Ook een VFR heeft s een nieuwe koppeling nodig en zo'n ketting moet je ook iedere smeren, baggerwerk.
Ik heb (prive rijdend ) 2 x een kruiskoppeling van de cardan aan schroot gereden. Gelukkig is het spul 2e hands goed voorhanden en paar uurtjes later rij je weer. Voor mijn werk K75, K100, K1100, K1200, R1150 en R1200 ( en Pan European en anderen )gereden, bij elkaar toch wel een 750.000km en nog nooit een cardan kapot gereden. Ook de 60 collega's uit de regio nooit iets gehoord over een kapotte cardan en geloof me dat die motoren zwaarder belast worden dan 99% van de prive motoren. Misschien dat onderhoudt er toch aan bijdraagt ?
Afgezet tegen ketting smeren... ook met scottoilers, die vergeet ik nl bij te vullen
.... doe mij dan maar cardan.
Persoonlijk... vind ik de BMW R1100S veel levendiger en leuker rijden als een VFR waar alles japans automatisch en makkelijk gaat.
Met een VFR rij je naar huis, met een BMW R1100S rij je met veel plezier een rondje extra als je naar huis rijdt. Aangezien ik graag met plezier rij... zou ik de R1100S nemen.Ga eens meten.
dus dat jij en jou collegas nog nooit iets met een bmw beleefd hebben houdt in dat er ook nooit wat mee is??
velen zullen het daar niet mee eens zijn.....incl ikzelf....
feit blijft dat bmw enkel de marketing goed voor elkaar heeft...ze hebben de hele wereld wijsgemaakt dat het oerdegelijke machines zijn...
zelfs nu nog met de k1200 (afbrekende wishbones en het wiel klapt in elkaar)
s1000rr meerdere gevallen waarvan het blok in elkaar prakt....
r1200gs (gezeik met startbeveiligings ringen waardoor het ding niet meer te starten is)
de waarheid is, geen enkele bmw die op de markt komt is vrij van recalls en gezeik en met de resterende ellende (waar bmw dan zijn kont voor wegdraait) blijft de consument zitten.
dat die krengen nog verkocht worden is enkel te danken aan een perfekte marketing afdeling en de onnozelheid van de hedendaagse consument...
wie koopt er nu met vol verstand een motor waar je doorheen zakt (k1200) voor een godsvermogen en waarvan de producent in eerste instantie in alle toonaarden het defect ontkend???????
of de r1100s waarvan de abs bij circuit gebruik in storing vloog en dus niet meer werkte met een idiote afname van remcapaciteit tot gevolg????
veel bmw rijders zijn net struisvogels..ze willen het niet zien of horen en steken liever de kop in het zand......ieder zijn eigen.....
verder insinueer je dat een r1100s per saldo meer plezier oplevert dan een vfr???? dat is zo subjectief als de pest.....en voor een ieder persoonlijk te beoordelen...
en daarbij....waar rijd u zelf op?????? staat me iets bij dat dat een blackbird is of ben ik abuis????
als je nou een saaie (maar oerdegelijke
) turbine wilt noemen dan is het de blackbird wel...
rondjes omrijden doe je vast niet met zo n ding?????
hoe dan ook.... als je een probleem arme fiets wil die ook nog eens prima rijd voor woon/werk ben je met een vfr prima bedient...
een bmw kan ook maar daar moet je een beetje geluk mee hebben....
het kan zijn dat je een ding hebt waar weinig aan mis gaat, het kan ook zijn dat je 1 treft waar alle bekende kwalen in 1 keer naar voren komen en je dus konstant aan het sleutelen bent.....
het vertrouwen in zo n ding is dan wel weg kan ik je verzekeren....
net als dat je lekker en stukkie aan het knallen bent met een maatje en diezelfde gast staat op een gegeven moment aan de kant met een gore tik in zijn s1000rr met 12k op de klok....
voldoende olie (en netje de beurten ) maar gewoon aan gort geprakt.....
doe mij maar een blade dan....
hoe dan ook, wil je r1100s koop dan in ieder geval 1 zonder abs (dat systeem is ruk)