te groot... :(

deze jongen moet nog 25KW rijden dalijk (hijs nog geen 18) :X
een blackbird, fazer 1000, aprilia RSV mille, SRAD, enz. heeft ie dus vrij weinig aan :P
 
hmm... wel een hoop nuttige reacties.... denk dat t toch iets van een naked word dan :( .... chopper sowieso niet.... en dan een 1000cc supersport als ik van die 25 kw af ben... iets al een duc monster vind ik wel mooi :) ....

maarja... zoals ik hier al kon lezen.... goof gaat binnenkort met MacReal naar de nodige motorzaken... ff passen...

en natuurlijk naar de motorbeurs begin maart 8-) :9~
 
jah... wat dat betreft ben ik niet altijd even duidelijk... :P ...

ik bedoelde

ik vind voor mijn 25 kw periode een duc monster 600 wel wat.... om daarna een 750 of 1000cc supersport te kopen....

snap ? :+
 
jah... wat dat betreft ben ik niet altijd even duidelijk... :P ...

ik bedoelde

ik vind voor mijn 25 kw periode een duc monster 600 wel wat.... om daarna een 750 of 1000cc supersport te kopen....

snap ? :+
en toch hè... is een passende lesmotor toch een eerste vereiste :+
 
Ik ben zelf 1.96m en rij zonder problemen op een zx-6r uit 2000. Is wel een Supersport maar zit niet al te extreem. Een Yamaha Thundercat zit ook goed.

Ik heb ook een testritje gemaakt op een r6. Dit zat wat krap maar ging toch, daarnaast zijn de zwaardere fietsen meestal ook een stukje groter en breder. Ik zit perfect op een r1 of een zx-10r.

Maar het komt er toch op neer dat je zelf moet gaan passen.
 
ik ben zelf met motorlaarzen aan 2 meter, en ik rijd prima op een gsx-r 600 srad. weet het is dan wel iets meer dan 25 kw. maar toch! uit een reactie van "British" begreep ik dat hij er niet op past. ik heb in verhouding ook nog eens erg lange benen en zit er echt prima op!! :P
alleen na 1430 km op 1 dag werdt het wat minder zitten... O-)

succes met lessen en uitzoeken!!

[me]puppy groet u[/me]
 
hallo mensen... er zijn vast al van deze topics geweest... ik kon ze alleen niet vinden...

ik ben 1 meter 93 lang, en word bijna 18.... t enige probleem is dat in verhouding mijn scheenbenen erg lang zijn ( 63 cm van hak tot knie in zittende positie ).... ik kom dus ook bij elk willekeurig koekblik waar ik ff in ga passen met me knieen tegen het stuur an.... al staat de stoel op de 8erste stand...

ik wil dus ook motor gaan rijden... maar ik ben voor alles te groot... ik ben gek van supersports.... maar die zijn te klein... ( goof heeft op de zx6-r van macreal gezeten... en dat past niet )....


welke motor is wel wat voor mij ?

(ook denkend aan dat die terug te voeren is? )
alvast bedankt

G.o.o.f!

AT?

Zelfde probleem......

Help ik wil niet .. ..ik wil een racer...

Nee, dat wil je niet.... ;) 8-)
 
Dacht dat een TL ook van Japanse makelij was ;) . SV kan ik je zeker niet aanraden, rij er zelf op en vind dat ik een best scherpe hoek maak met mijn knieen (ben 1.86m). Platte schoenen/laarzen helpt al weer een paar cm, iets hoger zadel en je bent een eind
Misschien moet je zeggen geen sv650??? Ik zit op een sv1000s en ben 2.05 no problems
 
ik ben 2.06, afstand hak - knie is 65 cm...

Mijn overbuurman heeft ook supersport en daar pas ik makkelijk op. Weet alleen het type niet maar iig een honda, 2 letters 1000 :)

maar dat ga je niet redden met je 25 kwat rbwtje

Ik zou zeggen. binnenkort schijnt er een redelijk grote motorbeurs in utrecht te zijn.. :P Misschien een ideetje ;)

momenteel rij is div600.. voor het mooie net iets te klein maar och, ik ben niet van plan om uren en uren achter elkaar te rijden en ik moet zeggen dat als ik een uurtje of 2 getourd heb dat ik nog nergens last van heb....
 
Aangezien ik zelf ook lang ben 1.97, met lange benen, en al vanaf me 19de aan het passen en meten ben op verschillende modellen (ben nu 22) hierbij mijn overzicht:
SS

Ik heb heus niet alle modellen gereden maar heb vaak van model naar model gehopt op de beurs en dan kritisch gezeten.

Honda
VTR SP1
VFR 750/800/800vtec (vtecje rijd heel makkelijk, alleen geen 25kw)
CBR 600F
deze 3 zitten als gegoten, echt waar!
Kawa
ZX6R (mag nog net met dit rijtje mee van mij.)
Ducati
750SS <-model 99, was van een klasgenoot, zat echt lekker :P en is in 25kw uitgevoerd

modellen wat net aan gaat zegmaar:

Kawa
ZX7R <- niet de ZXR750, vriend van mij heeft die, die zit toch krapper
ZZR600
Honda
CBR1000RR
Yamaha
R6
R1
FZR600

soms zijn bij deze modellen de beenruimte wel 'oke', maar lange benen betekend meestal ook lange voeten en dan heb je een rem en schakelpook, waar je echt niks mee kan. (ja ze zijn nog verder in te stellen maar dan nog!)


Modellen wat echt een hel is:
Je kniebanden zitten dan precies tegen de rand van de uitsparing in de tank, nou dat hou je echt geen 15 minuten uit. bij sommige modellen komen je bovenbenen boven de tank uit, nou het gevoel dat ik opgevouwen op een BROMMER zit, wil ik graag ver achter me laten. (ook maakt het geen hol uit of je naar voren of naar achter gaat zitten, tenen of hak op de steppies, gewoon helemaal butt zegmaar)

Suzuki
GSXR 600 (ook SRAD)
GSXR 750 (ook SRAD)
GSXR 1000
Kawasaki
ZXR400
ZX9R
Honda
CBR900RR
Aprilia
RSV Mille

oke er zitten een hoop modellen bij die geen 25kw zijn maar tis maar om even een idee te geven.

Daarnaast de minder supersport modellen:
Suzuki GS500 is echt als je met lange benen (dus niet alleen gewoon lang) erop gaat zitten net een soort brommer, sorry.
CB500 van honda daarintegen, houd gewoon rekening met iets langere mensen en dat gaat dan weer prima.

verder natuurlijk het offroad segment waar je gewoon rechterop zit, dat doet het altijd wel goed bij langere mensen.

modellen waarvan ik wel is wil weten of dat ook lekker rijd als je langer ben zijn:

Honda VFR400
Yamaha TRX

edit: net even gekeken: met blote voeten, van de grond tot aan me knie = 62cm
 
Laatst bewerkt:
anders leg je toch een extra kussentje op het zadel ?

mijn tante gebruikte dat ook voor een wat hogere zit (in de auto welliswaar maar het idee is het zelfde :+ )
 
Ik ben ook 18, en even lang als jou, en ik rij een zxr750 maar dat gaat echt perfect. Rijd super, en ruimte genoeg. Als ik totaal tegen de tank zit kom ik zonder motorbroek soms beetje tegen de kuip (kan pijn doen), maar dan zet ik voeten iets verder naar achter. Maar met motorbroek aan voel je dat niet en zit ik super.

Of ik ga ietsje verder naar achteren zitten.

Past perfect!!
 
Geef mij gewoon wat van die centimeters *D
Dan hoeft de boel niet verlaagd te worden voor mij en pas jij op alle leuke ss :)
 
Geef mij gewoon wat van die centimeters *D
Dan hoeft de boel niet verlaagd te worden voor mij en pas jij op alle leuke ss :)

was het maar zo eenvoudig. ik ken ook nog wel een paar dames in onze vriendenkring die blokjes hout onder hun barkruk moeten zetten om enigsinds fatsoenlijk bij de bar te komen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan