Suomy, Arai of AGV

:?
Hoewel de naam wel eens voorbijgeflitst is, is de grote afwezige in dit topic toch eigenlijk Schubert?

Ik heb begrepen dat de C2 en de S1 in ieder geval de stilste helmen op het moment zijn, en volgens mij hebben ze een goede naam.

Ik overweeg dit najaar voor een c2 te gaan kijken, dus ben erg benieuwd waarom ie niet in jullie merkenrijtje zit?
 
Nou mensen ik heb een helm!

Ik heb een XS-maat enne het is dus geworden:
een Suomy Gunwind Lindholm! :) Rare naam ,maar een toffe helm.
Suomy maakt (heb er veel gepast) schijnbaar de kleinste maten,
de XS van hun was kleiner als die van anderen,..

Hij zit heerlijk! Maakt wel wat herrie, maar rij toch met doppen.
Sluit ook perfect af

Prijs bij Kalsbeek motoren: van € 447 --> € 195 !!!

Ik zeG: een goede deal!
 
TOPHELM, AGV TI-TECH!!!!!!!!!!! Mn 2e AGV, zit super, windgeruis is heel goed te hebben, kost iets maar dan hedde ook echt wat! *O*

full
 
Gefeliciteerd Pic?
Nou mensen ik heb een helm!

Ik heb een XS-maat enne het is dus geworden:
een Suomy Gunwind Lindholm! :) Rare naam ,maar een toffe helm.
Suomy maakt (heb er veel gepast) schijnbaar de kleinste maten,
de XS van hun was kleiner als die van anderen,..

Hij zit heerlijk! Maakt wel wat herrie, maar rij toch met doppen.
Sluit ook perfect af

Prijs bij Kalsbeek motoren: van € 447 --> € 195 !!!

Ik zeG: een goede deal!
 
Mooie helm, gefeliciteerd met je keus. Mijn vorige (eerste) helm was een Suomy Gunwind. Pasvorm in 't begin was goed dacht ik, maar later kreeg ik 't gevoel dat ik te weinig ruimte had voor m'n kin. Na ongeveer 2 jaar begon de print links onder bij 't vizier los te laten, beginnend bij het lipje om het vizier open te doen. Op 't laatst had ik 't gevoel, als ik omkeek, dat ik daarna m'n helm achterstevoren op had, was echt veel ruimer geworden. Ik heb nu een Arai RX7RR, is qua geluid vergelijkbaar met Suomy, maar voor mij is de pasvorm beter. Ik kan m'n kin nu wel kwijt zonder 't kinstuk te raken. En oordoppen draag ik toch altijd op de motor, anders hoor ik te weinig motorgeluid :+
 
PS. Mijn helm is een Arai Condor model 05. Kostte me in zwitserland met 10% korting 390€. In NL waarschijnlijk iets van 450€

(Afbeelding)

Heb deze helm gisteren ook gekocht Arai Condor Wing in de uitverkoop na wat
kletsen voor 300€. Bij mij waait 't behoorlijk onderin het kinstuk heb jij daar
ook last van ? Ga d'r iig ff mee terug vandaag.
 
Heb deze helm gisteren ook gekocht Arai Condor Wing in de uitverkoop na wat
kletsen voor 300€. Bij mij waait 't behoorlijk onderin het kinstuk heb jij daar
ook last van ? Ga d'r iig ff mee terug vandaag.

Ja dat klopt, hij is wat gevoeliger daarvoor. Kinstuk zit iets hoger en is wat opener. Maar ik vind het best zo, rij toch bijna geen snelweg. Een Signet GT is beter wat wind/geruis betreft, die heeft ook een uitschuifbaar kinstuk, zoals vele Arai s. De Condor heeft dat weer net niet... kwestie van prioriteiten.
 
Ja dat klopt, hij is wat gevoeliger daarvoor. Kinstuk zit iets hoger en is wat opener. Maar ik vind het best zo, rij toch bijna geen snelweg. Een Signet GT is beter wat wind/geruis betreft, die heeft ook een uitschuifbaar kinstuk, zoals vele Arai s. De Condor heeft dat weer net niet... kwestie van prioriteiten.
[/quote]

Ik heb er gisteren zo'n kinstukje in laten zetten die de onderkant een stukje
afdekt en 't is veel beter nu kosten met de dealer gedeeld.
Het zal ook wel met de buitentemperatuur te maken hebben gehad 't was de
laatste 2 avonden ook 'n stuk kouder dan de dagen ervoor en als je net dan je
helm gaat wisselen ....
Nu bevalt t'ie prima en ga ik die pinlock er maar 'ns in freutelen.
 
Nou mensen ik heb een helm!

Ik heb een XS-maat enne het is dus geworden:
een Suomy Gunwind Lindholm! :) Rare naam ,maar een toffe helm.
Suomy maakt (heb er veel gepast) schijnbaar de kleinste maten,
de XS van hun was kleiner als die van anderen,..

Hij zit heerlijk! Maakt wel wat herrie, maar rij toch met doppen.
Sluit ook perfect af

Prijs bij Kalsbeek motoren: van € 447 --> € 195 !!!

Ik zeG: een goede deal!
Oke, een Suomy Gunwind is 't dus geworden. Ik heb nog een bijna nieuw amberkleurig (zeg maar oranje)vizier liggen van mijn oude helm, ook een Suomy Gunwind. Interesse?
 
Hoe deed de Schuberth S1 het in die test?
Misschien kan iemand ff een scan van die test hier plaatsen O-) ....
 
Hoe deed de Schuberth S1 het in die test?
Misschien kan iemand ff een scan van die test hier plaatsen O-) ....

Ik heb het blad, maar de test beslaat 18 pagina's, een beetje te veel om even te scannen. Het is dan ook véél meer dan een testje in de zin van: 'goh, wat zit-ie lekker', of 'wat een beroerde pasvorm', maar een professioneel in laboratoria en een windtunnel uitgevoerde test. Ik heb het blad nu niet voor me liggen, maar volgens mij was de S1 op nr. 1 geëindigd, met een bepaald type Shoei op de tweede plek (of precies andersom). Die S1 was in ieder geval ook veruit de stilste helm. Sommige helmen, o.a. de AGV Ti-Tech, bleken op het gebied van schokdemping op verschillende punten de EG-goedkeuringsnormen niet te halen.........
Tijdschrift kost 4,10 euro en dat is een prima investering als je serieus met je veiligheid bezig bent, dus kijk maar even zelf in de bladenwinkel (vanaf dinsdag ligt er overigens het volgende nummer, dus je moet snel zijn....................).
 
Ik heb een Shark RSR2 'foggy legend', en die zit me echt prima... spoilertje achterop scheelt idd behoorlijk, ventilatie is prima, en geluid ook...
 
Hoe deed de Schuberth S1 het in die test?
Misschien kan iemand ff een scan van die test hier plaatsen O-) ....

En de C2? Ben erg benieuwd naar systeemhelmen, maar mijn duits is niet van dien aard dat ik een duitse test van 18 pagina's ga doorspitten.
 
En de C2? Ben erg benieuwd naar systeemhelmen, maar mijn duits is niet van dien aard dat ik een duitse test van 18 pagina's ga doorspitten.

Er werden 20 integraal (niet systeem-)helmen getest uit alle prijsklassen, de C2 zat er dus niet bij.
 
Terug
Bovenaan Onderaan