Suzuki GT500 1978 upgrade

Ketting is verkeerd gegaan, krijg een nieuwe ketting van Sparks Online, netjes geregeld ....
 
Mooi, nu wel een Qxring ketting binnen gehad. Kan ik weer verder de komende koude dagen in t schuurtje met mn straalkachel :-)
 
Dit weekend niet heel veel gedaan, heb toch nog maanden de tijd :z
Ketting, tandwielen en roemvoeringen zijn in elk geval vervangen.
Komende week de mengolie even aftappen, kleine lekkage oplossen onder het tankje en vullen met betere olie :Y .
Stapje voor stapje....
full
 
Wat je beter wel kan doen is tzt de ketting laten klinken is altijd beter dan met een visje.
 
Ik gebruik altijd visjes en in 45 jaar nooit een probleem gehad ...... ;-) _O-
 
Laatst bewerkt:
Ja het kan lang goed gaan,maar bij mij is er wel 1 los geschoten,en ik had het geluk
dat de kettingschakel zelf bleef zitten,fabrikanten klinken niet voor niets hun kettingen bij
nieuwe fietsen.
 
Klinken is in principe beter maar ik heb op mijn suzuki ook een visje........
Ziet er allemaal netjes uit Henk! Enige wat ik nog zou doen is geen gebruik maken van geïsoleerde kabelschoentjes. Die krijg je nooit zo mooi aan de draad geknepen als een ongeisoleerde. Daarom gebruik ik eigenlijk altijd ongeisoleerde schoentjes met dan krimpkous en of rubbertje.
 
Klinken is in principe beter maar ik heb op mijn suzuki ook een visje........
Ziet er allemaal netjes uit Henk! Enige wat ik nog zou doen is geen gebruik maken van geïsoleerde kabelschoentjes. Die krijg je nooit zo mooi aan de draad geknepen als een ongeisoleerde. Daarom gebruik ik eigenlijk altijd ongeisoleerde schoentjes met dan krimpkous en of rubbertje.

Op de ketting die eraf kwam zat ook een visje....en voor wat betreft de kabelschoenen, ik ga alles nog nalopen, dit is ook werk van anderen dus hier en daar zal t nog wel veranderen.
 
Zo zie je maar weer dat je zelf veel moet uitvinden ....de Qx ring ketting is wel leuk maar breder dan de standaard ketting en juist die 3 extra mm's zorgen ervoor dat de ketting licht aanloopt tegen het blokdeel, er zal dus ofwel een ring achter het tandwiel moeten ofwel een dunnere ketting.
Ik weet niet of iemand binnen de Suzuki wereld dit al eens aan de hand gehad heeft ??? ik Baal als een stekker in elk geval en kijk voortaan wel uit voordat ik "modificaties" doorvoer.

Edit, net de leverancier gesproken, idd daarom kreeg ik eerst een niet Qx ring ketting gewoon omdat dit niet lekker past ....ketting gaat terug en er komt een normale ketting voor terug.
 
Laatst bewerkt:
Is wel de beste oplossing,met ringen werken houd het risico in dat je uitlijning niet meer klopt.
Een offset kettingwiel had ook mogelijk geweest ,maar ook dan zit je met de uitlijning.
 
Op motoren tot grofweg 60 pk kun je rustig een ketting met visje monteren. :Y

Mits goed gemonteerd gaat dat gewoon probleemloos goed. Doe dat al 50 jr zo en ik ben
"still alive and kicking". :+

Je kunt natuurlijk, als je nog wereldreizen gaat doen, alsnog een o-ring monteren. ;)
 
Op motoren tot grofweg 60 pk kun je rustig een ketting met visje monteren. :Y

Mits goed gemonteerd gaat dat gewoon probleemloos goed. Doe dat al 50 jr zo en ik ben
"still alive and kicking". :+

Je kunt natuurlijk, als je nog wereldreizen gaat doen, alsnog een o-ring monteren. ;)

Ik was geen wereldreis van plan op de GT :-)
 
Is wel de beste oplossing,met ringen werken houd het risico in dat je uitlijning niet meer klopt.
Een offset kettingwiel had ook mogelijk geweest ,maar ook dan zit je met de uitlijning.

Ja vandaar maar de juiste, niet o-ring ketting. Het is natuurlijk ook geen dagelijkse motor dus ik denk zomaar dat ik decennia met de ketting ga doen :-)
Deze GT gaat me ook langer vergezellen dan mn vorige motoren denk ik.
 
Zo zie je maar weer dat je zelf veel moet uitvinden ....de Qx ring ketting is wel leuk maar breder dan de standaard ketting en juist die 3 extra mm's zorgen ervoor dat de ketting licht aanloopt tegen het blokdeel, er zal dus ofwel een ring achter het tandwiel moeten ofwel een dunnere ketting.
Ik weet niet of iemand binnen de Suzuki wereld dit al eens aan de hand gehad heeft ??? ik Baal als een stekker in elk geval en kijk voortaan wel uit voordat ik "modificaties" doorvoer.

Edit, net de leverancier gesproken, idd daarom kreeg ik eerst een niet Qx ring ketting gewoon omdat dit niet lekker past ....ketting gaat terug en er komt een normale ketting voor terug.
owwww dat is klote zeg! Ik wist niet dat het zo krap was. Ik had al een normale ketting anders had ik ook een o-ring oid gekocht. Maar goed dat ik weet dat dat dus niet lekker past!
 
Een andere optie had een smallere ketting kunnen zijn,een 525 bijvoorbeeld,als daar tenminste kettingwielen voor te krijgen zijn die op een gt500 passen.Kettingen zijn zoveel beter dan uit
het geboorte jaar van de GT dat die dat vermogen makkelijk aankunnen.
 
Heb net hetzelfde voorgehad om mijn gt250, ketting gekocht met o-ringen maar is inderdaad te breed!!
 
Lekker rustig :-) ik ga morgen weer wat doen. Maar ga in maart pas weer rijden dus geen haast .....
Heb nieuwe afdichtringen voor het filter,verdeler bij de olietank. Kijken of dat helpt.
Ketting zonder O ring past perfect dus ook dat is opgelost.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan