Suzuki GS 500 topic #6

Status
Niet open voor verdere reacties.
hey mic, ik heb juist ook een k&n filter gekocht, maar de dealer wou me geen open verkopen omdat hij zei dat dit slecht voor de motor was(stof opzuigen en vuil).
men gebruikt dit alleen op circuit omdat het daar minder kwaad kan omdat die motoren veel meer opengesmeten worden voor nazicht en dergelijke.

tis maar dat je het weet

Ik was ook errst van plan om een K&N inzetfilter te halen, had deze ook besteld, maar er was blijkbaar iets niet helemaal goed gegaan.

Heb ik eerst 6 weken gewacht, bleek er dus een open luchtfilter te zijn besteld.
Maar heb toen gevraagd of dat heel slecht was, maar zij zeiden dat dat nii zo slecht was.
Ik had al vaker gehoord van mensen dat een open luchtfilter slecht is voor de motor, maar dus ook al vaak dat het helemaal geen probleem was.

Dus toen heb ik maar besloten om hem toch te kopen.
(het enige nadeel ervan was dat ik na het installeren van het open luchtfilter dus ook de afstelling va de carburateur moest aanpassen, want hij hield in omdat hij te veel lucht kreeg en te weinig benzine. dus heb ik toen ook nog een dynojet kit besteld om hem weer fatsoendelijk te laten lopen)
 
Nee serieus, zal dat gaan, zonder dat ik 5x moet stoppen en onderdelen bij elkaar moet rapen/zoeken?

Ik denk dat je beter met de auto kunt gaan hoor, want het is toch nog steeds best een grote doos.

ik weet niet wat je allemaal gewend bent om mee te nemen op de motor, maar ik zelf zou t niet doen
 
Vraagje...

Mijn motor heeft over 1000km weer een beurt nodig.

Wat moet er gebeuren?

- Olie+filter
- Remolie
- Ketting+tandwielen
- Luchtfilter

Vraag is dus: waar goedkoop onderdelen (kettingset+tandwielen) te kopen?? (online aub). En welk merk moet het zijn? Is daar veel kwaliteits- prijsverschil in?

heb toen bij motozoom een DID ketting en tandwiel set gehaald voor 100 euri's. da's redelijk goedkoop dus (aanbieding). de rest hebben ze ook wel. heb al meerdere keren besteld, en altijd prima spul en vlot geleverd. heb ook wel slechtere verhalen gehoord.

ik ben zondag ook op de MF mega meeting :) komen met een hele club vanuit zwollywood, dus we zien het wel. vorige MM was erg DRUK, dus weinig kans om alle GSen naast elkaar te krijgen (dat lukt alleen de blackbird club). _O- *O*
 
heb toen bij motozoom een DID ketting en tandwiel set gehaald voor 100 euri's. da's redelijk goedkoop dus (aanbieding). de rest hebben ze ook wel. heb al meerdere keren besteld, en altijd prima spul en vlot geleverd. heb ook wel slechtere verhalen gehoord.

ik ben zondag ook op de MF mega meeting :) komen met een hele club vanuit zwollywood, dus we zien het wel. vorige MM was erg DRUK, dus weinig kans om alle GSen naast elkaar te krijgen (dat lukt alleen de blackbird club). _O- *O*

die DID kettingen hebben ze nou voor 40 euro, ik zeg pakken ;)


EDIT: okeej, volgens de nieuwsbrief dan.. na ff checken blijkt dat dus voor een of ander stom 80 cc brommertje te zijn B| die voor de gs zijn nou 100 euro ipv 145.. ook niet slecht :)
 
Laatst bewerkt:
MHUAHAHAHAHA ik heb een laser systeem!! }) *D *O* }) *D *O* }) *D *O*

oke t verhaal:
Uhuh: boonstra heb geen dempers meer, alleen bochten van 51 mm doorsnee.
Ik zoeken op marktplaats naar een demper van 51 mm.
Demper gevonden, opbellen, hij heeft hem nog.
Boonstra motoren bellen, hebben jullie die bochten nog.
ja.
oke, kosta?
200 euro.
200 euro alleen voor de bochten zonder demper??
jup, met demper is t 275.
ehh.. met demper?
jup.
........ })

 
Laatst bewerkt:
Ik was ook errst van plan om een K&N inzetfilter te halen, had deze ook besteld, maar er was blijkbaar iets niet helemaal goed gegaan.

Heb ik eerst 6 weken gewacht, bleek er dus een open luchtfilter te zijn besteld.
Maar heb toen gevraagd of dat heel slecht was, maar zij zeiden dat dat nii zo slecht was.
Ik had al vaker gehoord van mensen dat een open luchtfilter slecht is voor de motor, maar dus ook al vaak dat het helemaal geen probleem was.

Dus toen heb ik maar besloten om hem toch te kopen.
(het enige nadeel ervan was dat ik na het installeren van het open luchtfilter dus ook de afstelling va de carburateur moest aanpassen, want hij hield in omdat hij te veel lucht kreeg en te weinig benzine. dus heb ik toen ook nog een dynojet kit besteld om hem weer fatsoendelijk te laten lopen)

wat doet zo'n dynojet kit eigenlijk?
 
Motozoom = Louis.de en daar issie 89,99 euro. Scheelt alweer een tientje.

Daarbij kan ik via via ook nog een mooie alu bos demper kopen voor 85 euro met een 50mm aansluiting. Doen of niet doen? Volgensmij wil dat wel, alleen even zorgen dat ik aan een linkpijpje kom van 50mm buitendia en 3mm dikte. (GS is 44 buitendia)
 
MHUAHAHAHAHA ik heb een laser systeem!! }) *D *O* }) *D *O* }) *D *O*

oke t verhaal:
Uhuh: boonstra heb geen dempers meer, alleen bochten van 51 mm doorsnee.
Ik zoeken op marktplaats naar een demper van 51 mm.
Demper gevonden, opbellen, hij heeft hem nog.
Boonstra motoren bellen, hebben jullie die bochten nog.
ja.
oke, kosta?
200 euro.
200 euro alleen voor de bochten zonder demper??
jup, met demper is t 275.
ehh.. met demper?
jup.
........ })

dus m.a.w. hij heeft er wel nog? :?

naja altijd mooi meegenomen :P (na achterlaten van 275 eurotjes)
 
Wanneer is de volgende meeting? :P
MrBasta had ideetjes maar nog geen datum... :+
 
@ unlimited

Heb je inmiddels al iets gehoord? dan weet k hoe laat k morgen moet vertrekken :P


Heey sorry voor de zeer late reactie, maar we gaan wss vanuit hier de A77 op en dan bij beuningen de A50 en dan ben je al een heel eind volges mij.. hoe rij jij? Want in de buurt van eindhoven komen we eink niet..
 
Haal mij ook maar van het Laser verlanglijstje. John heeft er vandaag ook maar eens een gehaald. Was toch vrij makkelijk te vinden, en de uitlaat was makkelijk te vervoeren....


...achter in de auto :+

Maaruh die gast daar had er nog een hoopje liggen dus...

Strax ff geprobeerd om die uitlaat erop te zetten, maar nou willen er 2 bouten bij de uitlaatbochten niet los en ze zijn al een beetje dolgedraaid. Iemand iedeen? (ja ik ben ook al met kruipolie bezig)
 
Haal mij ook maar van het Laser verlanglijstje. John heeft er vandaag ook maar eens een gehaald. Was toch vrij makkelijk te vinden, en de uitlaat was makkelijk te vervoeren....


...achter in de auto :+

Maaruh die gast daar had er nog een hoopje liggen dus...

Strax ff geprobeerd om die uitlaat erop te zetten, maar nou willen er 2 bouten bij de uitlaatbochten niet los en ze zijn al een beetje dolgedraaid. Iemand iedeen? (ja ik ben ook al met kruipolie bezig)


In friesland gehaald?

die bouten bij een gs zijn altijd een probleem, zitten ontzettend vast en superrotte kutbouten. Ga vooral geen linksdraaiende tap gebruiken want die breekt en dan zit je met een vaste linksdraaiende tap in je blok das nog kutter, Basta zijn uitlaat zit nu met 3 bouten vast :X

Ga die ene er nog laten proberen uit te boren, want wil dat toch wel in orde hebben voor de uitlaat er komt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan