Suzuki GT500 1978 upgrade

Vandaag dus weer wat gedaan, lekkage onder het olie reservoir is nu opgelost alleen moet ik even uitzoeken hoe de olie vervolgens weer naar de oliepomp moet want dat gebeurt nu dus niet. Kwam er met het laten lopen van de motor gelukkig op tijd achter.

Het knipperlicht relais is niet goed dus die moet ook even vervangen worden.

Nu olie verversen en dan is het wachten op het voorjaar.
 
Is er trouwens een stappenplan voor het vullen van de leidingen van de oliepomp ? ik kan het in de manuals niet terugvinden. Heb alle pakkingen vervangen dus moet ff opnieuw :-)
 
in principe moet de oliepomp de olie gewoon door de leidingen heen drukken.wat je zou kunnen doen is eerst de leidinkjes vullen met olie met een spuitje. Daarna monteren dan kun ben je de lucht snel kwijt. Maar als hij niks doet kan het de pomp zelf zijn of de klepjes in je leidingen zijn niet goed. Er zitten in die koperen uiteindes klepjes zodat olie wel richting cilinder gaat maar niet terug kan. Anders gebeurt er niet veel. Gaat de olie alleen een beetje heen en weer omdat er dan lucht weer ingezogen wordt.
 
Ok morgen nog eens wat proberen dan.
Die knipperlicht relais zijn ook lekker aan de prijs trouwens.
Mag aannemen dat er ook alternatieven gewoon goed werken......
 
Beetje vreemd, relais doet het wel als je naar links knippert, naar rechts blijft ie staan en knippert niet. Sowiezo brand het rechter voor lampje niet, lampje is wel goed.
Bij links knipperen gaat ie wel te snel ....
Ik heb het idee dat het niet alleen het relais is ? iemand enig idee ?

Het blijft jammer dat in het westen van Nederland er nagenoeg niemand is met kennis van oude Tweetakten die evt kan helpen .....was ik maar een drent ofzo :-0
 
in principe moet de oliepomp de olie gewoon door de leidingen heen drukken.wat je zou kunnen doen is eerst de leidinkjes vullen met olie met een spuitje. Daarna monteren dan kun ben je de lucht snel kwijt. Maar als hij niks doet kan het de pomp zelf zijn of de klepjes in je leidingen zijn niet goed. Er zitten in die koperen uiteindes klepjes zodat olie wel richting cilinder gaat maar niet terug kan. Anders gebeurt er niet veel. Gaat de olie alleen een beetje heen en weer omdat er dan lucht weer ingezogen wordt.

Hallo Pepijn het lijkt mij onwaarschijnlijk dat als je de pakkingen vervangt in het potje onder de olietank dat de rest daarna direct kapot is. Er zat gewoon olie in en werd rondgepompt echter door het vervangen heb ik alles laten leeglopen en opnieuw gemonteerd. Ik ga het nu even proberen op een aantal manieren. Het is uitermate vervelend dat in de 4 ! handboeken die ik erbij heb, dit niet goed beschreven is terwijl het nogal belangrijk is.

Goed 10 minuten verder, logisch nadenken en niet in paniek raken.....probleem opgelost. Netjes vrij verval toegepast richting de pomp met stukje ontluchten, vervolgens motor starten en bij stationair draaien de oliepomp vol open, in een oogwenk alle leidingen vol en bubbels weg. Dat is dus geregeld.
Nu de blinker nog :-).
 
Laatst bewerkt:
Beetje vreemd, relais doet het wel als je naar links knippert, naar rechts blijft ie staan en knippert niet. Sowiezo brand het rechter voor lampje niet, lampje is wel goed.
Bij links knipperen gaat ie wel te snel ....
Ik heb het idee dat het niet alleen het relais is ? iemand enig idee ?

Het blijft jammer dat in het westen van Nederland er nagenoeg niemand is met kennis van oude Tweetakten die evt kan helpen .....was ik maar een drent ofzo :-0


klinkt als een massa probleem

zit alles goed vast?

ook de stekkers op het relais bij mij zat dat niet goed vast en ik had hetzelfde probleem
 
Ik zal dat nog eens nalopen, heb t relais ook even opengemaakt en daar valt niks te zien alleen een net stukje electronica. Zou nog aan de weerstandjes kunnen liggen.....
Heb de koper contactjes ook nog even schoongemaakt maar hetzelfde probleem.
 
Beetje vreemd, relais doet het wel als je naar links knippert, naar rechts blijft ie staan en knippert niet. Sowiezo brand het rechter voor lampje niet, lampje is wel goed.
Bij links knipperen gaat ie wel te snel ....
Ik heb het idee dat het niet alleen het relais is ? iemand enig idee ?

Het blijft jammer dat in het westen van Nederland er nagenoeg niemand is met kennis van oude Tweetakten die evt kan helpen .....was ik maar een drent ofzo :-0

Alle lichten moeten iedergeval in orde zijn om de installatie goed te laten werken,
verder alle massa punten en draden in orde en de bolletjes van het juiste voltage en
wattage.Wissel desnoods 1 die goed knippert om met een defecte dan weet je of het aan
de knippers ligt of wat anders.Een alternatief is met de spanningsmeter of proeflampje
aan de slag gaan .Het stil blijven staan kan aan het niet werkende licht liggen,beide moeten
werken anders werkt het relais niet.Te snel knipperen duid op een te lage weerstand,dan kan komen door een defect lampje of een lamp van verkeerd voltage of wattage.
Of een niet origineel relais.
 
Laatst bewerkt:
Ok morgen nog eens wat proberen dan.
Die knipperlicht relais zijn ook lekker aan de prijs trouwens.
Mag aannemen dat er ook alternatieven gewoon goed werken......

Gewoon ff kijken wat er voor getallen op staan :+ , naar de automateriaalzaak fietsen en voor weinig een knipperautomaat aldaar aanschaffen. Werkt goed en...niemand ziet ut, want die dingen zitten toch altijd verstopt.
Zitten zowel op mn caferacert als op mn R5 van 1972.

Succes! ;)
 
Als er nog een origineel knipperrelais opzit moet je heel goed kijken naar de lampjes. Die moeten echt hetzelfde zijn. Als er een bijzit met een ander wattage doet hij het al niet meer. Luistert vrij nauw.
 
Ok dus eigenlijk is de boodschap om het relais te vervangen, want daardoor wellicht minder storingen :-) Ik zal deze week de lampjes nalopen. In elk geval doet 1 lampje het niet, nou ja het lampje wel maar die knippert helemaal niet, ook niet stilstaand. Komt ws door de nieuwe koplamp die er destijds is opgezet.
 
Heb je bij het vervangen van je koplamp opgelet of deze weer met massa verbonden is. Vaak zitten de massaleidingen van de knipperlichten hier op een schroef of een lip vast.
 
Ok dus eigenlijk is de boodschap om het relais te vervangen, want daardoor wellicht minder storingen :-) Ik zal deze week de lampjes nalopen. In elk geval doet 1 lampje het niet, nou ja het lampje wel maar die knippert helemaal niet, ook niet stilstaand. Komt ws door de nieuwe koplamp die er destijds is opgezet.
Check of alle lampjes gelijk zijn
 
Ben helaas even in de griep modus maar ik ga dat allemaal even checken, heb de lamp etc er zelf niet opgezet, was allemaal al zo.
Dank voor de input.
 
Op motoren tot grofweg 60 pk kun je rustig een ketting met visje monteren. :Y

Mits goed gemonteerd gaat dat gewoon probleemloos goed. Doe dat al 50 jr zo en ik ben
"still alive and kicking". :+

Je kunt natuurlijk, als je nog wereldreizen gaat doen, alsnog een o-ring monteren. ;)

Over de 300 pk en met een visje gaat het nog steeds goed ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan