Bitacticus gehaasticus
MF veteraan
- 11 nov 2009
- 3.846
- 2.047
- Onderwerp starter
- #301
Geen probleemInderdaad laten we Erik zijn topic niet met ons geklets vervuilen.
Mag altijd
Is gezellig
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Geen probleemInderdaad laten we Erik zijn topic niet met ons geklets vervuilen.
Die heeft de man gemaakt voor zijn eigen race motor.Waar heb je die radiator laten maken?
Kan of wil je delen wie dat is en of hij er wellicht nog één wilt maken?Die heeft de man gemaakt voor zijn eigen race motor.
En nu niet meer nodig dus mocht ik hem meenemen.
Dat is natuurlijk niet zo, het materiaal moet zich ook kunnen zetten. Anders zou warm rijden ook geen nut hebben.als het voor de prestaties is, is elke 2-takt beter af met meer koeling. hoe koeler hoe beter, ook voor een standaard blok.
is wel zo, vraag maar aan Jan Thiel (kan je ook echt, hier : ESE's works engine tuner )Dat is natuurlijk niet zo, het materiaal moet zich ook kunnen zetten. Anders zou warm rijden ook geen nut hebben.
jamathi;1131041412 zei:The lower the water temperature was the more power there was!
40° was the lowest we tried, each 5° more giving a power loss of about 0,4-0,5HP.
On the dyno we normally used 50°
The exhaust duct had to be cooled really well, especially the bridges in it.
In the beginning we had some trouble with holed pistons, caused by auto-ignition.
But bringing the water closer to the spark plug cured this completely!
We also found out that the quicker the water circulated the better.
An electric water pump was insufficient!!
"exiting the head", dus NADAT het opgewarmd is, niet nadat het gekoeld is !wobbly;1131007310 zei:Re water temp, its near on impossible to have too much radiator, or too much water flow.
The KZ2 125 kart engines are fastest down at 45* exiting the head, but its very hard to achieve this with ambient above 20*.
And PS - Flettner has nearly finished the bypass thermostats that several readers are waiting for.
Frits Overmars;1131025504 zei:In the olden days we used car heater radiators and car heater pumps on our 50 cc racers and we were glad if we could keep the water temperature 'down' to 70°C. Today we try get the temp down to 40°C; radiators have tripled in size and electric pumps have been replaced by engine-driven pumps in all but the smallest engines.
In case you want to (or need to) use an electric pump, the intercooler pump is the best option.
Net onder Stuttgart1105km? dat was dus niet naast de deur.
≥ Radiateur Yamaha RZ350 RZ 350 RD350 RD250 RD 350 250 — Onderdelen | Yamaha — MarktplaatsKan of wil je delen wie dat is en of hij er wellicht nog één wilt maken?
Zou best interesse kunnen hebben!
volgens mij is dit een chinese kopie van een engelse radiator.
Maar zonder koeling loopt ie vast.is wel zo, vraag maar aan Jan Thiel (kan je ook echt, hier : ESE's works engine tuner )
"exiting the head", dus NADAT het opgewarmd is, niet nadat het gekoeld is !
een andere quote van Jan vind ik niet, maar ze hebben ooit getest zonder radiator, gewoon koud water van de kraan laten stromen door de motor, dit gaf het meest vermogen.
het is niet omdat het water maar 50° is, dat het metaal niet warmer is natuurlijk.
jij bent echt in de jaren '80 blijven steken kwa 2-takt technologie
Klopt heb je een handgemaakte radiator voor een spotprijs.volgens mij is dit een chinese kopie van een engelse radiator.
ik had een mail gestuurd naar een brits bedrijf die deze maakt(e)
doen ze dus niet meer omdat ze in china worden gekopieerd voor eenvijfde van hun prijs..
dus dat..
een bespoke radiatortje lijkt mij wel wat.
Die kun je gewoon kopen op Ebayvolgens mij is dit een chinese kopie van een engelse radiator.
ik had een mail gestuurd naar een brits bedrijf die deze maakt(e)
doen ze dus niet meer omdat ze in china worden gekopieerd voor eenvijfde van hun prijs..
dus dat..
een bespoke radiatortje lijkt mij wel wat.