Haha, lijkt me logisch dat je het stuur makkelijk kunt bewegen als je wiel van de grond is, maar een stuurdemper helpt te voorkomen dat je stuur een eigen leven gaat leiden.Op woensdag 24 juli 2002 23:20 schreef Froggy het volgende:
Zoals jullie weten heb ik nu een motor met vol vermogen.
Ik rijd weleens met zijn tweeen.
Bij het acceleren dus ook inhalen van auto's komt het voorwiel los.
Hierdoor is het stuur makkelijk te bewegen wat ik minder prettig vind.
En bij het neer komen zwabbert het stuur soms.
Helpt een stuurdemper om dit te voorkomen
Waar zorgt een stuurdemper nu precies voor
Dat was ik ook niet van plan
Maar ik zal eens rond gaan zoeken.
Je merkt het verschil pas als je hem mist.
Op mijn SRAD 600 had ik er een en op hetzelfde exemplaar erna ( na een diefstalletje ) niet meer en dat scheelde behoorlijk. Op de nieuwe heb ik er ook een standaard en heb er eigenlijk geen last van, maar wie weet hoe het voelt als je hem eraf haalt.
stuurdemper is een lapmiddel. Beter is de vering aan te passen.
En je niet druk maken, want een beetje stuurbeweging is nog nooit iemand van doodgegaan. Het voorwiel zoekt toch z'n natuurlijke weg. Zolang je maar niet krampachtig het stuur probeert tegen te houden. Gewoon relaxen, dan is er nix aan de hand.
of vering aanpassen omdat ie toch niet goed staat, of relaxen.En als je vering goed staat, maar toch heb je af en toe last van een tankslappertje, wat dan????
of vering aanpassen omdat ie toch niet goed staat, of relaxen.
Een stuurdemper kan dit helpen voorkomen, 2 sterke armen ookalleen in extreme stituaties (flinke speedwhobble) helpen de 2 sterke armen niet echt meer ...
Een stuurdemper zorgt er eigenlijk voor dat je stuur geen snelle bewegingen van links naar rechts (en andersom) kan maken.
Als je voorwiel dus heen en weer gaat klapperen vangt de stuurdemper dit op. Zou dus kunnen helpen als je stuur gaat zwabberen bij een wheely