Sparton 500 Triple rebuild

Een metaaldetector kan in de zeldzame vrije tijd misschien nog wel leuke dingen opduiken uit het boeren verleden.
Ik kocht ook eens zo'n ding toen ik een oud boerenhuisje in Huizen kocht en er de tuin mee rond ging
en vond heel oude leuke zaken van vorige en vorige bewoners dat ging terug tot rond 1675
En zo te zien kan je hier gezien de ruimte wel wat uurtjes tot rust komen met zo'n ding, en wie weet een gat vol Romeinse munten scoren.
 
Heb hier in Huizen op de E. Ludenstraat in ons vorige huisje heel leuke dingen gevonden in de tuin toen ik een sleuf aan het graven was voor een waterleiding naar de garage.......munten, botjes, aardewerk en ijzeren objecten als hoefijzers en een aambeeld, er stond op de plek van de garage een smederij vroeger, echt gaaf.....wilde als kind al archeoloog worden, maar dan had ik niet van VWO via Havo naar Mavo moeten afzakken en wat minder uit moeten gaan.......
full
 
Laatst bewerkt:
Heb hier in Huizen op de E. Ludenstraat in ons vorige huisje heel leuke dingen gevonden in de tuin toen ik een sleuf aan het graven was voor een waterleiding naar de garage.......munten, botjes, aardewerk en ijzeren objecten als hoefijzers en een aambeeld, er stond op de plek van de garage een smederij vroeger, echt gaaf.....wilde als kind al archeoloog worden, maar dan had ik niet van VWO via Havo naar Mavo moeten afzakken en wat minder uit moeten gaan.......[afbeelding]


Ja ik heb er ook wel wat mee , vandaar toen de metaaldetector leuk oud spul gevonden en Leo heeft zo te zien veel ruimte om wat te kunnen vinden, aardig tijdverdrijf om even alles van je af te zetten zonder veel na te denken. En wie weet?
 
Kijk! het begin is er, oude obligaties? _O- verrassingen en dan wil je het toch weten wat er in zit. })
 
...als er ergens het woord Pandora op staat ; dan het kistje vooral erg dicht houden... :/

Pandoras-Box.jpg
 
Haha, de takken kisten zaten vol met lege weckflessen, verder lag er nog jaren oude boekhouding in deze melkkelder.
Er was linoleum en vloerbedekking overheen gelijmd, luik was zo,n 40 jaar zeker niet open geweest.
De schatkist bevatte lege juwelendoosjes, een pensioenbrief en 3 waanzinning oude brilletjes (die zal ik nog wel eens showen) 8-)
full

:W
 
Leo!

Ik heb vandaag een stukje westfriese omringdijk gedaan en de motor bij mijn schoonouders in schagen laten staan. Denk dat ik binnenkort de hele tocht ga doen! Misschien dat ik dan je nieuwe project kom bekijken!
 
Ik vrees dat de boerderij toch voornamelijk een woonfunctie moet krijgen, Wijnand.
Als ik alles voor de hobby ga inrichten, zal ik ook op zoek moeten naar een andere partner :/
Eerst volgende week maar eens beginnen met het opruimen in en rond de opstallen.
Er ligt namelijk nogal wat zooi, her en der :r
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

mischien vind je hier nóg wel een bakker, ergens tussen de rest van het oud ijzer :P
ik vond het al zo vreemd dat je niet zo snel verder bouwde aan de TZ, maar nu begrijp ik het. mooi optrek leo, en genoeg ruimte voor je hobby! *O*
 
Ja Arjuun, het kan soms even anders lopen in het leven.
De afgelopen tijd ben ik alleen maar aan het opruimen en slopen geweest, op het nieuwe stekkie.
Morgen maar weer even een paar rondjes knallen met de TZ750 in Gramsbergen :]
Eeen beetje ontspanning op zijn tijd kan geen kwaad :)
 
Ik heb begrepen dat de archeologen flink hebben huisgehouden op het landgoed?
Nu maar hopen dat deze het land goed achterlaten hebben , over speculaire vondsten is mij niets bekend.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan