Stormtroopers! VTR1000F topic deel 14

EBay china sr's voor 10 euro incl/excl verzendkosten zijn prima zat. De mosfet varianten zijn schijnbaar beter. Ik vind ze duur, daarom houd ik het bij de cheapass sr uit china voor 10 euro. Rijd er al jaren mee rond, en velen met mij.

Spanningsregelaar Huidige gelijkrichter voor Honda 849.57...
€ 20,43

Prima zat
 
Ik had de spanningsregelaar vervangen, deze werkte met koolborstels en had zijn beste tijd gehad na 18 jaar. Helaas was de laadspanning nog niet goed en toen moest het wel de dynamo zijn. Als je koud goede laadspanning hebt maar warm niet moet je gaan uitsluiten. Neem anders een multimeter mee tijdens een rit en meet om de 10 minuten je laad/klemspanning. Geen laadspanning? Dan meet je op de gele draden of je wel die 55v wisselspanning hebt, heb je die wel..dan is je sr kapoet naar mijn idee.
[/
EBay china sr's voor 10 euro incl/excl verzendkosten zijn prima zat. De mosfet varianten zijn schijnbaar beter. Ik vind ze duur, daarom houd ik het bij de cheapass sr uit china voor 10 euro. Rijd er al jaren mee rond, en velen met mij.

Spanningsregelaar Huidige gelijkrichter voor Honda 849.57...
€ 20,43

Prima zat
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 8
  • image.jpg
    image.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 8
Lijkt erg op de spanningsregelaar die ik nu heb. Een tweedehands had ik nog liggen. Een koellichaam er achter gemonteerd hopen dat het iets doet.
 
Vandaag fijn ritje gehad....Motor heeft toch een heel andere look met deze kleur velgen !
 

Bijlagen

  • 20190803_160819.jpg
    20190803_160819.jpg
    437,1 KB · Weergaven: 13
Heren even een vraagje , hoe hoog moet de laadspanning zijn als je op de accuklem meet van een VTR
Laat maar boys ik weet het al tussen de 13,2 en 15 volt met draaiende motor en het licht aan
 
Laatst bewerkt:
Als je wat gas geeft zou het voltage moeten oplopen.
 
Volgende maand de glijbussen in de voorvork vervangen. Bij de laatste oliewissel zat er best wat grijs residu bij, dus toch maar verder uit elkaar halen. Tevens de knipperlichten welke ik altijd cheapass kocht gaan er af. Ga nu voor duurdere met betere veiliger lichtopbrengst. Kunnen de mensen xien wanneer ik af sla.
Koso is mooi maar minder betrouwbaar naar mijn idee. Heb nu in korte tijd 2 x draadbreuk innde behuizing gezien bij dat merk, dus ik wil gaan kijken voor baracuda. Wel beetje duur per knipper.
 
Hallo stormtroopers!
Nu mijn passie van rijden op het circuit even op hold staat ben ik opzoek naar de motor waar ik ooit als kind verliefd op werd; een firestorm!

Ik herinner mij als de dag van gister nog dat kon vader met een hoop bombarie de straat in kwam rijden op een knalgele streetfighter firestorm. Nu zoek ik dus ook een firestorm, wel met een budget van 1500 euro. Weet of heb je iets? Laat maar horen!
 
Binnenkort een rode beschikbaar 👍🏻. Past mooi binnen je budget.
PB maar voor meer info als je wil
 
Laatst bewerkt:
Gister 350km gereden,spanningsregelaar is heel gebleven!
Motor doet het prima,maar ik hoor wel allerlei geluidjes?
Zou ik er aan moeten wennen? Mijn eenpitter heeft dat ook,maar die vertrouw ik ondertussen wel.
Ik hoor bijvoorbeeld mijn kleppen tikken en de bak of iets van de transmissie giert een beetje.
Hebben jullie dat ook?
 
Oliepijl in de gaten houden en zorgen dat je manuele nokkenaskettingspanners hebt gemonteerd. Dan zit je safe.
 
Vandaag de op fb veelbesproken dogbone/linksysteem gereviseerd.
Alle lagers en keringen vervangen en de boel voorzien van veel vet. De oude lagers zaten nog wel in het vet maar waren toch deels plat gesleten. De bussen vertoonden geen afdrukken van de lagers en zien er prima uit. bouten en moeren kwamen ook prima los.
20200418_172440.jpg
20200418_172444.jpg
20200418_172547.jpg
Na 22 jaar mag het wel eens uit elkaar en worden opgeknapt. Geen leuke klus, wel veel voldoening.
20200418_172440.jpg
20200418_172444.jpg
20200418_172547.jpg
 
Zie deze net staan bij verkoop onderdelen hier op het forum. Iemand geïnteresseerd in een rode Bagster? gratis

 
Hier iemand geïnteresseerd in mijn Fireblade voorvork, inclusief t-stuk, wiel, schijven, klauwen en rempomp? Komt beschikbaar van mijn naakte VTR.
Is van een 900RR (929) bouwjaar 2000. Eventueel ook de passende LSL kroonplaat met superbike stuur en langere remleidingen erbij. Oh en spatbord van een CB1000R.
PB maar bij interesse.

Foto voor impressie. Smoelt erg goed al zeg ik het zelf...


Bekijk bijlage 1482725
Hallo,
Ik ben pas net lid van dit forum dus excuus dat ik me nog niet heb voorgesteld.....
Maar jij bied exact aan waar ik naar op zoek ben voor mijn eigen firestorm.
Weet echter verder (nog) niet hoe alles werkt hier... ben een leek vwb fora, maar goed. Misschien kun je mij een PB sturen?
 
Bij deze zal ik mezelf even voorstellen:

Ik ben Dennis en ik ben sinds een aantal maanden ook eigenaar van zo'n geweldige Firestorm! Was vroeger altijd enkel van de 4 cilinder buikschuivers.....maar hoe onwetend kan iemand zijn?

Toen ik de eerste proefrit op de Storm maakte, was ik gelijk verkocht....en de motor ook!!! Of het echt een goede koop is moet nog blijken.... De motor is door de vorige eigenaar flink onderhanden genomen en is dus verre van origineel meer!

Wel vond ik het gewoon een vet apparaat en zag kansen om hem nog verder naar wens aan te passen met de tijd!
 
Hier wat pics van mijn Firestorm:
 

Bijlagen

  • 20200222_181449.jpg
    20200222_181449.jpg
    2 MB · Weergaven: 18
  • 20200222_181434.jpg
    20200222_181434.jpg
    2,2 MB · Weergaven: 22
  • 20200222_181513.jpg
    20200222_181513.jpg
    2 MB · Weergaven: 16
  • 20200215_134055.jpg
    20200215_134055.jpg
    4 MB · Weergaven: 19
Terug
Bovenaan Onderaan