Suzuki DRZ Topic#3 - Degelijk, licht ontvlambaar en fun bike

Das nog steeds een halve dag karren.. ik denk er even over na (/voor). Mocht ik een dezer nog in Antwerpen haven moeten zijn zou dat al helpen.
 
received_317144009592843.jpeg


received_1852961064845015.jpeg
Supermoto wieltjes tweedehands op de kop getikt.. even passen.
 
Geen idee, was maar eens passen. De banden die erop liggen zijn vierkant als autobanden, ik wacht nog op 320 mm schijf en moet nog een ketting inkorten.
Hopelijk volgende week meer. Met de wielen is niet veel mis, lijkt me, wel benieuwd naar hoe de drz rijdt als SM.
 
Ah ok, nog even geduld dus. Ik vind het wel een grote verandering. Valt veel makkelijker de bocht in! En je voelt beter wat er gebeurt onder je dan met de noppen. Nodigt meer uit tot de grenzen opzoeken!
 
Het is heel anders rijden dan enduro wielen en banden, eigenlijk niet te vergelijken.
Met sm wielen rij je veel straat gericht en hebt veel bollere banden, maar veel minder grip off road.
Enduro wielen zijn veel smaller, met de juiste banden kan je ook leuk op de straat rijden en leuk enduro.

Heb nu een paar keer met bijde gereden maar vind enduro set-up wel veel leuker, hogere fun factor voor mij dan hier in de polder en je kan nog eens off road rijden.

Daarbij blijft sm wielen/banden ook erg leuk met een beetje driften/sliden enz :)
 
Ja klopt, qua fun wint niks het van een dagje crossen. Maar ik woon in de stad dus ik heb hem standaard in de SM trim staan. Dat sporadische ruiterpaadje wat ik tegenkom gaat dan prima. Zo heb ik de meeste lol erop en als ik echt een dagje crossen gepland heb bouw ik hem even om en daarna gelijk weer terug (30 minuutjes werk). Als ik in de polder zou wonen zou ik het denk ik ook anders doen.
 
Ik heb sowieso nog enkele straat motoren staan..
10 jaar terug reden we regelmatig enduro / SM met een aantal maten, hadden toen leuke hi end brommers..
Ik ben zowat de enige die blijven rijden is toen het leven verder ging, ben overgeschakeld op allroad, trial en een wat goedkopere, ouwere enduro brommer (DR350) omdat die eigenlijk even leuk zijn als de kanonnen en veel goedkoper (plus wat nostalgie van de XL/TTR tijd). Vorig jaar kwam ik dan de DRZ tegen voor een prijsje en heb ik besloten daarop over te stappen, beetje best of both worlds.
Een van m'n oude motormakkers heeft het wrak van zijn husaberg 570 intussen uit de garage getrokken voor restauratie en wil SM rijden, dus keek ik ook terug uit naar een setje wielen... Heb er wel zin in. Met wat geluk maak ik er m'n enige funmotor van, en blijft de ducati gewoon in de eetkamer staan.
 
Ja ik gebruik hem in sm trim ook vooral om even een uurtje te rijden of als ik ergens naar toe moet of bij iemand langs ga wat prima op de motor kan. Als ik met mijn maten of vriendin een dagje een tocht ga maken pak ik altijd de fireblade.
Met het verschil dat ik pas sinds vorig jaar het crossen/enduro heb ontdekt en daar ben ik nog lang niet klaar mee! *O*
 
Jammer dat men voor een setje SM wielen vaak het dubbele vraagt dan voor een setje cross.. anders had ik ze ook wel 'voor erbij' gewild O-)
 
Ja dat is eigenlijk schandalig. Zeker in verhouding met wat 10 jaar geleden gevraagd werd.
Lijkt wel alsof dingen na aankoop niet direct meer 50% van hun waarde verliezen.
 
Motorrijden is al jaren in opkomst in Nederland en volgens mij hebben veel mensen sinds corona bedacht dat ze maar beter nog een hobby kunnen hebben. Alles wat tweedehands is in de motorwereld is in prijs omhoog geschoten. De thundercat die ik 7 jaar geleden voor mijn vriendin kocht (typische beginnersmotor) kan ik nu na al die jaren voor een stuk meer kwijt...
 
Ja die prijzen zijn echt niet normaal.
Jaren terug 2008 drz voor onder de 2k gekocht, nu zie je ze niet eens meer voor het dubbele.
Wel jammer zoek nog een leuke drz voor weinig gewoon een enduro maar dat kan ik wel op mijn buik schrijven.
Heb gewoon spijt dat ik mijn drz toen weg heb gedaan, die eigenaar die hem kocht heeft hem naar mijn mening ook nog helemaal verziekt ;(, zonde hoor.
 
In Nederland weet ik de prijzen niet, maar in België is het een kwestie van supersnel te zijn.
Ik heb ondertussen twee DRZ's, allebei "op de kop kunnen tikken" voor goede prijzen. De laatste heb ik 's middags tijdens mijn werkpauze gaan kopen, twee uurtjes later en hij had al weg geweest.

Sommige gaan weg voor €2000 (overlaatst een S met 9000km voor €1950 vp) terwijl er momenteel een 2006 SM 11000km opstaat voor €4500, met na enkele uren al een bod van €3800.
 
Idem. Ik zie ze courant 3500-4000 gaan, mijne voor 1500 gekocht.
DR350 gaat courant 1700-2000, mijne voor 650 gekocht.
Vaak zijn de goedkope niet afgebeuld, begrijpen wie begrijpen kan..
 
Zo is het!

Ik ben opzoek naar USD voorvorken, een subframe en een oversized tank (IMS, Safari, Acerbis, ...) voor mijn E. Iemand die mij kan helpen? Ik zou een adventure DRZ willen bouwen!
Ik hoor het graag.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb naast die tank ook een set dikke USD liggen, factory wp 48, bijna pas gemaakt voor de drz (moet nog eens tijd vinden om de laatste spacers te draaien).

Voor de juiste prijs is alles te koop :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan