The Long Way Up, and Down. Reisverslag

Ik heb vanochtend het hele verslag nog eens gelezen. Het is boeiend geschreven en heel informatief. Jullie hebben een geweldige leuke trip gemaakt. Het nawoord is zeker heel nuttig voor mensen die een dergelijke reis willen gaan ondernemen. Trouwens complimenten voor de foto's die Alex gemaakt heeft. Kees bedankt dat je dit met 'ons' hebt willen delen.
 
Ik heb genoten van je verslagje :P

Die camper met crosser achterop (rooie daily) woont bij mij in het dorp, heb hem van de week nog gesproken, en verteld van je topic.
 
Ik heb vanochtend het hele verslag nog eens gelezen. Het is boeiend geschreven en heel informatief. Jullie hebben een geweldige leuke trip gemaakt. Het nawoord is zeker heel nuttig voor mensen die een dergelijke reis willen gaan ondernemen. Trouwens complimenten voor de foto's die Alex gemaakt heeft. Kees bedankt dat je dit met 'ons' hebt willen delen.

:^


Heb ik nu pas gelezen... erg waardevol :}
 
Ik heb genoten van je verslagje :P

Die camper met crosser achterop (rooie daily) woont bij mij in het dorp, heb hem van de week nog gesproken, en verteld van je topic.

In het verslag staat nergens dat het een rode was. Maar dat was het inderdaad. Mooi speurwerk.
 
Ook ik heb met veel plezier je verslag gelezen, omdat ik voor komende zomer een iets kleinere versie van deze trip wil gaan maken. Ik was van plan de lus naar de noordkaap niet te doen, maar onderin zweden te blijven, dan vanaf Stockholm naar Turku in Finland.

Maar ik vraag me af:
Zijn er nog goede redenen waarom je deze trip beter linksom danwel rechtsom kan doen?

Vooral ook de tips in het nawoord zijn aardig nuttig voor me.
 
Ook ik heb met veel plezier je verslag gelezen, omdat ik voor komende zomer een iets kleinere versie van deze trip wil gaan maken. Ik was van plan de lus naar de noordkaap niet te doen, maar onderin zweden te blijven, dan vanaf Stockholm naar Turku in Finland.

Maar ik vraag me af:
Zijn er nog goede redenen waarom je deze trip beter linksom danwel rechtsom kan doen?

Vooral ook de tips in het nawoord zijn aardig nuttig voor me.

Heel veel goede redenen voor linksom of rechtsom zijn er niet denk ik. Maar wellicht is het prettig om de dure landen eerst te doen. Pas boven Stockholm wordt het echt mooi. Dus wellicht is het beter om toch wat verder door te rijden. Suc6!
 
waar ik nog wel nieuwsschierig naar ben,wat kostte deze reis eigenlijk

maw waar moet ik rekening mee houden qua kosten?

hoeft niet op de cent nauwkeurig hoor
 
Heel veel goede redenen voor linksom of rechtsom zijn er niet denk ik. Maar wellicht is het prettig om de dure landen eerst te doen. Pas boven Stockholm wordt het echt mooi. Dus wellicht is het beter om toch wat verder door te rijden. Suc6!
Dankje, dat was inderdaad ook een van mijn ideeën erover...ben daar nog niet helemaal over uit. Ik zou misschien met een maatje gaan op 2 motoren, dus dan kunnen we in Zweden ook lekker wildkamperen voor een nachtje (student he :P ). Misschien inderdaad toch iets hoger dan Stockholm, bedankt voor die tip, maar ik heb Zweden al weleens gezien.

Ik denk dat het qua kosten ENORM afhangt van de luxe die je kiest qua overnachten en eten.
 
Dankje, dat was inderdaad ook een van mijn ideeën erover...ben daar nog niet helemaal over uit. Ik zou misschien met een maatje gaan op 2 motoren, dus dan kunnen we in Zweden ook lekker wildkamperen voor een nachtje (student he :P ). Misschien inderdaad toch iets hoger dan Stockholm, bedankt voor die tip, maar ik heb Zweden al weleens gezien.

Ik denk dat het qua kosten ENORM afhangt van de luxe die je kiest qua overnachten en eten.

Ik vondt de natuurgebieden die tegen de Noorse grens aan liggen erg mooi, alleen de wegen erg slecht. Maar dat hoort er een beetje bij. Qua kosten kan je het met kamperen en zeker met wild-kamperen zeker lager houden. Maar met zijn tweeën op 1 motor had ik die optie qua bagage niet echt.

Veel plezier en prettige reis alvast!
 
Hallo Kees, wij waren het stel met de rode 4x4 bus die met jullie hebben zitten eten. Wat een prachtig verslag zeg! Veel foto's op een leuke manier gepresenteerd. Top!

Arjen
 
Hallo Kees, wij waren het stel met de rode 4x4 bus die met jullie hebben zitten eten. Wat een prachtig verslag zeg! Veel foto's op een leuke manier gepresenteerd. Top!

Arjen


Wat leuk dat jullie het verslag gelezen hebben! We hebben het erg naar onze zin gehad en alles is eigenlijk heel goed verlopen. Hoe is jullie vakantie geweest?
 
Mijn motor-moment was het bereiken van de Noordkaap met mijn 11-jarige zoon achterop:
The Long Way Up, and Down. Reisverslag.


wat een gaaf fotoverhaal man :9~

zit nu bij het stuk Tromso naar Alta.. ga hem lekker onder werktijd aflezen nu :)
kan me nog goed herrinneren dat ik 15/16 was en met mijn ouders met de auto naar noorwegen ging.

wat een lust voor het oog daar !
de Fjords zijn prachtig blauw en de bossen zijn met ochtendzon heerlijk om uren naar te kijken :Y

helemaal doorgelezen :Y

wat een avontuur zeg !

dit wil ik ook is een keer in me leven doen alleen dan van hier naar noorwegen en dan weer terug lijkt mij ver zat :+
 
Erg leuk om te lezen zeker als je ziet dat je de monstertocht met je zoon hebt gemaakt, Dat zou ook wel wat voor mij zijn.
 
We zijn intussen ruim 10 jaar verder en ik heb nu pas jullie verhaal gelezen. Ach zulke verhalen zijn ook tijdloos. Ben zelf ook vaak die kant op geweest en dan bedoel ik Scandinavië. Niet met de kinderen maar met mijn vrouw ieder op de eigen motor. Alex is intussen ook een jaar of 10 ouder . Gaat hij nog wel eens mee of rijdt hij intussen zelf motor. Hier gaan de kinderen ook wel eens . Maar dat is meestal maar voor een paar dagen.
 
We zijn intussen ruim 10 jaar verder en ik heb nu pas jullie verhaal gelezen. Ach zulke verhalen zijn ook tijdloos. Ben zelf ook vaak die kant op geweest en dan bedoel ik Scandinavië. Niet met de kinderen maar met mijn vrouw ieder op de eigen motor. Alex is intussen ook een jaar of 10 ouder . Gaat hij nog wel eens mee of rijdt hij intussen zelf motor. Hier gaan de kinderen ook wel eens . Maar dat is meestal maar voor een paar dagen.
Maar dit zijn toch herinneringen die je nooit zou hebben willen missen, Alex gaat dit ook nooit meer vergeten.
 
De laatste tijd gebeurt het me op MF steeds vaker dat ik na geplaatste reactie op een topic geen vervolg-melding meer krijg.

Ik dacht even dat ik dit topic volledig had gemist, toen bleek dit topic al op pag 8 was met reacties.
Maar het blijkt een 'wakker-gemaakt' topic te zijn van 10jaar oud.

Wel geïnteresseerd, ondanks een beetje verouderd.
Zelf ook het plan om deze trip te maken. Wel dan omrijden naar Finland via St Petersburg.
Tijd om topic te gaan lezen......................
 
Terug
Bovenaan Onderaan