Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Suzuki RG 250 Demo racer

Ja, het belangrijkste is dat je die cilinders gewoon kan gebruiken.
Ik vind ze overigens niet overdreven afgerond, er is nauwelijks iets aan gedaan.
 
Vanmorgen om 04.00 van het parkeerterrein vertrokken en om 18.30 weer thuis met.....
De cilinders en een speciaal gemaakte radiator
Volgens de tuner is meer vermogen meer warmte en heb je meer koeling nodig.
Deze zat op zijn racer.
dat blok heeft nu nog meer vermogen dus hij heeft een nog grotere radiator gemaakt.

Nu wachten op de bestelde lagers voor de versnellingsbak en dan kunnen we beginnen met het bouwen van een nieuw blok
Heb nl nog een nieuwe carterset liggen
 
als het voor de prestaties is, is elke 2-takt beter af met meer koeling. hoe koeler hoe beter, ook voor een standaard blok.
 
als het voor de prestaties is, is elke 2-takt beter af met meer koeling. hoe koeler hoe beter, ook voor een standaard blok.
Dat is natuurlijk niet zo, het materiaal moet zich ook kunnen zetten. Anders zou warm rijden ook geen nut hebben.
 
Dat is natuurlijk niet zo, het materiaal moet zich ook kunnen zetten. Anders zou warm rijden ook geen nut hebben.
is wel zo, vraag maar aan Jan Thiel (kan je ook echt, hier : ESE's works engine tuner )
"exiting the head", dus NADAT het opgewarmd is, niet nadat het gekoeld is !

een andere quote van Jan vind ik niet, maar ze hebben ooit getest zonder radiator, gewoon koud water van de kraan laten stromen door de motor, dit gaf het meest vermogen.

het is niet omdat het water maar 50° is, dat het metaal niet warmer is natuurlijk.
jij bent echt in de jaren '80 blijven steken kwa 2-takt technologie
 
Laatst bewerkt:
Maar zonder koeling loopt ie vast.
 
Klopt heb je een handgemaakte radiator voor een spotprijs.
 
Die kun je gewoon kopen op Ebay
Ik heb er 2 op de RG zitten
Pasvorm is niet 100%
Je moet de bevestiging gaten iets bijwerken.
Maar ze zijn dicht en werken goed
 
Koste wat tijd om de nieuwe lagers voor de versnellingsbak te krijgen.
Cms heeft ze geleverd

Dus naar de dealer om de oude eraf te laten persen en de nieuwe erop.
1 ging vrij makkelijk de andere wilde graag blijven zitten waar die zat

Met veel hitte en 8bar druk kwam het los gelukkig

Schakelwals en versnellingsbak liggen nu in het nieuwe carter

De komende tijd rustig verder klooien

 
Nieuwe 1ste overmaat zuigers in de getunde cilinders gemonteerd
Nog wat klein spul erop geschroefd.
Nu wachten op een pakket uit Ierland en de bestelling bij Nimag.
Maar het begint op te schieten
Moest er wel 300 km voor rijden om de drukstift keerring op te halen in Bolsward.

Jouw browser kan deze video niet weergeven.
 
Gisteren een regenachtige dagje
Mooi weer om te sleutelen

Oud blok eruit
Mk3 draadboom eruit
Mk4 draadboom erin alles aan elkaar geknoopt
Uit de voorraad originele HB kuipwerk gepakt.
Het nieuwe spul op de originele HB wat eraf komt op de special.

We hebben licht tot nu toe werkt alles
Zit te wachten op onderdelen voor het blok

Vandaag de 400 ninja achterveer proberen.
En verder klooien