Snelheidsduivel in de val

42 jaar?? Kunnen Goldwings wel zo snel dan?
:+
 
Laatst bewerkt:
Is het hele vreemde gedachte dat die agent gewoon aan het wachten was tot hij nog een paar regels zou overtreden?
Vooral de dienstkloppers bij het stigmatiserende Wegmisbruikers hebben daar last van. Eerst een meting doen die tegenvalt en daarna wachten en weer meten tot er beter gescoord kan worden. Hiertegen optreden is allemaal voor je "veiligheid". Conclusie is dus dat die lulkoek is, anders moeten ze je na de 1e constatering aanhouden.
 
Vooral de dienstkloppers bij het stigmatiserende Wegmisbruikers hebben daar last van. Eerst een meting doen die tegenvalt en daarna wachten en weer meten tot er beter gescoord kan worden. Hiertegen optreden is allemaal voor je "veiligheid". Conclusie is dus dat die lulkoek is, anders moeten ze je na de 1e constatering aanhouden.

Bullshit. Als er een gevaarlijke wegmisbruiker bezig is en je hebt een waardeloze meeting...dan hoef hij maar enkele tientjes te betalen. Dan leert hij geheid niks.

Daarentegen een hogere meeting is een zwaardere straf en dan leert hij er hopelijk het af of in een betere geval is hij zijn rijbewijs kwijt en is er een gek minder op de wegen.
 
Zou je zo'n cursus ook kunnen zakken? Als je bijvoorbeeld meld dat je niets geleerd heb, of is aanwezigheid al genoeg. Zal haast wel aanwezigheid zijn want uiteindelijk draait het toch op de €'s en die hebben ze al.
 
Dit gezever over snelheden gaat nu pas echt beginnen. Iedere boerenlul heeft het recht om te klagen over snelheden.

Stel jezelf eens voor dat jij aan die weg woont. En jij ergert jezelf aan het racenrijden wat sommigen daar voor hun plezier doen. Dan kan je drie keer daags bellen naar de politie dat daar zo snel gereden wordt en na de vriendelijke medewerking van auwdisloper is men daar dan op provinciaal niveau nog van overtuigd ook.
Het gevolg: 60 km/uur zone en controles.

Als je een tijdlang geen laser-kanonneke meer gezien hebt op deze weg kan je even het eigen rijbewijs op het spel zetten door (na controle op laser-aapjes) op vollen damp het weggetje te pikken. Wees wel verstandig en controleer de weg eerst grondig op de fiets, in de bus of met het koekblik.... maar zeker niet met de motor.....
Een vriendelijke chopperrijdende collega wil misschien wel even helpen met de controle.

Al met al is het langzaam-aan beleid in Nederland gewoon lachwekkend aan het worden. Nog even, dan worden er acceptgiro's verstuurd naar oudjes met een rollator.

"Snelheidsbelasting voor Opa..."
 
110 waar ie 60 mocht... waarschijnlijk hield ie zich al in vanwege de controle s'ochtonds en het slechte weer :P

Voor 110 gaan ze geen gerichte controle neerzetten lijktmij... die gast kwam daar idd vaker met 200+ langs lijkt mij.
 
Neem me niet kwalijk maar 110kmh? Ben je dan tegenwoordig al een snelheidsduivel? De kwalificatie voor die term verwaterd ook ieder jaar, zeg!

99% Van die wegen waar het nu 60kmh is, waren een paar jaar geleden nog gewoon 80kmh wegen. Volkomen veilig. Je krijgt het idee dat die wegen een verlaging van max. snelheid hebben gekregen om wat meer mensen te kunnen bekeuren :?

Straks mag je je motor alleen nog duwen! (wel wegenbelasting betalen natuurlijk).
 
Bullshit. Als er een gevaarlijke wegmisbruiker bezig is en je hebt een waardeloze meeting...dan hoef hij maar enkele tientjes te betalen. Dan leert hij geheid niks.
Daarentegen een hogere meeting is een zwaardere straf en dan leert hij er hopelijk het af of in een betere geval is hij zijn rijbewijs kwijt en is er een gek minder op de wegen.
Crap. Je doet nu net alsof het educatieve lading gekoppeld is aan de sanctie. Primair is de politie er om te waken over de veiligheid van burgers, niet om een zodoende hoge sanctie op te kunnen leggen aan overtreders zodat deze er wellicht meer van opsteekt (en de politie meer in hun zak kan steken). Overigens, ik noemde het niet een waardeloze meting maar een tegenvallende meting; het zal niet de eerste keer zijn dat ik de heren surveillanten enthousiast zie worden als de bestuurder - na meting 150 gemiddeld - opeens 170 gaat rijden.
 
Laatst bewerkt:
ik denk dat het tijd word om te stoppen
ik heb er jaren van mogen genieten
maar het word steets beroerder
maar ja we kijken het nog maar even aan B|

Ah kom lekker in België wonen. Geen 60 km zones, bijna alles buiten de bebouwde kom is 90 km/u ... wel rekening mee houden dat we geen regering hebben natuurlijk maar als ik het zo hoor is geen regering toch nog beter dan een overijverige zoals die van jullie :+

Niet zeggen. Dan worden ze boos.

"Echte" criminelen? Hoeveel mensen sterven er jaarlijks in het verkeer en hoeveel aan overvallen? Wil er verder niet teveel over uitweiden want daar gaat het topic niet over maar het verkeer is gevaarlijker dan wat er gebeurd bij overvallen, of de oplossing die de regering probeert de goeie is, das een andere vraag natuurlijk..
 
Laatst bewerkt:
Crap. Je doet nu net alsof het educatieve lading gekoppeld is aan de sanctie. Primair is de politie er om te waken over de veiligheid van burgers, niet om een zodoende hoge sanctie op te kunnen leggen aan overtreders zodat deze er wellicht meer van opsteekt (en de politie meer in hun zak kan steken). Overigens, ik noemde het niet een waardeloze meting maar een tegenvallende meting; het zal niet de eerste keer zijn dat ik de heren surveillanten enthousiast zie worden als de bestuurder - na meting 150 gemiddeld - opeens 170 gaat rijden.

Ik zou ook blij zijn als de eikelbijter die ik achtervolg ineens harder gaat, dan weet ik zeker dat ik hem enigszins ervoor kan laten boeten.

Let op: Ik ben geen tegenstander van soms een beetje acceleren, maar om enkele kilometers ongeveer 200 kmp/h te rijden waar het niet voor geschikt is. Daar mogen ze mensen imo voor in de val zetten.
 
Ik zou ook blij zijn als de eikelbijter die ik achtervolg ineens harder gaat, dan weet ik zeker dat ik hem enigszins ervoor kan laten boeten.
Ja, prima, maar dan kan ik wel vragen stellen bij jouw motivatie (en activiteiten) om *neutraal en objectief* je werk uit te voeren. Overigens, vergeet - als korps - je prestatiecontract niet.

Let op: Ik ben geen tegenstander van soms een beetje acceleren, maar om enkele kilometers ongeveer 200 kmp/h te rijden waar het niet voor geschikt is. Daar mogen ze mensen imo voor in de val zetten.
Dat ontken ik niet, en na zo'n eerste waarschuwing zou ik toch ff rustig aan doen, zeker daar.
 
Laatst bewerkt:
ken de weg niet dus heb geen echt objectief oordeel maar getuigen roepen altijd wel iets het is in hun ogen toch altijd asociaal rijgedrag van een motorrijder ook al houdt ie zich aan de snelheid wordt hij toch altijd 30>40 km/h hoger geschat waarom ?? motorrijders rijden altijd hard toch
heb zelf een ongeval gehad waar ik zelfs onder de max snelheid reedt 65 waar 80 is toegestaan (door technisch onderzoek geconstateerd ) en toch waren er mensen die gezien hadden dat ik RUIM over de 130 reed was zelfs een getuige die riep als dat goed gaat gaat er meer goed
dus breek me mijn bek niet open over getuigen en omwonenden want de mensen die het meest klagen worden 9/10 keer gepakt in hun eigen omgeving voor te hard rijden .
 
ken de weg niet dus heb geen echt objectief oordeel maar getuigen roepen altijd wel iets het is in hun ogen toch altijd asociaal rijgedrag van een motorrijder ook al houdt ie zich aan de snelheid wordt hij toch altijd 30>40 km/h hoger geschat waarom ?? motorrijders rijden altijd hard toch
heb zelf een ongeval gehad waar ik zelfs onder de max snelheid reedt 65 waar 80 is toegestaan (door technisch onderzoek geconstateerd ) en toch waren er mensen die gezien hadden dat ik RUIM over de 130 reed was zelfs een getuige die riep als dat goed gaat gaat er meer goed
dus breek me mijn bek niet open over getuigen en omwonenden want de mensen die het meest klagen worden 9/10 keer gepakt in hun eigen omgeving voor te hard rijden .


Jep.
Sommige mensen klagen alleen om maar ergens over te kunnen klagen.
Vervelen zich denk ik.
Heb zelf zo'n klager als buurmensen gehad, en die mensen hadden een hekel aan honden.
Ik heb twee honden...
Ze hadden geen poot om om te staan, nadat ik verschillende getuigen had verzameld om hun flink voor het blok te zetten met hun overdreven, bevooroordeelde klachten en gezeik. :(
Die lui probeerde het bij m'n andere buurman, die ook honden had.
De buren die honden hekelde konden daar ook geen voet aan de grond krijgen.
Die lui waren simpelweg geobsedeerd in hun prive kruistocht tegen honden eigenaren...
Me buren had alle brieven die de andere buren had opgestuurd opgevraagt (via een rechtzaak), en bleek dat de anti-hond buren elke dag deze zelfde brieven voor maanden lang had opgestuurd. Sterker : de brieven die ze geschreven had die destijds voor mij bedoeld waren, hadden ze slordig aangepast.
Hoezo ziek in de kop? :N

Intussen hebben me buurman (met de honden) en ik wel 1,5 jaar lopen modderen met de woningbouw, welke op het eerste gezicht desdtijds al partij leek getrokken te hebben.
Dat hebben ze van de woningbouw geweten ook, want ze wisten heel goed dat men daar ook fout zat en niet helemaal eerlijk bezig zijn geweest.

Zo gaat het te vaak ook met luitjes die een hekel aan motoren en motorrijders.
Sommigen klagen voor 10 mensen, al dan niet uit hun obsessieve anti-motor instelling.
Domme is dat gemeentes e.d. zulke lui nog serieus nemen ook, zonder zelf als dan niet onafhankelijk een grondig onderzoek gaan doen.
Als er eenmaal (onterecht) geklaagt is, is het vaak meer werk om iemands onschuld te bewijzen...
Denk dat er mensen zijn die overijverig zijn om klachten op te lossen, waardoor de objectiviteit in gedrangt komt.

Tuurlijk zijn er ook klachten die terecht zijn. Maar dat zullen er niet veel zijn.
Mensen moeten maar eens rekening houden met elkaar ipv elkaar zwart maken alleen uit vooroordelen en/of irrationele angst. Nederland is eenmaal een druk bevolkt land...

Maar goed.
Excuseer me voor het verhaal.
Moest het ff kwijt. ;) ;)

Groetjes..
 
Hij zal toch echt niet de enige motorrijder zijn die daar voorbij komt. Om tussen al die andere gasten er tussen uit gepakt worden lijkt me dan ook niet op puur toeval te berusten.

@ Garmir

Wat was de klacht van de buren dan?
 
Hij zal toch echt niet de enige motorrijder zijn die daar voorbij komt. Om tussen al die andere gasten er tussen uit gepakt worden lijkt me dan ook niet op puur toeval te berusten.

@ Garmir

Wat was de klacht van de buren dan?


Ze hadden (in hun ogen) last van blaffende honden. De buurtjes 'zeiden' dat het de hele dag door ging.

Was dus absoluut niet zo.
Getuigen hielpen met het tegendeel te bewijzen.
Was zelfs politie wezen kijken/luisteren toen ik op me werk was, hoorde ik van andere buurt bewoners.
Ik kreeg melding dat zowel zijn honden als de mijne honden een paar keer blafte, zoals bijna iedere hond aanslaat en vrijwel meteen stil waren.
Nog en feit was dat mijne stil bleven als de hond van me buren even aansloeg...
Een paar mede buurtbewoners, w.o. een gepensioneerd ouder echtpaar waren het hier over eens. :)

Kortom : de klagers hadden geen poot om op te staan. Sterker : een van me twee honden slaat aan (en zelfs dat een een beetje binnensmond-geblaf zeg maar ;) ) , en de andere is een silent-alarm.

Appart is wel dat die klaag-buren niet een keer de moeite hebben genomen mij mano-a-mano te spreken. Waarschijnlijk durfden ze niet. Zegt al veel over met wat voor soort mensen men dan te maken heeft.
Maar goed..




Groetjes...
 
Laatst bewerkt:
Ze hadden (in hun ogen) last van blaffende honden. De buurtjes 'zeiden' dat het de hele dag door ging.

Was dus absoluut niet zo.
Getuigen hielpen met het tegendeel te bewijzen.
Was zelfs politie wezen kijken/luisteren toen ik op me werk was, hoorde ik van andere buurt bewoners.
Ik kreeg melding dat zowel zijn honden als de mijne honden een paar keer blafte, zoals bijna iedere hond aanslaat en vrijwel meteen stil waren.
Nog en feit was dat mijne stil bleven als de hond van me buren even aansloeg...
Een paar mede buurtbewoners, w.o. een gepensioneerd ouder echtpaar waren het hier over eens. :)

Kortom : de klagers hadden geen poot om op te staan. Sterker : een van me twee honden slaat aan (en zelfs dat een een beetje binnensmond-geblaf zeg maar ;) ) , en de andere is een silent-alarm.

Appart is wel dat die klaag-buren niet een keer de moeite hebben genomen mij mano-a-mano te spreken. Waarschijnlijk durfden ze niet. Zegt al veel over met wat voor soort mensen men dan te maken heeft.
Maar goed..




Groetjes...

Dat is inderdaad een laffe manier van handelen, als ze er echt last van hadden dan bespreek je dat toch netjes met elkaar. Als de honden een keer op een dag aanslaan zie ook het probleem niet, slaan ze aan bij alles wat ze horen of zien? Tja dan wordt het wel wat ergerlijk en kan ik me de irritatie voorstellen:+
 
Terug
Bovenaan Onderaan