lastrafo
Die hard MF'er
Mooi ziet er goed uit alles en de uitlaten hou ik in ook de gaten wil er ook aan 4 in 1 dus even afkijken mooie leermeester
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Wat voor dikte heb je gebruikt? Ik heb van die steam pipe gebruikt, zo noemen ze dat hier, dat is 3mm dik. En dat is toch heel sterk! Overkill zeer waarschijnlijk, maar het was het enige wat makkelijk te verkrijgen was.Ik val in herhaling maar ik vind toch dat ik het even moet zeggen... lekker bezig!
Moois die flenzen en collector, alles is RVS? Zorg dat deze stevig genoeg is om de turbo te dragen, liefst nog ergens op afsteunen en dan op zo'n manier dat er nog wat flec in zit, anders heb je best grote kans op scheuren. Mijn collector is van gewoon staal (wat minder scheurgevoelig is) en die had na een paar jaar ook al wat scheurtjes.
Ik heb lasbochten met 3 mm wanddikte gebruikt meen ik, het is even geledenWat voor dikte heb je gebruikt? Ik heb van die steam pipe gebruikt, zo noemen ze dat hier, dat is 3mm dik. En dat is toch heel sterk! Overkill zeer waarschijnlijk, maar het was het enige wat makkelijk te verkrijgen was.
Niet erg dat je in herhaling valt, altijd leuk om te horen. Al helemaal van trouwe volgersIk val in herhaling maar ik vind toch dat ik het even moet zeggen... lekker bezig!
Moois die flenzen en collector, alles is RVS? Zorg dat deze stevig genoeg is om de turbo te dragen, liefst nog ergens op afsteunen en dan op zo'n manier dat er nog wat flec in zit, anders heb je best grote kans op scheuren. Mijn collector is van gewoon staal (wat minder scheurgevoelig is) en die had na een paar jaar ook al wat scheurtjes.
Ik zit nu op 2mm wanddikte.Wat voor dikte heb je gebruikt? Ik heb van die steam pipe gebruikt, zo noemen ze dat hier, dat is 3mm dik. En dat is toch heel sterk! Overkill zeer waarschijnlijk, maar het was het enige wat makkelijk te verkrijgen was.
Dat moet sterk genoeg zijn!Ik heb lasbochten met 3 mm wanddikte gebruikt meen ik, het is even geleden
Met 2mm zou ik, wat Robin ook zegt, iets maken dat de turbo extra steun krijgt.Ik zit nu op 2mm wanddikte.
Heb ook bij andere bochten zitten kijken en dergelijke.
Maar prijs technisch met de diameter die ik graag wil, was dit de beste keuze.
Ben dan wel een noob op dit punt, maar het blok moet toch kunnen bewegen tegenover het frame?Met 2mm zou ik, wat Robin ook zegt, iets maken dat de turbo extra steun krijgt.
Je zou dit bijvoorbeeld ook kunnen doen door de uitlaatbocht, zo dicht mogelijk bij turbo, aan het frame te kunnen schroeven, zo heb ik het gedaan.
Dat zit wel goed, zit genoeg flex in. En zo dik hoeft zo'n extra steun ook weer niet te zijn.Ben dan wel een noob op dit punt, maar het blok moet toch kunnen bewegen tegenover het frame?
Ga je nu starten met inbouwen van de turbo?Niet erg dat je in herhaling valt, altijd leuk om te horen. Al helemaal van trouwe volgers
Ja, klopt alles RVS.
Achteraf toch wel licht getwijfelt omdat ik toch allres ga coaten maar ik werk dagelijks met RVS, flenzen was wat makkelijker regelen etc.
Dus vandaar maar bij rvs gebleven.
Ik verwacht niet dat het sterk genoeg is, dus was was van plan om er sowieso een schoor of iets dergelijks bij te plaatsen.
In het verleden bij mijn vorige project auto ook gedaan en werkte goed destijds.
Ik zit nu op 2mm wanddikte.
Heb ook bij andere bochten zitten kijken en dergelijke.
Maar prijs technisch met de diameter die ik graag wil, was dit de beste keuze.
Een stuk profiel met de boutgaten op dezelfde afstand als de kop werkt prima.Heel vet Altijd leuk dat geklooi met bochtjes. Kijk goed uit met aflassen, dat gaat trekken als een gek. Maar dat had je zelf vast ook al bedacht. Iets verzinnen om die aansluitingen op de kop "vast" te zetten bij het aflassen is wel een plan lijkt me.
Heel vet Altijd leuk dat geklooi met bochtjes. Kijk goed uit met aflassen, dat gaat trekken als een gek. Maar dat had je zelf vast ook al bedacht. Iets verzinnen om die aansluitingen op de kop "vast" te zetten bij het aflassen is wel een plan lijkt me.
Mooi stukje peuzelwerk altijd om dit soort Manifolds te maken .
Voorzie wel een uitdaging voor dat lasmaatje met al die door andere bochten afgedekte naden waar je met de tors niet lekker bij kan komen .
Ben benieuwd naar het resultaat na het lassen .