Sparton 500 Triple rebuild

Ja, er word hard gewerkt, maar helaas even niet in de garage.
De archeologie is alweer weg, nu gaat het echt los.
Vandaag de hele dag op een trekker met kiepbak, grond weg gereden.
Net spelen in de zandbak, maar dan op grote schaal *O* *O*
 
Ja, er word hard gewerkt, maar helaas even niet in de garage.
De archeologie is alweer weg, nu gaat het echt los.
Vandaag de hele dag op een trekker met kiepbak, grond weg gereden.
Net spelen in de zandbak, maar dan op grote schaal *O* *O*

Hebben de acheologen nog wat bijzonders gevonden??
 
Wat middeleeuwse potscherven, muntjes en een ouwe TZ700.
That's all :/
full

full

:W
 
Die potscherven en muntjes gaan er bij mij nog wel in......voor deze TZ moet je denk ik de oceaan over _O- :W
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad deze staat niet bij mij, hij stond een tijd terug te koop in de USA.
Nu is hij weer opgeknapt en stond onlangs daar op een evenement.
Ik doe het even rustig aan.
In Schellinkhout is niet veel maar te zien dan een grote bouwput van 2 meter diep momenteel.
Het archeologie feestje was leuk, ik mocht als vrijwilliger mee graven en troffelen.
Er zijn oude kelders, waterputten uit de 17e eeuw en zelfs een plaggenput uit de 13e eeuw blootgelegd.
Daar zat een groot houten vat onder die nog redelijk intact was, helaas troffen we daar geen vondsten ik aan :/
full

full

full

full

full

full

full

:W
 
We hadden vanavond een ritje van onze motorclub die door Schelinkhout ging. Er staat dus helemaal niets meer. :?
Wat ga je terugbouwen? Weer een stolpboerderij, of toch maar een plaggenhut om het autentiek te houden :P
 
Laatst bewerkt:
We gaan weer een stolp terug bouwen.
Dat is ook een eis van de gemeente en past uiteraard het beste in dit dorp.
Genoeg te doen dus de komende tijd :/
 
Inderdaad deze staat niet bij mij, hij stond een tijd terug te koop in de USA.
Nu is hij weer opgeknapt en stond onlangs daar op een evenement.
Ik doe het even rustig aan.
In Schellinkhout is niet veel maar te zien dan een grote bouwput van 2 meter diep momenteel.
Het archeologie feestje was leuk, ik mocht als vrijwilliger mee graven en troffelen.
Er zijn oude kelders, waterputten uit de 17e eeuw en zelfs een plaggenput uit de 13e eeuw blootgelegd.
Daar zat een groot houten vat onder die nog redelijk intact was, helaas troffen we daar geen vondsten ik aan :/
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
:W

Zo hé toch wel leuk!!
 
Wat gaaf Leo, straks nergens meer oude troep die je elk jaar opnieuw kan gaan schilderen of oplappen, gewoon alles vers mét de fantastische uitstraling en warmte van 'toen'.
Hebben ze nog een 'nut' kunnen bedenken voor dat vat wat is gevonden? En enig idee hoe oud het hoofdpand was?
 
Ja, die archeologische opgravingen zijn prachtig, kost alleen heel veel tijd en geld.
De eigenaar van de grond heeft de twijfelachtige eer, het ook te mogen bekostigen.
Dat is enige jaren geleden Europees afgesproken in het verdrag van Malta.
Ik had het bizarre geluk, dat ik er achter kwam vlak voor de koop.
Toen kon ik nog weer eens twee maanden onderhandelen met de verkopers.
Als ik het een week later had gehoord was ik iets minder enthousiast geweest :X
Ik kon het nu erg gunstig kopen, omdat iedereen er al op afgeketst was, de afgelopen 6 jaar dat het te koop stond.

De boerderij die er stond was reddeloos verloren, de gehele constructie was rot.
Het was een gebouw uit ongeveer 1870, maar flink verklooid in de jaren 50 van de vorige eeuw.
De fundering van de oorspronkelijke boerderij was van rond 1600, evenals de putten en kelders.
Daaronder werden de middeleeuws nederzettingen gevonden, met de plaggenput.
Dat vat onder in de put was in die tijd een mooie manier om een stevige en schone bodem te garanderen.
Zo spoelde er geen prut in het drinkwater, het waterniveau stond in het vat en daarboven hadden ze een schacht van plaggen gestapeld, om de boel open te houden.
Medieval engineering :)
 
Ik zag je trouwens ook bij de deelnemers staan van de GP in Eext, ik hoop de Barton dan te horen gillen *O* *O*
 
Wist niet dat Leo ook nog een Barton heeft? 8-) }) :P

Die man heeft echt een mega verzameling racers _O- Er komen straks nog meer verborgen schatten te voorschijn ? :P
 
Het zal er nog om spannen.
Gisteren bezig geweest met de ontsteking van de Sparton.
Hij knalde nu niet meer op de eerste cylinder, alleen echt lekker oppakken was er nog niet bij.
De gasnaalden een paar keer een tikkie omhoog gezet, helaas nog niet tevreden.
Hij moet wel lekker lopen, anders is er op Eext niet mee te rijden.
Op dat kleine baantje kan ik hem niet continu op 8000 toeren houden, dan hebben we meer dranghekken nodig })
 
Wat hoor ik nu?........ Leo Middelburg? zonde man, zelf niets bijzonders aan overgehouden ook niet onbelangrijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan