Suduci --> Turbo

Ik heb geen verstand van turbo dingen.... maar kan daar geen mooie Koperen pakking tussen? Die zijn redelijk eenvoudig te maken natuurlijk. En in veel verschillende diktes
 
Ik heb geen verstand van turbo dingen.... maar kan daar geen mooie Koperen pakking tussen? Die zijn redelijk eenvoudig te maken natuurlijk. En in veel verschillende diktes
Ik heb zoveel gezeik meegemaakt bij mensen met koperen koppakkingen, van de week weer een maatje met een vers gebouwd 1360 blok, die kan nu weer uit elkaar door lekkage, gaat nu ook over naar MLS. Best kans dat het bij enkele cilinders goed werkt? Maar voor multi's raad ik het af.
 
Waar ga je voor, hoge hp nummers, of een lekker sterk "midden" gebied?
Wat voor nokkenassen ga je gebruiken? Bandit of GSXR? Ga je voor de laatste, dan moet je CR zeer waarschijnlijk wel omhoog.
Als je Bandit nokkenassen gaat gebruiken zou ik de CR lekker laten wat het is.
Ligt aan je definitie van midden/hoog.
Het is de bedoeling om alles uit de turbo te halen wat er in zit.
Doel is rond de 225 uit te komen. mits alles perfect loopt zou nog klein beetje meer haalbaar zijn.
Indien het kan met de ecu, dan wil ik toch met 2 mappings kunnen rijden. een straat mapping en een vol vermogen.

Nokkenassen van de Bandit laat ik gewoon zitten.
Indien mijn kop toch gevlakt wordt, dan maakt die paar tiende extra in diepte niks uit in kosten.
Liever die dan ook nog mee pakken.


Lekker bezig geweest weer!

Ik zou het volume van de zuigers zelf wel even opnieuw meten als ze op hun plek zitten om het echt zeker te weten.

Heel precies weet ik het niet meer maar ik geloof dat in mijn geval (zonder spacer onder het cilinderblok) delen van de zuigers zelfs boven het cilinderblok uitkwamen, toen heb ik ze 2 mm laten zakken, daarna uitgeliterd en die 2 mm weer verrekend.

Squish doe je niets mee? Ik ging geloof ik voor 1 mm squish, 1,1 of 1,2 is nog wat veiliger, maar als dat meerdere millimeters is kan je daar juist detonatie krijgen was mij uitgelegd.

Dat zal het geval bij mij ook zijn. vandaar dat er een 2mm base plate onder komt te liggen. (die heb ik ook mee genomen in de CR te berekenen)

Als ik de waardes op tel van de bovenzijde zuiger tot bovenkant cilinder, en daar mijn pakking bij op tel dan zou ik op 1.25 uit komen (0.5 onder bovenkant cilinder bus, en 0.75 koppakking compressed)
 
Die moet je uiteraard wel meerekenen, maar in mijn ogen is een Cometic MLS de beste keuze en die is geloof ik maar in 1 dikte verkrijgbaar.
Klopt, heb ook al Cometic liggen.
@R34_Danny

Heb je het volume van een gecomprimeerde koppakking ook meegenomen in je berekening?
Yess, ook dat. Die is 0.75 compressed.

Gebruiken jullie de standaard boring? Zo ja, dan zou ik er een OEM tussen zetten
Nee, standaard boring is 79mm komen straks Hayabusa (Gen 1) zuigers in te zitten.
Die zijn 81mm
 
Ligt aan je definitie van midden/hoog.
Het is de bedoeling om alles uit de turbo te halen wat er in zit.
Doel is rond de 225 uit te komen. mits alles perfect loopt zou nog klein beetje meer haalbaar zijn.
Indien het kan met de ecu, dan wil ik toch met 2 mappings kunnen rijden. een straat mapping en een vol vermogen.

Nokkenassen van de Bandit laat ik gewoon zitten.
Indien mijn kop toch gevlakt wordt, dan maakt die paar tiende extra in diepte niks uit in kosten.
Liever die dan ook nog mee pakken.




Dat zal het geval bij mij ook zijn. vandaar dat er een 2mm base plate onder komt te liggen. (die heb ik ook mee genomen in de CR te berekenen)

Als ik de waardes op tel van de bovenzijde zuiger tot bovenkant cilinder, en daar mijn pakking bij op tel dan zou ik op 1.25 uit komen (0.5 onder bovenkant cilinder bus, en 0.75 koppakking compressed)
Midden, dat je zo ergens rond de 4000/4500 rpm max koppel hebt.

Ik weet ervaring dat nokkenassen met veel duratie niet samen gaan met een lage CR.
Wordt ie slomer van. Nu heb ik geen idee wat er gebeurd met een lage CR hoge duratie en een turbo..
 
Had jij al een keertje vermeld wat voor turbo je gaat gebruiken?
Durf ik zo niet te zeggen.
Maar het is een TD04. (Impreza/forester turbo)


*O* *O* *O*
Achterbrug lengte blijft stock?
Voor nu niet, hou niet zo van de verlende look en wil nog wel graag de bocht om kunnen.
Mocht het straks echt niet lekker gaan, dan bekijk ik tegen die tijd wel weer wat ik doe. Maar in 1ste instansie niet de bedoeling.
 
Mocht je je TD04 om zeep helpen, zoals ik heb gedaan (te weinig oliedruk), dan hoeft dat niet direkt je humeur helemaal om zeep te helpen, die dingen zijn redelijk makkelijk zelf te reviseren.
There's no thing as too much oil, zo lang je drain het aan kan..


Er zijn sets te koop voor de helft, maar ik geloof dat dit een beter merk is.
Wel even foto's maken hoe de waaiers staan!!! Anders moet ie waarschijnlijk weer gebalanceerd worden..
 
Zo te zien heb ik weer teveel foto's gemaakt voor 1 post (of te lang gewacht, net hoe je het wil bekijken ;) )

Tijd om de kop te gaan stralen en afwerken.
Eerst de klep geleiding maar afdoppen.
20220318_183732.jpg

Vervolgens de klepzittingen afplaken op de hoop dat ik ze niet teveel raak met stralen
20220320_111752.jpg

Beetje knutselen, maar met goed gereedschap komen we een heel eind.
20220320_122708.jpg
20220320_122906.jpg
20220320_122716.jpg
20220320_124727_04.jpg
Tijd om te gaan stralen.
Kijken of we de kanalen licht kunnen opruwen.
Inlaat omdat die niet te glad wil hebben en de uitlaat voor de coating.
20220320_212712.jpg
Hmm, valt niet tegen.
20220320_212731.jpg

20220320_212746.jpg
20220320_212756.jpg
Kanalen zien er goed uit.

Kijken of er nog iets van de klep zittingen over is.
20220320_212859.jpg
En ook dat valt niet tegen. (slijp ze toch nog na, maar liefst niet meer dan nodig is)


20220320_213105.jpg
Buitenkant ook mee gepakt,
20220320_213125.jpg
Dat ziet er goed uit,
Jammer genoeg kwam ik er achter toch niet alles 100% afgeplakt is gebeven 🤦‍♂️

Dus voor de zekerheid maar alles er uit.
20220324_190346.jpg

En ja hoor.
20220324_190351.jpg
20220324_190408.jpg
Na alles weer vrij van grit gemaakt te hebben, kan ik eindelijk gaan ontvetten

20220325_101110.jpg
20220325_101509.jpg



Ondertussen ook eindelijk mijn onderdelen binnen gekomen!!!
3 maanden op moeten wachten, om er vervolgens achter te komen dat ze foutje gemaakt hebben en ik nog 2 sets zuigerveren mis en paar piston pen clips.
Hopen dat het nu geen 3 maanden duurt. Maar kan in iedergeval binnenkort weer beginnen met opbouwen.


20220321_183047.jpg
 
Vervolg:

Er na het ontvetten toch nog achter komen dat je nog meer over het hoofd gezien hebt.
En ook even geen rekening mee had gehouden..
Shit.
Hoop straalgrit tussen klepgeleiding en de kop gekomen
20220325_135834.jpg

20220325_135919.jpg


Na 45min met alles lopen klooien het bijna niet meer zien zitten omdat ik niks kon vinden wat sterk genoeg was om het er uit te halen.
Tot me ineens tebinnen schoot dat ik ook nog wolfraam heb liggen. deze plat scherp gespelen
Als het daar niet meer mee lukt weet ik het ook niet meer.
20220325_142756.jpg

Hé Hé Eindelijk!
Iets gevonden waar het wel mee lukt!!!
20220325_142943.jpg
Links onder gedaan.
Uiteindelijk na half uurtje pielen, alles er uit gekregen

Nou kan ik weer verder met waar ik mee bezig was.
Afplakken maar.
20220325_151602.jpg
Inlaat helemaal dicht gezien die geen coating krijgt, uitlaat alleen de zitting. (niet op foto)

Eindelijk spuiten.
20220325_160358.jpg
20220325_160702.jpg
20220325_161949.jpg
20220325_162000.jpg

Die een dagje gedroogd,
Vervolgens de buitenkant aan de beurt.
Eerst maar weer afplakken
20220326_145103.jpg
20220326_151059.jpg

Dan beginnen.
20220326_160146.jpg

Vrouwtje actiefoto gemaakt :)
IMG-20220326-WA0004.jpg

20220326_161952.jpg

20220326_164103.jpg

Nu kop drogen/uitharden.
En dan kan hij gevlakt worden.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan