tsjah
MF veteraan
Mooie update weer. Zeer productief geweest hoor
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Makkelijk is relatief, dit was waarschijnlijk de minst moeilijke optieGsx-R 600 K1/2/3
Zou het makkelijkst passend te maken zijn had ik ergens gelezen.
(maar zoals het er naar uit ziet, nogsteeds veel werk)
Woehaa dat uitgloeien is echt geniaal, oppoetsen die handel en die gaat nooit meer stukBekijk bijlage 1830957
Klepje geraakt met uitboren.
(als het moet nog wel bruikbaar maar hebben nog paar kansen)
Bekijk bijlage 1830958
Bekijk bijlage 1830959
Eindelijk alles uit elkaar!
Maatje van me bezig met het spruitstuk aflassen.
Maar even snel gaan kijken.
Bekijk bijlage 1830960
Bekijk bijlage 1830961
Oeff, al bijna klaar!
En in de avond kwam die hem langs brengen toen die klaar was!
Bekijk bijlage 1830962
Bekijk bijlage 1830963
Wat een plaatje!!!!
Tijd om hem maar uit te gloeien.
Bekijk bijlage 1830964
Bekijk bijlage 1830965
Loopt al op (327graden)
Bekijk bijlage 1830966
Paar uurtjes later 850
Die gaat mooi zn gang,
Zien we morgen of overmorgen wel als die 100% weer afgekoeld is.
Bekijk bijlage 1830967
Tijd om injectie schoon te maken.
Mocht gelukkig de ultrasoon reiniger van de buurman lenen.
Bekijk bijlage 1830968
Bekijk bijlage 1830969
Bekijk bijlage 1830970
wordt al lekker smerig.
Bekijk bijlage 1830971
En alles wat er uit komt mooi schoon.
Bekijk bijlage 1830972
Bekijk bijlage 1830973
Bekijk bijlage 1830974
Bekijk bijlage 1830975
Volgende dag, Bijna afgekoeld.
nog eventjes wachten/
Bekijk bijlage 1830976
Dat issie dan
Bekijk bijlage 1830977
Bekijk bijlage 1830978
Bekijk bijlage 1830979
Lijkt r allemaal goed gegaan te zijn.
Bekijk bijlage 1830980
Boutjes maar even doorgeslepen.
Was makkelijker dan ze er uit halen.
Bekijk bijlage 1830981
En ook nog recht gebleven!!
Dat klopt in feite hoef je deze alleen in het midden met een pasbus te spacen thats it. Rubbers met de föhn warmmaken en dan zo op de cilinderkop erop drukken.Gsx-R 600 K1/2/3
Zou het makkelijkst passend te maken zijn had ik ergens gelezen.
(maar zoals het er naar uit ziet, nogsteeds veel werk)
Ik heb headers gemaakt van 1,5 2 en 3 mm is allemaal heel gebleven ondanks het gewicht van de turbo. Aflassen met backinggas helpt hier ntrlijk ook bij. Imho noodzakelijk ook.Niet erg dat je in herhaling valt, altijd leuk om te horen. Al helemaal van trouwe volgers
Ja, klopt alles RVS.
Achteraf toch wel licht getwijfelt omdat ik toch allres ga coaten maar ik werk dagelijks met RVS, flenzen was wat makkelijker regelen etc.
Dus vandaar maar bij rvs gebleven.
Ik verwacht niet dat het sterk genoeg is, dus was was van plan om er sowieso een schoor of iets dergelijks bij te plaatsen.
In het verleden bij mijn vorige project auto ook gedaan en werkte goed destijds.
Ik zit nu op 2mm wanddikte.
Heb ook bij andere bochten zitten kijken en dergelijke.
Maar prijs technisch met de diameter die ik graag wil, was dit de beste keuze.
Hier nog vorderingen?
Dat is ook een mooi bankje.Mooie freesbankjes zijn dat wel voor thuis gebruik. Heb zelf afgelopen jaar een vergelijkbare gekocht.
Voor het vlakken zou ik zelf liever een (de naam zegt het al) vlakfrees gebruiken.
Heb zelf deze.
Bekijk bijlage 1848521
Als ik zo'n flens maak las ik er een pijp op, wat er toch op moet, en dan draai ik de flens af/recht in de draaibank.Dat is ook een mooi bankje.
Als ik dat zo zie lijkt is het volgensmij dezelfde alleen ander kleurtje!
En zn onderstel ga ik als het goed is vanmiddag ook ophalen zodat die niet meer op mn werkbank hoeft te staan
Voor het vlakken met stabiele opspanning ben ik het met je eens.
Als je onstabiele opspanning hebt, dan krijg je met een kleine frees minder trillingen.
Gaat je gereedschap langer mee plus je oppervlakte wordt gladder
Sorry, ben verspaner van beroep (geweest dan, nu programmeur van de freesmachines)
Dat is ook een mooi bankje.
Als ik dat zo zie lijkt is het volgensmij dezelfde alleen ander kleurtje!
En zn onderstel ga ik als het goed is vanmiddag ook ophalen zodat die niet meer op mn werkbank hoeft te staan
Voor het vlakken met stabiele opspanning ben ik het met je eens.
Als je onstabiele opspanning hebt, dan krijg je met een kleine frees minder trillingen.
Gaat je gereedschap langer mee plus je oppervlakte wordt gladder
Sorry, ben verspaner van beroep (geweest dan, nu programmeur van de freesmachines)
Zie nou dat ik hier nog niet op gereageerd had.Makkelijk is relatief, dit was waarschijnlijk de minst moeilijke optie
En wat gaat straks het rekenwerk verrrichten voor de injectie?
Dat spruitstuk coaten hoef je je niet druk om te maken, dat ziet er heel snel niet mooi meer uit. De enige manier om dat mooi te houden is ceramisch coaten. Maar doe dat pas als je tevreden bent met je setup, en niets meer wilt veranderen. Het huis van de turbo coaten schijnt ook nogal effect te hebben, spoelt eerder op
Wat voor spul is dat wat je gebruikt?Het spul wat ik er op spuit is ook een keramische coating en zou ook een thermische werking moeten hebben. (dezelfde coating als ik in mn verbrandingskamer en uitlaat poorten heb zitten)
En inderdaad precies vanwegen de reden die je zelf al noemt. De lucht zo lang mogelijk warm proberen te houden dat turbo het snelst mogenlijk op spoelt.
Dat is ook de enige reden dat ik mijn spruitstuk spuit/behandel.
Gaten secundaire kleppen gewoon draad in tappen en een bolkop imbus erin.Gelukkig weer een klein beetje tijd gevonden om forum verder bij te werken
Bekijk bijlage 1849117
Ook bezig geweest voor verloop busjes te maken voor mn injecors.
Bekijk bijlage 1849116
Bekijk bijlage 1849113
Lijkt te passen
Bekijk bijlage 1849114
Bekijk bijlage 1849115
Mooi gelijk met binnenzijde, dus zal niet flow beinvloeden.
Achteraf had injector nog 0.5mm dieper gemogen.
Maar ik ben tevreden.
Nou mn flens gevalkt is,
Moet ik natuurlijk wel even kijken of de turbo er nog mooi onder hangt.
Bekijk bijlage 1849118
Bekijk bijlage 1849119
Niks meer aan doen
althans,
Wel coaten natuurlijk.
Eindelijk weer een beetje fatsoenlijk weer,
Gelijk maar gebruik van maken.
Bekijk bijlage 1849120
Bekijk bijlage 1849121
Bekijk bijlage 1849122
Bekijk bijlage 1849124
Dat was voor nu eerst de buitenkant.
Binnenkort als het weer iets beter is, kan ik rondom flenzen beter afmaken.
En nog kijken wat ik van de binnenkant nog kan bereiken. (alle beetjes helpen)
Tijd voor volgende klusje.
Bekijk bijlage 1849125
Injectie systeem aanpassen.
Tussenmaat van de Bandit is 78 88 78
Tussenmaat van de Gsx-r is 80 80 80
Met andere woorden, buitenste moet 2mm tussenuit.
en binnenste zal ik busje van 8mm tussen maken.
Bekijk bijlage 1849126
Kijken hoe ik uit kom in mn machineklem.
Bekijk bijlage 1849131
Bekijk bijlage 1849132
Daar doe ik het voor.
Bekijk bijlage 1849127
Nul zoeken.
Bekijk bijlage 1849128
0.75mm dr af.
Dan nog een stapje van 0.15 a 0.2mm om na te frezen.
Brengt me hopelijk precies op de juiste maat.
(jaa ik kan wel tellen, maar met het nullen raak ik mn huis ook al, dat is ook materiaal wat al een beetje weg is)
Bekijk bijlage 1849129
Prima,
Andere kant nog.
Bekijk bijlage 1849130
Ziet er strak uit.
Bekijk bijlage 1849133
Freesbankje valt me niet tegen.
Precies goed voor wat ik er mee moet doen.
Bekijk bijlage 1849134
Andere kant ook op maat gemaakt.,
Perfect aan de maat.
Bekijk bijlage 1849135
de andere set ook gedaan.
Die zijn klaar., Eindelijk weer wat fatsoenlijke progressie met mn gasklephuis.
Next, Busje er tussen en kijken hoe ik de gaten van secundaire kleppen het beste dicht kan maken.
En dan hopelijk snel weer in elkaar kunnen bouwen.
Waarom zo moeilijk?Zie nou dat ik hier nog niet op gereageerd had.
Hij zal straks op een Halltech elite (750) ecu gaan draaien.
Gezien het vinden van een tuner waar ik een goed gevoel bij kreeg nogal een uitdaging bleek.
Ben ik navraag gaan doen bij de tuner die mijn skyline gedaan heeft of hij nog iemand wist die motoren kon doen.
Hij gaf aan dat hij dat ook graag zou willen doen voor me, gezien een otto motor nou eenmaal een otto motor is,
Sequentiele versnellingbak was hij ook wel gewend i.v.m. de time attack autos die daar komen.
En na mijn wensen uitgelegd te hebben, heeft hij mij laten zien wat hij kan met een haltech.
Waarna het voor mij toch wel duidelijk is dat ik meer heb aan een specialist in een bepaalde ecu, otto motor en dan misschien minder kennis van een motorfiets zelf.
Dan dat ik naar iemand toe ga die voornamelijk motoren afstelt voor pops and bangs, show of maar zeer zeldzaam een turbo motorblok afstelt.