Telegraaf: motorrijders zijn een gevaar in de file

De filmer had de aanrijding misschien kunnen voorkomen maar de jeep zat 100% fout, al was het maar omdat de jeeprijder een bijzondere manouvre deed (van baan wisselen) en de filmer gewoon rechtdoor ging. Dat je uberhaupt hier durft te beweren dat de filmer fout is gaat echt mijn pet te boven. -O-
De filmer blijft onnodig door duwen en is daardoor net zo hard fout.

Als hij zo graag wil dat de Jeep niet voor zich komt had hij ook een beetje gas kunnen geven. Nu doet hij zijn best om exact op dezelfde positie naast de Jeep te blijven rijden. Uitlokken en irritant en bovendien totaal overbodig.

Klein beetje gas, klein beetje remmen. Soms is het zo simpel.
 
De filmer blijft onnodig door duwen en is daardoor net zo hard fout.

Als hij zo graag wil dat de Jeep niet voor zich komt had hij ook een beetje gas kunnen geven. Nu doet hij zijn best om exact op dezelfde positie naast de Jeep te blijven rijden. Uitlokken en irritant en bovendien totaal overbodig.

Klein beetje gas, klein beetje remmen. Soms is het zo simpel.
Maar alsnog had de Jeep geen voorrang, tuurlijk kan je hierop anticiperen maar dit soort weggedrag hoor je niet te belonen vind ik.

Reed gister op de snelweg ook 10KM/u harder dan het overige verkeer, Aygo bestuurder besloot om te willen gaan inhalen terwijl ik al bijna naast hem rijd. Ben absoluut niet aan de kant gegaan, bleef gewoon rustig door rijden en de Aygo rijder zat een beetje geïrriteerd te kijken.. :W
 
Laatst bewerkt:
Maar alsnog had de Jeep geen voorrang, tuurlijk kan je hierop anticiperen maar dit soort weggedrag hoor je niet te belonen vind ik.

Reed gister op de snelweg ook 10KM/u harder dan het overige verkeer, Aygo bestuurder besloot om te willen gaan inhalen terwijl ik al bijna naast hem rijd. Ben absoluut niet aan de kant gegaan, bleef gewoon rustig door rijden en de Aygo rijder zat een beetje geïrriteerd te kijken.. :W
Ik zeg niet dat de Jeep gelijk had. Ik zeg dat Neanderthaler zijn naam eer aan doet in al zijn filmpjes en na al die jaren nog altijd niet geleerd lijkt te hebben dat het in het leven geven en nemen is en soms moet je ietsje geven ook al heb je gelijk om et niet te doen. Als is het maar voor je eigen rust.
 
Ik zeg niet dat de Jeep gelijk had. Ik zeg dat Neanderthaler zijn naam eer aan doet in al zijn filmpjes en na al die jaren nog altijd niet geleerd lijkt te hebben dat het in het leven geven en nemen is en soms moet je ietsje geven ook al heb je gelijk om et niet te doen. Als is het maar voor je eigen rust.
Tuurlijk moet je soms wat geven maar in het filmpje is duidelijk te zien dat meneer in de Jeep gewoon ontzettend aso is in zijn grote bak. Als er iemand op de linkerbaan rijd betekent het dat diegene sneller rijd, oftewel die moet je voor laten gaan. Pas als er niks meer aan komt mag je op de linkerbaan.

In het filmpje dat Neanderthaler met een behoorlijke snelheid door in de file heen gaat snap ik dat auto bestuurder niet echt fout zit ook al heeft het weinig zin om van baan te wisselen in de file.
 
Tuurlijk moet je soms wat geven maar in het filmpje is duidelijk te zien dat meneer in de Jeep gewoon ontzettend aso is in zijn grote bak. Als er iemand op de linkerbaan rijd betekent het dat diegene sneller rijd, oftewel die moet je voor laten gaan. Pas als er niks meer aan komt mag je op de linkerbaan.

In het filmpje dat Neanderthaler met een behoorlijke snelheid door in de file heen gaat snap ik dat auto bestuurder niet echt fout zit ook al heeft het weinig zin om van baan te wisselen in de file.
En als diegene helemaal niet harder rijdt maar op exact dezelfde positie blijft hangen?
Dan duw je hem er op een gegeven moment voor. En als diegene dat net een tikkie gas geeft omdat ie niet wil dat je voor em komt dan is et boem.
 
En als diegene helemaal niet harder rijdt maar op exact dezelfde positie blijft hangen?
Dan duw je hem er op een gegeven moment voor. En als diegene dat net een tikkie gas geeft omdat ie niet wil dat je voor em komt dan is et boem.
Maar Neanderthaler blijft niet hangen, er zit nog een VW Transporter voor zijn neus. Hij kon moeilijk door blijven gassen want dan tikt hij de VW Transporter aan... De Jeep rijder had gewoon gas los moeten laten en achter Neanderthaler moeten invoegen.

Vooral dat de Jeep rijder bij zijn 2de poging Neanderthaler aantikt is gewoon dom en getuigd van een slecht verkeersinzicht. :/
 
Laatst bewerkt:
dat gebeurt wel eens.Jij beweert dat koekblikkers hun voertuig er niet voorgooien zelfs als iemand aan de reguliere snelheid rijdt?


Hm...interessant filmpje.

Maar als ik advocaat zou zijn van de Jeeprijder;

Je doet niets ter voorkoming van een ongeluk. En dat moet ook volgens de wvw. En het "bewijs" lever jezelf ook nog aan. Ik had dat als rijder van de Jeep aangevoerd.
 
Hm...interessant filmpje.

Maar als ik advocaat zou zijn van de Jeeprijder;

Je doet niets ter voorkoming van een ongeluk. En dat moet ook volgens de wvw. En het "bewijs" lever jezelf ook nog aan. Ik had dat als rijder van de Jeep aangevoerd.
Je hebt helemaal gelijk, vrouwen in korte rokjes/sexy kledij vragen er gewoon om om verkracht te worden door een bende van pak em beet 10 man, ze doen er gewoon niet genoeg aan om de verkrachting te voorkomen...

Ik had inderdaad een noodstop kunnen uitvoeren, maar dan hadden de vrachtwagenchauffeurs hun voetjes van het dashboard moeten halen, wie weet wat er dan was gebeurd...
 
De filmer blijft onnodig door duwen en is daardoor net zo hard fout.

Als hij zo graag wil dat de Jeep niet voor zich komt had hij ook een beetje gas kunnen geven.
En op dat moment een flitscamera voorbijrijden???
Nu doet hij zijn best om exact op dezelfde positie naast de Jeep te blijven rijden. Uitlokken en irritant en bovendien totaal overbodig.

Klein beetje gas, klein beetje remmen. Soms is het zo simpel.
Of gewoon even wachten met je manoeuvre tot je het manoeuvre zonder hinder aan anderen kan uitvoeren. Of is dat een beetje te simpel gedacht van mij?
 
Hm...interessant filmpje.

Maar als ik advocaat zou zijn van de Jeeprijder;

Je doet niets ter voorkoming van een ongeluk. En dat moet ook volgens de wvw. En het "bewijs" lever jezelf ook nog aan. Ik had dat als rijder van de Jeep aangevoerd.
Waarmee de brutalen weer de halve wereld hebben... Ik had zelf wel wat afgeremd hoor, en hardop zitten schelden ook nog, maar toch snap ik het hier wel van beide kanten.
 
Hm...interessant filmpje.

Maar als ik advocaat zou zijn van de Jeeprijder;

Je doet niets ter voorkoming van een ongeluk. En dat moet ook volgens de wvw. En het "bewijs" lever jezelf ook nog aan. Ik had dat als rijder van de Jeep aangevoerd.

Makkelijk verweer, de Jeep haalde rechts in, wisselde vervolgens van baan en zocht dus bewust de confrontatie.

1x overtreding, 1x bijzondere manoevre, en 1x onverantwoord rijgedrag.

Case closed
 
Hm...interessant filmpje.

Maar als ik advocaat zou zijn van de Jeeprijder;

Je doet niets ter voorkoming van een ongeluk. En dat moet ook volgens de wvw. En het "bewijs" lever jezelf ook nog aan. Ik had dat als rijder van de Jeep aangevoerd.
Je hebt helemaal gelijk, vrouwen in korte rokjes/sexy kledij vragen er gewoon om om verkracht te worden door een bende van pak em beet 10 man, ze doen er gewoon niet genoeg aan om de verkrachting te voorkomen...

Ik had inderdaad een noodstop kunnen uitvoeren, maar dan hadden de vrachtwagenchauffeurs hun voetjes van het dashboard moeten halen, wie weet wat er dan was gebeurd...

Een noodstop zou niet eens nodig zijn zoals ik de beelden zie en iemand hogerop ook al aangeeft.

Maar begrijp me goed, ik snap jouw frustratie wel en die Jeep is ook fout. Maar daarna ga je zelf niet vrijuit, vind ik. Als door die tik van de Jeep je band of iets in de besturing was geknapt, wie weet wat er dan zou zijn gebeurd?

Mijn opmerking is, ook naar aanleiding van anderen die de regelgeving aanhalen, meer bedoelt als waarschuwing, voor iedereen, dat de regelgeving moeilijker in elkaar steekt dan je eerst denkt. En er ook nog meerdere zienswijzen in kunnen zitten.

Kijk nou wat Ronnie D. schrijft; "...de Jeep haalde rechts in...". Maar volgens mij ben jij er nog niet voorbij. Dus volgens de wet haalde hij niet in.

Maar jullie zijn daarna gestopt. Is daar nog wat uitgekomen of was het alleen maar elkaar even flink de waarheid zeggen?
 
Je hebt helemaal gelijk, vrouwen in korte rokjes/sexy kledij vragen er gewoon om om verkracht te worden door een bende van pak em beet 10 man, ze doen er gewoon niet genoeg aan om de verkrachting te voorkomen...

Ik had inderdaad een noodstop kunnen uitvoeren, maar dan hadden de vrachtwagenchauffeurs hun voetjes van het dashboard moeten halen, wie weet wat er dan was gebeurd...
Een noodstop _O- _O-
Heb je echt zo weinig verkeersinzicht? Het snelheidsverschil was minimaal, je rem heel lichtjes aaien was al voldoende geweest om net genoeg ruimte te geven.
 
Je hebt helemaal gelijk, vrouwen in korte rokjes/sexy kledij vragen er gewoon om om verkracht te worden door een bende van pak em beet 10 man, ze doen er gewoon niet genoeg aan om de verkrachting te voorkomen...

Ik had inderdaad een noodstop kunnen uitvoeren, maar dan hadden de vrachtwagenchauffeurs hun voetjes van het dashboard moeten halen, wie weet wat er dan was gebeurd...
was de jeep-meneer niet toevallig iemand uit katwijk die zijn golf in de garage had staan omdat ie precies hetzelfde kunstje even daarvoor bij een Volvo v40 had geprobeert?
dit is vrijwel hetzelfde wat ik op de a4 meemaakte!...
 
Terug
Bovenaan Onderaan