar goed. Die gozer had beter moeten weten. Als VIP leer je meteen dat je GEEN routines moet hebben. Dus niet iedere dag dezelfde weg. En zeer zeker niet op hetzelfde tijdstip....


Heksenjacht.. Tja.
Begint het wel idd een beetje op te lijken.
Tuurlijk, regels zijn er soms niet voor niets. O-)
Niet dat ik met die regel altijd eens ben, dat is een ander verhaal. :P
Maar idd : zulke routines zijn in dit soort gevallen 'killers' voor je portemonee en rijbewijs, zeker als men even een pleziertje wil hebben qua gas open trekken.

Ben benieuwd wat een "snelheids-duivel" is over 10 jaar.
Zal het dan iets als dit worden :
"Deze snelheids-duivel reed maar liefst 83,8km/u waar 80 was toegestaan. Dat is onverantwoord en levensgevaarlijk op deze droge zonnige 22 graden zomer dag. Deze pakken we in de kraag, vorderen het rijbewijs in, voertuig word in de shredder gegooid en gerecycle. Dat word 1 jaar in de nor brommen." :+

o.i.d. ;)

Groetjes...
 
De maatregel bestaat uit een gesprek van drie cursusdagen die door de cursist zelf betaald moet worden;

Dat word een lang gesprek dan ;)
 
hoe hard kan je genaaid worden, bohah

twee keer een boete, precies zo hard rijden dat je je rijbewijs kwijt bent en op de eerste dag dat de Educatie Maatregel Gedrag ingaat, gelijk dat aan je broek krijgen.

welk 1 frustratie :X
 
Ik woon daar vlak bij en dat is echt een prachtweg :] . heb er 1keertje ff gekeken wat de top van mijn motor was :$
maar meestal hou ik mij netjes in
 
Laatst bewerkt:
voor 750 euro zou ik opnieuw mijn rijbewijs gaan halen ipv zo'n gesprek, rijd je ook tenminste nog motor voor dat geld

:')
 
Ik woon daar vlak bij en dat is echt een prachtweg :] . heb er 1keertje ff gekeken wat de top van mijn motor was :$
maar meestal hou ik mij netjes in
Nummer twee voor de cursus, met volledige bekentenis :+ :+
Eenoog, je klasje loopt vol... :X :+
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan