beide erg fijne motoren, maar ik zou zelf gaan voor de VFR. iets krachtiger, iets comfortabeler, een erg mooi geluid (vooral met een vervangingsdemper) en je kunt er nog prima mee sturen. ik reed er in iedergeval zonder problemen de voetsteuntjes mee aan de grond. (met of zonder duo, dat maakt niet uit. met duo is eigenlijk nog makkelijker.) hij ligt prima in de bocht, alleen het gooi en smijtwerk van de nieuwe 165kg wegende 600'tjes heeft ie niet. maar daarentegen heeft ie ook de zeer extreme zithouding van die 600'tjes niet
De zithouding op beide motoren is erg vergelijkbaar en waarschijnlijk is de Thundercat zuiniger omdat Honda nooit zo goed is geweest in het maken van zuinige motoren.
Ik reed met de VFR ongeveer 240km op een tank. ik zeg niet dat het heel zuinig is, maar het is niet zo extreem als met een VTR1000SP ofzo
verder vind ik de versnellingsbak van de VFR ook uitstekend.. veel beter dan van mijn nieuwe yamaha r6 (die hoor/voel je echt als je schakelt)
maargoed. de R6 is ook een echte circuit-motor en op het circuit aarzel je niet, maar SCHOP je hem gewoon in zijn volgende versnelling. liefst met 'omgekeerd' schakelprofiel (omlaag trappen voor opschakelen) en zonder koppeling.
ik weet niet of de thundercat een fijne bak heeft? of dat ie ook wat hakering schakelt? hoe is de betrouwbaarheid van de thundercat ten opzichte van de VFR. ik gok dat de topicstarter geen nieuwe motor koopt en blijft zo thundercat net als de VFR probleemloos draaien bij +80.000km?
De keuze was VFR750 of Thundercat, dus een hele oude vergeleken met een oude, geen nieuwe modellen dus.
maakt niet zo heel veel uit. de VFR750F is redelijk vergelijkbaar met de VFR800i. de 800 is nog wat beter en alles gaat nog soepeler, maar het enige wezelijk verschil is het DCBS (dual combined brake system) ook is de 800 wat korter dan de oudere 750. de 800 stuurt dus wat makkelijker.
de VFR800VTEC heeft dan weer een VTEC systeem, maar daar ben ik geen liefhebber van. de 800i blijft zo verschrikkelijk mooi linear door de toerenteller lopen, terwijl de VTEC bij 7000-8000 toeren opeens als een idioot gaat trekken. niet fijn als je net lekker in een bocht ligt. ook 'sputtert' ie wel eens als je langzaam over dat toerental heen/terug gaat. dus als je niet volgas accelereert of opeens het gas dicht gooit, maar gewoon een streepje gas bij geeft.