Stille motorhelm

Heb er afgelopen zondag een kleine 150 km mee gereden met harde wind maar helaas de verkeerde oordoppen meegenomen.
De helm is iets stiller dan de nolan maar zoals ik al vermeld ik heb nog niet de goede oordoppen gebruikt

Groet
Fons
 
Donderdag heb ik een toertocht van 100 km gereden met de shoei gt air.
Met de oordoppen in is het stil , even wennen want nu rij ik veel te snel haha.

Groet
Fons
 
Zelf sinds 2 weken een Shoei GT-Air gekocht, de helm dempt heel erg goed het geluid.
Alleen jammer dat dat rubberen "neus stukje" zo verdomde slap erin zit.
 
Zelf sinds 2 weken een Shoei GT-Air gekocht, de helm dempt heel erg goed het geluid.
Alleen jammer dat dat rubberen "neus stukje" zo verdomde slap erin zit.

BEter dan de XR-1100 van Shoei?
 
Laatst bewerkt:
Zelf sinds 2 weken een Shoei GT-Air gekocht, de helm dempt heel erg goed het geluid.
Alleen jammer dat dat rubberen "neus stukje" zo verdomde slap erin zit.

Dempt inderdaad wel goed, maar de dempende stukjes die in de uitsparingen zittten hadden ze ook in verschillende maten moeten maken vind ik. Ik merk zelf dat als deze iets nauwsluitender zouden zijn zoals de rest van de helm, de demping voor mij persoonlijk zelfs nog wat beter zou zijn.

En het neus stukje zit inderdaad best los, maar op zich geen probleem vind ik. Heb er nu denk ik 1000km mee opzitten en ik ben toch wel fan van de helm. Misschien dat ik morgen er eens iets uitgebreidere rreview van maak. Nu maar lekker gaan slapen :z
 
Inderdaad dat neuskapje zit wel erg losjes in de uitsparing, heb er wat lijm tussen gezet en nu blijft het zitten

Groet

Fons
 
deze morgen naar het werk gereden met van die kneedbolletjes ( merk quies ). Moet zeggen dat deze dus super dempen en ook blijven zitten. Wat niet weghoudt dat ik nu toch de piep links weer harder hoor als normaal. Heb de indruk dat het een soort resonantie is vd motor die de schelheid opwekt tijdens het rijden. EN alsdus de tinnitus versterkt. Kan ook verkeerd zijn. Ben echter bang dt ik nog meer gehoorschade ga krijgen nu. zal nog eens een dezer met die malletjes van variphone proberen te rijden.

Heb ik ook voor in de nacht of op vakanties. Bij mij bleef het niet altijd zitten en moest ik ze tijdens het rijden weer terug duwen. Nu oordoppen van Earmo. Niet te gebruiken voor ' s nachts dus alleen voor het rijden. Heb niet het idee dat ze veel stiller zijn dan die kneeddingen, maar ze blijven beter zitten. Ik rijd nu nooit meer zonder oordoppen, scheelt echt veel.

Maar zijn er nog meer ervaringen met zo'n helmsok? Is het de 15 euro ex. verzenden waard?
 
onderschat naast een stille helm ook niet het effect van je type motor + houding + soort ruitje en hoe die is afgesteld.

Een stille helm maar een ruitje dat de wind precies tegen je helm aan blaast is nog geen pretje bijvoorbeeld.

Eens...
Soms is zelfs een lager ruitje beter omdat de lucht dan net onder je helm door geblazen wordt ipv ertegen aan. Had ik iig toen ik overstapte van 750 met windshield naar een div 900.
 
Die wind heh.
Ik heb alle soorten fietsen gehad, van supersportief tot naked van toer tot allroad.

Nu dus de allroad en voor het eerst veel last van turbulentie en bijna alles al geprobeerd.

Die helmsok heb ik ook maar dan op mijn nolan N85 het zit nog niet op de shoei gt air.

Ik merk nauwelijks verschil met of zonder sok.
Heb de booster versie en die vind ik kwalitatief niet zo best.
Aan de binnenkant van de sok begint het al te bladeren.

Shoei heeft iets vergelijkbaars dat,heet de whisperkit, of dat kwalitatief beter is weet ik niet.

Groet
Fons
 
Hallo, ik ben dus ook op zoek achter een stille helm voor op men Speed Triple. Tijd dus om een oud topic wat nieuw leven in de blazen 8-) Ik las al enkele keren, ondere andere in dit onderwerp, dat de shoei gt-air redelijk stil te noemen is. Heeft er iemand van jullie ervaringen met die helm. Ik voel ook wel iets van de neotec 2, maar daar lees ik dan juist teleurstellingen op het gebied van geluidsdemping.
 
Hallo oma!

Ik ben heel tevreden met mijn GT-air. Zit goed, is vrij licht en heeft een prima geluidsdemping. Met mijn vorige helm (HJC IS-16) reed ik altijd met oordoppen in. Nu enkel nog voor flinke stukken snelweg.
Zonnevizier is ook erg prettig, net als de standaard pin-lock.
 
Hallo, ik ben dus ook op zoek achter een stille helm voor op men Speed Triple. Tijd dus om een oud topic wat nieuw leven in de blazen 8-) Ik las al enkele keren, ondere andere in dit onderwerp, dat de shoei gt-air redelijk stil te noemen is. Heeft er iemand van jullie ervaringen met die helm. Ik voel ook wel iets van de neotec 2, maar daar lees ik dan juist teleurstellingen op het gebied van geluidsdemping.
Ik heb sinds een paar jaar een Shubert R1 helm die aardig stil is. Daarvoor had ik een Premier helm die ook aardig stil was. Nu las ik van de week dat Premier een serie nieuwe geruis arme helmen heeft ontwikkeld, dat klinkt goed! Niet duur ook!
 
Heb het even opgezocht, het stond op blz. 11 van de nieuwe moto plus. De nieuwe geruisarme helm van Premier heet: Vyrus en kost 199,- euro.
 
Heb het even opgezocht, het stond op blz. 11 van de nieuwe moto plus. De nieuwe geruisarme helm van Premier heet: Vyrus en kost 199,- euro.

Hallo, ik kan het moeilijk geloven. Zo’n mooie en stille helm voor nog geen 200euro. :P ik vind het echt een hele mooie helm, mooier dan de gt-air die meer dan het dubbele kost. Heeft er iemand ervaring met Premier? In mijn ogen toch een minder bekend merk ivm Arai,shoei,shark…. Ik zal deze zeker eens gaan proberen. Ik kan dan die 350 euro extra spenderen aan mijn Speed triple }) :9 8-)
 
Bedankt voor de tip :}
Mijn vorige helm was een Premier, een zgn Phil Read uitvoering: zwart met wit met een zwart/wit geblokte rand aan de onderkant, heel mooi maar na 12 jaar moest er toch maar wat anders komen. Deze Premier is/was toch ook al behoorlijk stil hoor.
Toen lag er bij Motoport Zelhem een Shuberth R1 op de aanbiedings stelling voor 50,- in mijn maat!! Lag al 4 of 5 jaar in de winkel en ging daarom voor een dumpprijs weg *O* Zal mij een zorg zijn, een helm die nog geen uv licht heeft gezien is naar mijn mening nog goed. Mocht met nog 2 andere afgeprijsde helmen (Arai en een Shoei) even een proefritje
maken. De Arai viel direkt af, wàt een ruis pfff, de Shoei ging nog wel,
maar de Shubert was echt de stilste die ik ooit heb gehad en ik rijd al 36
jaar dus òch vergelijkingsmateriaal heb ik wel. Die nieuwe Premier schaf ik er misschien zelf ook nog wel voor erbij aan..
In Hengelo Overijssel heb ik bij Motoport wel Premier in de zaak gezien, misschien maar eens een leuk tochtje naar Hengelo maken..
 
Ik zie zojuist op de site van www.grandcanyonbike.eu dat mijn oude Premier 'Phil Read' nog steedsverkrijgbaar is onder de naam Monza. Yeahh...
 
Met welke helm je ook rijdt het geluid zal altijd nog te hard zijn.
In inder geval harder dan dat gezond is voor je oren.

Ik heb Noizezz op maat gemaakt oordoppen met een motorrijders filter erin.
Ze passen geweldig en de demping van prima terwijl het geluid van mijn comm.set nog prima doorkomt / veel minder gedempt wordt dan het motor en windgeruis.
 
Met welke helm je ook rijdt het geluid zal altijd nog te hard zijn.
In inder geval harder dan dat gezond is voor je oren.

Ik heb Noizezz op maat gemaakt oordoppen met een motorrijders filter erin.
Ze passen geweldig en de demping van prima terwijl het geluid van mijn comm.set nog prima doorkomt / veel minder gedempt wordt dan het motor en windgeruis.
Ik gebruik die schuimdopjes van de Hema, passen ook heel goed, zijn heel comfortabel en de belangrijkste dingen die nodig zijn hoor ik ook nog. Mijn oren zij al aardig naar de knoppen door meer dan 3 decennia illegale uitlaten. Van die uitlaat herrie ben ik afgestapt en rijd met mijn NC750S met originele uitlaten, een stille Shubert helm, vrij dikke helm muts en de Hema doppen. Het is op deze manier aardig te doen. Ideaal
wordt het nooit maar ach, je rijd motor hè....
 
Mijn vorige helm was een Premier, een zgn Phil Read uitvoering: zwart met wit met een zwart/wit geblokte rand aan de onderkant, heel mooi maar na 12 jaar moest er toch maar wat anders komen. Deze Premier is/was toch ook al behoorlijk stil hoor.
Toen lag er bij Motoport Zelhem een Shuberth R1 op de aanbiedings stelling voor 50,- in mijn maat!! Lag al 4 of 5 jaar in de winkel en ging daarom voor een dumpprijs weg *O* Zal mij een zorg zijn, een helm die nog geen uv licht heeft gezien is naar mijn mening nog goed. Mocht met nog 2 andere afgeprijsde helmen (Arai en een Shoei) even een proefritje
maken. De Arai viel direct af, wàt een ruis pfff, de Shoei ging nog wel,
maar de Shubert was echt de stilste die ik ooit heb gehad en ik rijd al 36
jaar dus òch vergelijkingsmateriaal heb ik wel. Die nieuwe Premier schaf ik er misschien zelf ook nog wel voor erbij aan..
In Hengelo Overijssel heb ik bij Motoport wel Premier in de zaak gezien, misschien maar eens een leuk tochtje naar Hengelo maken..

Ja, ook mijn ervaring met Arai. Gekocht omdat ik goede ventilatie wilde, maar meer windruis is de prijs die je dan betaald. Rijd nooit zonder oordoppen. Vind dat, met alle helmen overigens, te veel herrie.
 
Ik gebruik die schuimdopjes van de Hema, passen ook heel goed, zijn heel comfortabel en de belangrijkste dingen die nodig zijn hoor ik ook nog. Mijn oren zij al aardig naar de knoppen door meer dan 3 decennia illegale uitlaten. Van die uitlaat herrie ben ik afgestapt en rijd met mijn NC750S met originele uitlaten, een stille Shubert helm, vrij dikke helm muts en de Hema doppen. Het is op deze manier aardig te doen. Ideaal
wordt het nooit maar ach, je rijd motor hè....

Als je al gehoorschade hebt begrijp ik niet waarom je niet voor die paar tientjes extra een paar maatwerk doppen laat aanmeten. Of maakt het toch niet meer uit bij jou :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan