Die draaibank moest natuurlijk ook uitgeprobeerd worden, dus heb ik een paar nieuwe asjes voor de duovoetsteunen gedraaid. Doordat de gaten waar ze doorheen gaan wat uitgelubberd waren zat er nogal wat speling op. De nieuwe asjes een mm. dikker gemaakt en de gaten opgeboord en nu past het weer als Piet in Griet.
De zadelpan zag er best goed uit, op een paar roestplekjes na. Toen ik die ging wegschuren bleek er overal onder de verf ook roest te zitten. Dus het schuim eraf gehaald (de bekleding had ik er al af gehaald omdat er een naadje los is wat even genaaid moet worden) en de hele zadelpan aan beide kanten kaal gemaakt. Daarna in de primer gezet en afgelakt met zwart.
Toen was afgelopen vrijdag eindelijk het frame gepoedercoat, dus met een hoeraatje naar Zutphen om het op te halen. Het mag nu even een weekje ofzo in de woonkamer staan totdat ik alles weer ga opbouwen.
Een vriend van mij heeft op z’n werk een ultrasoonbak, die mocht ik een weekend lenen om de carburateurs eens lekker te laten badderen.
Helaas is de poedercoater niet zo precies geweest. Ik had de balhoofdlagers netjes afgedicht, maar blijkbaar hebben ze er tegenaan gestoten oid waardoor de afdekking verschoven is. Met als gevolg poederlak op de lagerschaal. De lagers waren nog goed maar nu zal ik dus nieuwe moeten monteren....