Suduci --> Turbo

Weer een hoop gedaan vandaag,
Zo te zien een foto vergeten waar ik de onderste buis er ook maar tussen uit geslepen had.
Maar goed, die er dus tussenuit gehaald.
Even kijken waar de vervangende buis ongeveer moet komen. :

Bekijk bijlage 1657030
Denk dat dit wel een mooie plek is,

Even alles uitmeten zodat beide zijde gelijk zullen zijn.
Bekijk bijlage 1657031
Bekijk bijlage 1657032

Even de spullen stralen voor we het er op zetten, scheelt weer wat schuur werk.
Bekijk bijlage 1657033


Even op de juiste plek hechten en kijken of het nog allemaal klopt.

Bekijk bijlage 1657034

Prima! Aflassen maar.
Bekijk bijlage 1657035


Toch maar weer even kijken hoe het er nu uit ziet met het kontje er op.
Bekijk bijlage 1657036
Bekijk bijlage 1657037
Oehhh 🥰


Eerst maar even in de spuit plamuur, buis was toch nog wel erg grof van structuur
Bekijk bijlage 1657038


2 strips er opgemaakt waar de zitting aan vast geschroefd kan worden.
Bekijk bijlage 1657039

En zo ziet het er dan onder de zitting uit.
Bekijk bijlage 1657041


En zo met het zitje er op en de zitting valt mooi in het slot
Bekijk bijlage 1657042


Maar even open luchtfilter tuning voor nu 😂
Oude luchtfilter box is te groot en kan mijn accu niet mooi kwijt, dan maar even zo.
Kan ik tenminste nog even rijden tot ik hem motorisch ga ombouwen.

Bekijk bijlage 1657043

Accu bak maar even uit de oude undertail geslepen en andersom er in gezet.
Heb geen zin om dit nu 100% mooi te gaan maken als ik dit over een paar maanden weer opnieuw kan gaan doen als.
Weet nu nog niet hoeveel plek ik waar zal hebben als er injectie met een plenum op zit.
Bekijk bijlage 1657044
Zie nu op bovenstaande foto dat ik gister was vergeten te vermelden dat ik ook nog de tank ophanging heb moeten aanpassen.
Heb de originele weggehaald en de ophangingen aan de zijkant gebruikt (Volgens mij van het kuipwerk origineel, weet ik niet zeker gezien binnenin bijna alles afgebroken was van de kappen)

Zitting komt niet helemaal overeen met de buizen van de Bandit (die ik al wat heb moete verbuigen om het passend te krijgen)
Dus heb een paar aanleg vlakken bij gemaakt op de originele positie van de Ducati zit.
Bekijk bijlage 1657045
Bekijk bijlage 1657046


En als laatste vandaag nog maar even weer een beetje in kleur spuiten.
(Ga waarschijnlijk als het blok er straks toch uit ligt alles fatsoenlijk doen. vandaar nu op deze manier)
Bekijk bijlage 1657047
Bekijk bijlage 1657048


Was weer een drukke dag.
Morgen maar aan de electronica plaatsing beginnen.
Ik vind dat kontje wel wat hebben, mooi in lijn met de buddy, lengte is goed..
 
Dank je,

Compleet vanaf 0 beginnen heb ik nog geen ervaring mee.
In het verleden wel motor swap in auto gedaan, veel te grote turbo op n klein blokje gebouwd waar ik (met paar vrienden) alles op maat gemaakt heb, blokje reviseren/forgen omdat de rommel opgeblazen had 😂 etc.
Dus wel bekend met knutselen, maar dit gaat weer een hele nieuwe ervaring worden!
De turbo er op is het makkelijke gedeelte. Tip; doe het in een keer goed! Oh wacht, dat had je al ondervonden ;)
 
Nu je toch al een Monster-kontje hebt, waarom dan ook geen Monster koplamp? *D

Tof project, ik blijf volgen!

Bekijk bijlage 1660451

Dank je wel voor je input,
Maar niet helemaal mijn ding. ;)
Vind de koplamp van de MT 09 (facelift) ook wel heel erg netjes.
Geen idee of dit hem gaat worden.
Leg liever eerst de prioriteit op het motorblok. Optisch is het OK voor nu.
 
Een kleine update,
Ben de laatste tijd niet zo veel meer met de bandit bezig geweest gezien ik er op dit moment nog even van probeer te genieten zolang het weer het toelaat.

20210804_211812.jpg
Toch wel erg tevreden vanuit deze kant.

20210731_130948.jpg
Zuigers ondertussen ondertussen ook al binnen gekomen.
Zullen voorlopig nog wel in de kast blijven liggen. Maar kan het maar vast hebben.

20210812_154245.jpg
ook weer heerlijk naar Circuit Assen geweest met de circuit-fiets. (Met nieuwe PR :]🥰)

20210819_203419.jpg
Mn nieuwe motor brug binnen gekomen.
Sleutelt toch iets makkelijker dan op de grond.

20210820_183301.jpg
Gelijk opgebouwd.

20210827_164305.jpg
En in gebruik genomen.
Tandwiel verhouding veranderd, achterbandje gewisseld
Kontje toch maar omhoog gezet. Raakte kuipwerk en steps/schakelpedaal in sommige bochten.
Steps alleen omhoog was geen optie gezien ik dan niet meer fijn met mijn knieën in de tank zit. Dan maar zo proberen.


Binnenkort maar weer verder met onderdelen lijst samenstellen voor de bandit en langzaam wat parts gaan bestellen.
 
Wat is het voor een brug geworden, welk merk en bevalt die?
Het is een motor brug van HBM geworden. (HBM 500)
Voet pomp, pompt iets minder snel dan ik gehoopt had. Maar als ik hem op mijn compressor aansluit om hem omhoog te zetten, dan gaat het een stuk sneller.
Heb hem nu 2,5maand in gebruik en bevalt goed.
Voor wat ik er nu mee doe is hij precies goed.
 
Project heeft even een paar maanden stil gestaan.
Maar afgelopen week eindelijk weer opgepakt.

Voordat ik met de Bandit verder ben gegaan heb ik een klein side projectje drbij gehad.
Gezien mijn oude werkbank toch aardig wat houtworm er in had zitten moest ik die weg doen.
Dus heb ik maar een nieuwe gemaakt, uiteraard eerst opgetekend wat ik ongeveer wil hebben,
20211105_175816.jpg

Een "bouwpakket" samengesteld en opgehaald.
20211105_151311.jpg

En toen konde we aan de gang, beetje op maat zagen,
20211105_171400.jpg

Beetje lassen
20211105_174545.jpg

Nogmeer zagen
20211106_150901.jpg

In elkaar hechten,
20211107_135507.jpg

Aflassen,
20211107_164014.jpg

Zaagblad op maat gemaakt,
20211112_180852.jpg

Alles in de lak gezet zodat het hopelijk iets langer mee gaat.
En het eind resultaat:
20211114_135544.jpg

Ja ok, de bankschroef kan ook nog wel likje verf gebruiken.
20211117_170708.jpg

Dat was mijn kleine side projectje 😄
(Was er zelf toch wel erg blij mee dat ik het niet kon laten om het er toch even bij te zetten)



Nu weer verder met de Bandit/Suduci.

Als 1ste maar spruitstuk er af halen, wat ook al niet zonder slag of stoot ging,
Deze zitten dusdanig vast, ben bang dat ze er aan gaan.
20211101_174541.jpg

En ja hoor 😕
20211104_182054.jpg
Nog geprobeerd moertjes op te lassen. maar was ook geen succes
20211104_182102.jpg
Dat wordt uitboren.
(maar niet nu, makkelijker als kop er af is)



Hij staat er klaar voor, kunnen er aan beginnen.
20211114_143347.jpg


Alles los gehaald om het blok er uit te kunnen halen.
20211118_175341.jpg


En tadaa,
20211119_154211.jpg
Viel niet tegen, nog redelijk goed alleen te doen.|
20211119_154216.jpg


Tijd om alles maar uit elkaar te halen:
20211119_162952.jpg

20211119_171647.jpg

20211119_171659.jpg

20211119_175309.jpg

20211120_143857.jpg

20211120_174230.jpg

En zo ligt het er nu bij
20211121_124422.jpg



Deze week alles schoon maken, opmeten etc zodat ik weet wat ik moet bestellen.
Hopelijk kan ik nu wel weer een beetje door pakken.
 
Project heeft even een paar maanden stil gestaan.
Maar afgelopen week eindelijk weer opgepakt.

Voordat ik met de Bandit verder ben gegaan heb ik een klein side projectje drbij gehad.
Gezien mijn oude werkbank toch aardig wat houtworm er in had zitten moest ik die weg doen.
Dus heb ik maar een nieuwe gemaakt, uiteraard eerst opgetekend wat ik ongeveer wil hebben,
Bekijk bijlage 1697143

Een "bouwpakket" samengesteld en opgehaald.
Bekijk bijlage 1697140

En toen konde we aan de gang, beetje op maat zagen,
Bekijk bijlage 1697141

Beetje lassen
Bekijk bijlage 1697142

Nogmeer zagen
Bekijk bijlage 1697144

In elkaar hechten,
Bekijk bijlage 1697146

Aflassen,
Bekijk bijlage 1697147

Zaagblad op maat gemaakt,
Bekijk bijlage 1697148

Alles in de lak gezet zodat het hopelijk iets langer mee gaat.
En het eind resultaat:
Bekijk bijlage 1697149

Ja ok, de bankschroef kan ook nog wel likje verf gebruiken.
Bekijk bijlage 1697151

Dat was mijn kleine side projectje 😄
(Was er zelf toch wel erg blij mee dat ik het niet kon laten om het er toch even bij te zetten)



Nu weer verder met de Bandit/Suduci.

Als 1ste maar spruitstuk er af halen, wat ook al niet zonder slag of stoot ging,
Deze zitten dusdanig vast, ben bang dat ze er aan gaan.
Bekijk bijlage 1697137

En ja hoor 😕
Bekijk bijlage 1697138
Nog geprobeerd moertjes op te lassen. maar was ook geen succes
Bekijk bijlage 1697139
Dat wordt uitboren.
(maar niet nu, makkelijker als kop er af is)



Hij staat er klaar voor, kunnen er aan beginnen.
Bekijk bijlage 1697150


Alles los gehaald om het blok er uit te kunnen halen.
Bekijk bijlage 1697152


En tadaa,
Bekijk bijlage 1697153
Viel niet tegen, nog redelijk goed alleen te doen.|
Bekijk bijlage 1697154


Tijd om alles maar uit elkaar te halen:
Bekijk bijlage 1697155

Bekijk bijlage 1697156

Bekijk bijlage 1697157

Bekijk bijlage 1697158

Bekijk bijlage 1697159

Bekijk bijlage 1697160

En zo ligt het er nu bij
Bekijk bijlage 1697161



Deze week alles schoon maken, opmeten etc zodat ik weet wat ik moet bestellen.
Hopelijk kan ik nu wel weer een beetje door pakken.
Kop in een freesbank zetten en zo de over gebleven bouten uitboren
 
Project heeft even een paar maanden stil gestaan.
Maar afgelopen week eindelijk weer opgepakt.

Voordat ik met de Bandit verder ben gegaan heb ik een klein side projectje drbij gehad.
Gezien mijn oude werkbank toch aardig wat houtworm er in had zitten moest ik die weg doen.
Dus heb ik maar een nieuwe gemaakt, uiteraard eerst opgetekend wat ik ongeveer wil hebben,
Bekijk bijlage 1697143

Een "bouwpakket" samengesteld en opgehaald.
Bekijk bijlage 1697140

En toen konde we aan de gang, beetje op maat zagen,
Bekijk bijlage 1697141

Beetje lassen
Bekijk bijlage 1697142

Nogmeer zagen
Bekijk bijlage 1697144

In elkaar hechten,
Bekijk bijlage 1697146

Aflassen,
Bekijk bijlage 1697147

Zaagblad op maat gemaakt,
Bekijk bijlage 1697148

Alles in de lak gezet zodat het hopelijk iets langer mee gaat.
En het eind resultaat:
Bekijk bijlage 1697149

Ja ok, de bankschroef kan ook nog wel likje verf gebruiken.
Bekijk bijlage 1697151

Dat was mijn kleine side projectje 😄
(Was er zelf toch wel erg blij mee dat ik het niet kon laten om het er toch even bij te zetten)



Nu weer verder met de Bandit/Suduci.

Als 1ste maar spruitstuk er af halen, wat ook al niet zonder slag of stoot ging,
Deze zitten dusdanig vast, ben bang dat ze er aan gaan.
Bekijk bijlage 1697137

En ja hoor 😕
Bekijk bijlage 1697138
Nog geprobeerd moertjes op te lassen. maar was ook geen succes
Bekijk bijlage 1697139
Dat wordt uitboren.
(maar niet nu, makkelijker als kop er af is)



Hij staat er klaar voor, kunnen er aan beginnen.
Bekijk bijlage 1697150


Alles los gehaald om het blok er uit te kunnen halen.
Bekijk bijlage 1697152


En tadaa,
Bekijk bijlage 1697153
Viel niet tegen, nog redelijk goed alleen te doen.|
Bekijk bijlage 1697154


Tijd om alles maar uit elkaar te halen:
Bekijk bijlage 1697155

Bekijk bijlage 1697156

Bekijk bijlage 1697157

Bekijk bijlage 1697158

Bekijk bijlage 1697159

Bekijk bijlage 1697160

En zo ligt het er nu bij
Bekijk bijlage 1697161



Deze week alles schoon maken, opmeten etc zodat ik weet wat ik moet bestellen.
Hopelijk kan ik nu wel weer een beetje door pakken.
Nice, die R34 GTT
 
Zie ik daar nou een Skyline staan? :9~
Ja, dat heb je goed gezien 🥰

Dit is mijn Nissan Skyline R34 Gtt
Skyline-HiRess-7.jpg
Skyline-HiRess-14.jpg


Zou me niets verbazen bij iemand met R34 in zijn naam. :9

Als ik er een stukkie mee mag rijden haal ik die bouten wel netjes voor je uit de kop op mijn Bridgeport. :Y
Thanks voor het aanbod. 😉
Je woont iets uit de richting, plus dit beestje is in middels alweer begonnen aan zijn winterslaap.
Zal ze zelf eerst wel er uit proberen te halen.

Plus even kijken of het nog nodig is, gezien ik dit weekend ga kijken bij een donor blok.
Sommige onderdelen toch slechtere staat als ik gehoopt/verwacht had.
(kom ik op volgende update op terug met foto's)
 
Als je toch gaat mixen en matchen met blokdelen zou je naar een cilinderkop van een GSX-R1100 kunnen kijken, vooral van 91-92, die hebben de beste flow.
 
Als je toch gaat mixen en matchen met blokdelen zou je naar een cilinderkop van een GSX-R1100 kunnen kijken, vooral van 91-92, die hebben de beste flow.
Zo lekker bezig. Gaaf project. Ben voornamelijk heel benieuwd naar je turbo en injectie deel van het project
Robinjo ik weet niet of dit gaat passen. Bekende van mij kent die blokken uit zijn hoofd en hij vertelde wel eens dat er bijna niks uit te wisselen is.
Een compleet gsxr1100 blok er in is misschien een ander idee.

Keep up the good work
 
Zo lekker bezig. Gaaf project. Ben voornamelijk heel benieuwd naar je turbo en injectie deel van het project
Robinjo ik weet niet of dit gaat passen. Bekende van mij kent die blokken uit zijn hoofd en hij vertelde wel eens dat er bijna niks uit te wisselen is.
Een compleet gsxr1100 blok er in is misschien een ander idee.

Keep up the good work
Ik denk dat die bekende van jou in de war is of zo, de oliekoeler blokken van Suzuki zijn net Lego, er is juist van alles zonder problemen uit te wisselen, zeker de kop van een 1127 op een 1157. Het type nokkenasketting is anders maar zelfs dat is geen probleem.
 
Ben bij donor blok gaan kijken,
Maar heb hem toch laten liggen. Was iets te ver heen voor mij.

Deel van de reden dat ik voor een donor blok ging kijken was in verband met mijn versnellingsbak,
Wist dat de 3e versnelling iets aan het janken was, en op moment dat ik mijn vertanding ging bekijken. Snapte ik ook wel waarom.
20211123_165919.jpg
20211123_171307.jpg

Dit is te ver heen, ga dit niet terug plaatsen.
Heb ondertussen een versnellingsbak in veel betere staat gevonden waar maar 1 tandwiel vervangen hoeft te worden in plaats van 4.
(Op moment geen fotos van maar zullen nog wel volgen als ik ermee aan de gang ga)

Tot die tijd maar alles mooi schoon maken
20211130_201634.jpg
20211130_202357.jpg
20211205_113927.jpg

Draadeindes er maar vast uit halen.
Ging niet zonder slag of stoot,
20211205_123412.jpg
20211205_125916.jpg

Maar uiteindelijk toch gelukt :)

20211205_130903.jpg
Jammer genoeg niet op tijd in de gaten dat ze niet allemaal dezelfde lengte hebben.
Dus zal even uit moeten zoeken welke waar moet komen te zitten.


Ondertussen een deel van de performance parts ook binnen gekomen! 😁
20211210_172931.jpg
2mm Base plate, koppakking, nokkenas ketting, kopbouten/draadeindes en versterkte koppelings veer.


Vandaag ook de cilinders gestraald
20211212_132151.jpg

20211212_132133.jpg


Hopelijk deze week 1 kleine f*ck up herstellen.
en dan zo snel mogelijk naar revisie bedrijf voor opboren/honen
20211212_132204.jpg
 
Lekker bezig, heeft je blok al veel km's gemaakt dat de bak zulke pitting heeft?
Krukas- en drijfstanglagers ga je ook checken?
 
Lekker bezig, heeft je blok al veel km's gemaakt dat de bak zulke pitting heeft?
Krukas- en drijfstanglagers ga je ook checken?
Volgens de afgelezen km-stand 48000, Gezien de staat van alles zou me het niet verbazen als de teller ooit eens vervangen geweest is.
(Zeker gezien het een Gsf 1200 S zijn leven gestart is en ik hem als een N gekocht heb)

Uiteraard ga ik gewoon (zo goed als) alle lagers en keerringen etc. vervangen.
Drijfstangen moeten sowieso gebeuren i.v.m. hayabusa drijfstangen.
Maar verder wil ook geen risico nemen en alles gewoon goed aanpakken.


Gezien ik toch al hier op het forum zit zal ik maar gelijk een kleine update doen.

Sneller dan verwacht heeft maatje van me, mij eigen F*ck up weer zo goed als onzichtbaar gemaakt.
Verwacht als je het niet weet, straks niet meer terug kan vinden wanneer hij gespoten is.
IMG-20211213-WA0011.jpg
IMG-20211213-WA0012.jpg
Heeft die weer netjes gedaan 👌


Ondertussen zijn mijn flenzen klaar.
Was toch beetje spannend gezien ik niet zeker wist of ze 100% zouden passen.
20211214_130447.jpg


20211214_181847.jpg
20211214_181942.jpg

20211214_182023.jpg

Pasvorm bijna perfect, viel me niet tegen!
Jammer, de laatste (olie retour) niet helemaal. Net iets te breed.
Gelukkig de makkelijkste flens om aan te passen.
 
Oké, mijn 1100F blok had 44k gelopen en zag er nog helemaal mooi uit namelijk.

Die flenzen heb jij niet met een slijptol en een ouwe ijzerzaag gemaakt zeker? Ziet er erg netjes uit, die koelvinreparatie ook.
 
Oké, mijn 1100F blok had 44k gelopen en zag er nog helemaal mooi uit namelijk.

Die flenzen heb jij niet met een slijptol en een ouwe ijzerzaag gemaakt zeker? Ziet er erg netjes uit, die koelvinreparatie ook.
Hahaha, Thanks, nee inderdaad.
Zelf opgetekend en de DFX files heb ik laten laseren.
 
Hahaha, Thanks, nee inderdaad.
Zelf opgetekend en de DFX files heb ik laten laseren.
Als je een beetje twijfelt aan de pasvorm kun je de DXF bestandjes 1:1 uitprinten en passen.... heb je wat meer zekerheid. En als je een flatbedscanner hebt kun je het vlak waar je een flens voor wil tekenen scannen, dat importeren in je CAD programma en overtrekken maar. Dan lukt het ook voor echt complexe vormen.





 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan