Suggesties naked bikes

Kijk eens naar een Suzuki GSX 1200. Ik heb er zelf een gehad en een paar jaar heerlijk op gereden. Erg comfortabel en veel power wanneer je het wilt. Ze zijn ook nog vrij zeldzaam in nl :)
 
GS500 is ook een leuke optie inderdaad. Maar dan niet met de clipons. Daarmee hang ik meer op mn polsen dan met mn kawa.
 
Heb ook gekeken naar tourmotoren uiteraard. De enige die ik eigenlijk mooi vind en binnen mijn budget past is de Thundercat. Maar die hebben geen injectie. Wat heeft dit voor nadelen?

De VFR heb ik ook een tijdje naar zitten kijken en ziet er strak uit voor z'n leeftijd. Het enige minpunt vind ik de knipperlichten aan de voorkant en volgens mij is het een flink beestje qua grootte. Ik heb geen garage maar een tuin met een schuur en weet niet hoe moeilijk het wordt om een grote logge motor door de schuurdeur te krijgen.
Ook om die reden ben ik gaan kijken naar naked bikes omdat ik het nog wel zie gebeuren dat ik de kuip aan de deurpost kapot rol. Naar de Hornet heb ik ook gekeken en die voldoet ook aan m'n eisen en heb die aan m'n researchlijstje toegevoegd.

Thanks voor alle tips :)
 
GS500 is ook een leuke optie inderdaad. Maar dan niet met de clipons. Daarmee hang ik meer op mn polsen dan met mn kawa.

Volgens mij heb ik op de GS les gehad vijf jaar geleden en vond hem toen best wel traag of kwam dit omdat ie begrenst was? (Was nog voor de nieuwe regeling dus er waren nog geen verschillende categorieën)
 
Kijk eens naar een Suzuki GSX 1200. Ik heb er zelf een gehad en een paar jaar heerlijk op gereden. Erg comfortabel en veel power wanneer je het wilt. Ze zijn ook nog vrij zeldzaam in nl :)

Erg mooie motor maar net over m'n budget helaas.
 
GS500 is ook een leuke optie inderdaad. Maar dan niet met de clipons. Daarmee hang ik meer op mn polsen dan met mn kawa.

Eens, moet dan wel een superbike stuurtje op voor de TS.


Volgens mij heb ik op de GS les gehad vijf jaar geleden en vond hem toen best wel traag of kwam dit omdat ie begrenst was? (Was nog voor de nieuwe regeling dus er waren nog geen verschillende categorieën)

Komt omdat het waarschijnlijk geen rode was en omdat je nog aan het lessen was. De GS500 is een beest maar je moet hem wel goed bedienen natuurlijk :+
 
Ik zie heel veel goede suggesties!

Zelf heb ik nu net een half jaar me rijbewijs en zat met het zelfde probleem!

Ik heb 3 motors bekeken, Monster 620 IE, Suzuki GSR600, en een Yamaha FZ6N.

Voor mij was het belangerijk dat ik er gewoon goede ervaaring mee kon krijgen, wat op alle 3 de motoren goed kan.

Nou zat ik zelf met onderhoud van ducati, blijf lastig als je 0 verstand van motoren heb. Zelf vond ik de 76pk die hij had niet heel spannend. Ook mede dat mijn broer (die ook net ze rijbewijs had) een z750 heeft. Dus die wil ik een beetje bij kunnen houden.

Gsr was voor bij toch net iets te duur.

Dus ik heb voor de FZ6n gekozen. En ik moet zeggen echt een top motor.
Moetst alleen wennen aan het gas hendel.Die vond ik wat stroever gaan.
Voor de rest echt een hele goede beginners motor. Straft niet direct af als je een keertje verkeerd rem/schakelt. En een zeer betrouwbare motor!
Zit bijna de zelfde in als de r6 alleen wat minder pit (100pk ipv 123pk)

Heb natuurlijk ook een aantal keren de z750 van me broer geprobeert, deze heeft toch net iets meer karater. Iets minder vriendelijk met gas geven je zit ook meer naar voren dan de fz6n (jouw polzen?).

Maar als je vragen heb hoor ik het graag!

Edit; de fz6n komt uit 2005 en de z750 2006
 
Laatst bewerkt:
Erg mooie motor maar net over m'n budget helaas.

mwah zou moeten kunnen :) Ik zie er nu een staan (https://www.motoroccasion.nl/motoren/zoeken/suzuki-gsx-1200-b35-t1906.html) maar die staat voor een behoorlijk / heel hoge prijs.

Ik heb die van mij met ong 26k op de teller bij een dealer voor iets van 2600 gekocht. Zou even de occasion sites in de gate houden.
 
Laatst bewerkt:
GSR600 al eens bekeken? Prima haalbaar binnen jouw budget, iets ruimte voor onderhoud is altijd verstandig.
Verder kun je ze, door het wat ruimere aanbod, leuk aangekleed vinden! :]
 
Heb ook gekeken naar tourmotoren uiteraard. De enige die ik eigenlijk mooi vind en binnen mijn budget past is de Thundercat.

Thanks voor alle tips :)

Een thundercat is een hele leuke motor idd. Stuurt prima, is zuinig en ziet er ook nog een leuk uit.
 
Volgens mij heb ik op de GS les gehad vijf jaar geleden en vond hem toen best wel traag of kwam dit omdat ie begrenst was? (Was nog voor de nieuwe regeling dus er waren nog geen verschillende categorieën)

Vijf jaar geleden was de 25KW categorie er wel. En de GS500 kon ook als 25KW. En dan issie langzaam ja. Maar hij is vlot genoeg voor praktisch alles wat je er mee wil doen. Ik heb hem nog naast de ZZR600 staan als speelgoed. Lekker licht en stuurt leuk.
 
honda vfr: 4de (rc36) of 5de generatie (rc46): sterk blok, veel koppel, comfort, weinig onderhoud... de 5de is met injectie, de 4de (carbs) is lichter en feller: goede all-round machine
honda ntv: goedkoop te rijden, veel koppel, uitstekende rijeigenschappen, betrouwbaar
honda gt hawk: voorloper van de ducati monster/SV650, veel koppel, sportief, heel licht, betrouwbaar blok... kun je rijden als een 250cc racer door het alu frame. Honda fanboy ;-)
 
Laatst bewerkt:
Als je budget beperkt is/blijft, zou ik naar een Xj900 kijken, bullet proof, cardan, gigantische hoeveelheid onderdelen voor te krijgen, groot aanbod, dus lage prijzen
 
Ik heb erg veel motoren gehad, die voor de TS interessant zijn:

- Suzuki GS500E: Goedkoop! Rijdt op zich helemaal niet slecht, maar wel enigzins saai. Parallel twin geeft een mooie lineaire opbouw. Zal waarschijnlijk niet de looks hebben die je zoekt.

- Monster 600: Stuurt als een brommer, onderhoud valt erg mee, laag verbruik, net te weinig vermogen. Is iets duurder in aanschaf, maar restwaarde is daarentegen super goed.

- Monster 620ie: Zie boven, maar dan net genoeg vermogen. Aanrader! Vind je een M695 binnen jouw budget, dan heb je een winnaar!

- Monster 750: Iets bokkiger dan een M620ie, noem het karakter. De mijne heb ik nu 6 jaar en die gaat nooit meer weg.

- Suzuki Bandit (4 gehad): Lekkere motor met genoeg vermogen, maar een beetje log en zwaar. Te verbeteren met andere achterveer en voorvork veren. Remmen knappen op van stalen leidingen. Wel een 4-cilinder, dus pas op hogere toeren vermogen.

- Suzuki SV650n oud type (2 gehad): Heeft een heerlijk motorblok en stuurt fatsoenlijk. Wel minder stuurgevoel dan een Monster en ook de remmen hebben minder "bite". Desondanks zeker een heel fijne fiets. Uiterlijk wel iets ruiger maken hoor (knippers, taartschep, spiegels, duo beugel eraf)

- Hyosung GT650 naked: Fijn blok (wel bij oudere types letten op modificatie cilinderkoppen), erg goedkoop in aanschaf (recent een 2005 fiets met 15k gekocht voor maar 1000 euro), mindere afwerking (maar toch veel beter dan je verwacht voor dat geld) en ziet er goed uit. Remmen bij ouder type net voldoende wanneer er stalen leidingen op zitten. Uitgaande demping achter is niet het sterkste punt. Desondanks met een ander stuurtje er op een big smile...

Daarnaast hebben er bij mij ook de nodige supersports en ander speelgoed in de garage gestaan. Een extreem zittende GSXR-R, ZX-6R of RSV mille zou ik je niet willen aanraden met een polsblessure. Een Yamaha TDM heeft wel de zithouding die jij wil, maar is wellicht ook niet wat jij zoekt.

Veel succes met zoeken!! Altijd leuk toch?
 
honda ntv: goedkoop te rijden, veel koppel, uitstekende rijeigenschappen, betrouwbaar
honda gt hawk: voorloper van de ducati monster/SV650, veel koppel, sportief, heel licht, betrouwbaar blok... kun je rijden als een 250cc racer door het alu frame. Honda fanboy ;-)

Ik ben vijf jaar geleden begonnen op een CB-1, leuk, ver onder het budget van de topicstarter en ik rij er nu nog steeds met veel plezier op ondanks dat ik ernaast sinds twee jaar ook een 'grote' motor heb.

Als ik het nu (in deze tijd met de kennis van nu) overnieuw moest doen zou ik ook heel serieus kijken naar de NTV650 en Hawk GT, dan hou je misschien nog wat geld over ook om bijvoorbeeld een mooi setje nieuwe banden eronder te gooien of een wat duurdere helm en mooi leren combipak te kopen.
 
Speed triple 955i :Y

Binnen budget, veel koppel en het geluid is verslavend.
 
Laatst bewerkt:
2000 Fazer, mooie motor om te zien, trekken leuk en valt ruim in je budget. Ook wel fijn om keuze te hebben.

Als je motoren gaat zoeken die relatief goedkoop zijn (tov andere van 't zelfde model) wordt het zoeken naar een goed exemplaar een stuk moeilijker.

Edit: Ik moet ook eens laatste pagina lezen |(

Beste keuze uiteindelijk haha!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan