te groot... :(

G.O.O.F!

kloon
27 okt 2004
58
0
maarssenbroek
hallo mensen... er zijn vast al van deze topics geweest... ik kon ze alleen niet vinden...

ik ben 1 meter 93 lang, en word bijna 18.... t enige probleem is dat in verhouding mijn scheenbenen erg lang zijn ( 63 cm van hak tot knie in zittende positie ).... ik kom dus ook bij elk willekeurig koekblik waar ik ff in ga passen met me knieen tegen het stuur an.... al staat de stoel op de 8erste stand...

ik wil dus ook motor gaan rijden... maar ik ben voor alles te groot... ik ben gek van supersports.... maar die zijn te klein... ( goof heeft op de zx6-r van macreal gezeten... en dat past niet )....


welke motor is wel wat voor mij ?

(ook denkend aan dat die terug te voeren is? )
alvast bedankt

G.o.o.f!
 
Zelfde probleem......
Ik ben 1.99 en wil heel graag een supersport fiets maar ik ben bang dat ik toch in t offroad enduro segment moet gaan kijken....

Help ik wil niet .. ..ik wil een racer... :(
 
wat ik me net bedacht, een soes SV650 is terug te voeren en ik hoorde dat de vriend van Tassie er ook op rond reed met zijn (dacht ik) 2 meter
 
Probeer es een kawasaki zx-636 uit 2002. Dat scheelt best veel in beenruimte tov een normale zx-6r. Deze motor is erg sportief maar heeft een zithouding van een tourmotor. Ik zit er prima op en ben 2,04 meter.

Edit: van hak tot knie 64cm :?
 
Laatst bewerkt:
Ik ben 1.92 m en het gaat prima op mijn XT550. Is natuurlijk geen ss (het is veel leuker dan dat :P )
 
wat ik me net bedacht, een soes SV650 is terug te voeren en ik hoorde dat de vriend van Tassie er ook op rond reed met zijn (dacht ik) 2 meter

ik ben bijna 2 mtr, en heb gelest op een SV 650, vond het niet echt comfortabel, heeft denk ik idd te maken met hoe lang je benen zijn en hoe je verdere lichaamsomvang is, een spijker van 2 mtr kan zich makkelijker op een motor vouwen dan iemand die graag een pils drinkt (en daar de gevolgen van ondervind in de vorm van toenemende lichaams omvang)
 
ik ben bijna 2 mtr, en heb gelest op een SV 650, vond het niet echt comfortabel, heeft denk ik idd te maken met hoe lang je benen zijn en hoe je verdere lichaamsomvang is, een spijker van 2 mtr kan zich makkelijker op een motor vouwen dan iemand die graag een pils drinkt (en daar de gevolgen van ondervind in de vorm van toenemende lichaams omvang)
de persoon in kwestie (G.o.of!) is meer van het formaat spijker :P
 
Misschien is een topic openen voor lange bikers :+

Maar k, ik ben zelf 1,94 en les op een er-5. Nu niet echt de grootste motor die er bestaat maar ik heb er totaal geen moeite mee. Van misschien wat meer wind als een doorsnee motorrijder maar goed...

Heb een poosje terug is ff gepast op een TDM en moet zeggen dat dat wel ideaal is.
Gewoon is ff naar een motorzaak gaan en vragen of je is een paar motoren mag proberen en als je je rijbewijs hebt lekker wat proefritjes gaan maken. :]
 
Ik ben +/- 1.94m, heb net mijn onderbeen is opgemeten, kom ook ruim aan de 63cm van hak tot knie....en ik rij een CBR600F3 welke je ook in overvloedt kan vinden in 25Kw versie. Er is dus hoop ;)

Ben zelf stiekum een beetje aan het zoeken naar een eventuele opvolger, maar in de SS-klasse gaat dat erg lastig worden. '(
 
ik ben 2.04 a 2.05 en rij een Suzuki sv1000s. Over twee jaar gaat deze weer en dan komt er en supersport, een Gsx-r 750 . Kijk je moet ook goed gaan bedenken waar je de motor voor gaat gebruiken. Ik ben geen toerder, ga maximaal een dag weg te rijden. vaker gewoon een middag of een avond. Dan is het best uit te houden. gewoon passen.
 
haha die aprillia rsv mille is echt veeeuls+) te klein heb r al opgezeten en dat past dus gewoon niet
wel een bruut ding overigens
 
Honda CBR1100 XX Super Blackbird?

Niets voor mij, maar wel lekker groot :P

Maar die kun je niet echt 25 KW maken ben ik bang :+
 
Ik ben ook 2 mtr en heb zelf een suzuki gs500e, nu zul je denken da past nie.
Maar ik moet zeggen dat het goed gaat.
Ik weet dat een gs500 geen SS is, maar het is een goede stuur/leer fiets.
Na mijn 25 KW periode ga ik ook voor een echte SS.

Ik heb op de blade van mijn neef gereden en dit ging goed.
Zoals de meesten hier zeggen, ga gewoon eens bij een motorzaak passen.

Groeten John
 
Een TLR is de oplossing.
Een grote, hoge fiets waar je minimaal 1.80m voor moet zijn.
Altijd die kleine Jappen. Klein ventjes allemaal...

:9
 
Een TLR is de oplossing.
Een grote, hoge fiets waar je minimaal 1.80m voor moet zijn.
Altijd die kleine Jappen. Klein ventjes allemaal...

:9

Dacht dat een TL ook van Japanse makelij was ;) . SV kan ik je zeker niet aanraden, rij er zelf op en vind dat ik een best scherpe hoek maak met mijn knieen (ben 1.86m). Platte schoenen/laarzen helpt al weer een paar cm, iets hoger zadel en je bent een eind
 
Dacht dat een TL ook van Japanse makelij was ;) . SV kan ik je zeker niet aanraden, rij er zelf op en vind dat ik een best scherpe hoek maak met mijn knieen (ben 1.86m). Platte schoenen/laarzen helpt al weer een paar cm, iets hoger zadel en je bent een eind

Ja klopt, maar hij is niet geschikt voor een kleine Jap.
 
Probeer eens een GSX-R 750 SRAD daar pas je vast op. Ik ben nog iets langer en heb hele lange poten en ook dat past gewoon.


Grtzz


Ps: als je wil proef passen mail dan maar ff
 
Terug
Bovenaan Onderaan