Thundercat of VFR

Ik snap ff niet dat een technisch ingewikkelder blok per definitie dus als 'beter' wordt beschouwd :? Daarnaast zal de VFR in de praktijk waarschijnlijk nog vaker dan de cat als woon-werkmotor worden gebruikt en dus sneller terug te vinden zijn met een boel km's. Ik heb nog nooit gehoord van een Thundercat die na 70K al technisch afgeschreven is...

Ben het met je technische verhaal eens maar als ik moest kiezen tussen een Cat met 70K en een VFR met 100K ging ik voor de VFR. Daarvan weet ik zeker dat ie nog jaren meekan.
 
Ik snap ff niet dat een technisch ingewikkelder blok per definitie dus als 'beter' wordt beschouwd :? Daarnaast zal de VFR in de praktijk waarschijnlijk nog vaker dan de cat als woon-werkmotor worden gebruikt en dus sneller terug te vinden zijn met een boel km's. Ik heb nog nooit gehoord van een Thundercat die na 70K al technisch afgeschreven is...

Ik ben natuurlijk ook niet geheel objectief maar het weggewerkt zijn van kabels steunen enz. door kappen die overal alles afdichten vind ik nu juist veel meer 'plastic' aandoen en niet direct mooier of beter afgewerkt...
Het blok van de VFR750 is in de basis ontworpen voor de 150+pk die de superbike variant levert in racetrim. Met 'slechts' 105pk blijft ie dus wel heel. 200.000km is makkelijk mogelijk (en dat zie ik een cat nog niet zo snel doen) en ik ken enkele exemplaren met meer dan 300.000km op de klok zonder revisie. Nou zullen dat de spreekwoordelijke uitzonderingen zijn, maar het geeft wel een beetje aan wat het blok kan hebben.
 
Het is en blijft voor iedereen een persoonlijke keuze ... maak een testrit en je weet genoeg, mensen kunnen hun ervaringen geven maar uiteindelijk ben jij degene die de centen moet lappen en dan wil je iets hebben waar je 100% happy mee bent (dus looks en rijplezier).

helemaal mee eens.
(maar zou toch voor de VFR gaan ;) )

Slotje?
 
teu16.gif


Please een Slotje.... kan dat gemekker over die VFR niet meer aanhoren :r
 
Sjezus, nooit verwacht dat ik zo'n discussie op gang zou brengen met (op het eerste gezicht) zo'n simpele vraag :9

Maar zitten wel een hoop zinnige reacties tussen! Ik wil zeker nog een proefrit maken, maar deze reacties lezende, heb ik op dit moment toch wel een voorkeur voor de Cat:

- goedkoper in verzekering
- goedkoper in aanschaf
- goedkoper in onderhoud (minder complexe techniek)
- draden en kabels hoeven voor mij niet 100% weggewerkt te zijn

Ik geloof meteen, dat de VFR een prachtig stuk techniek in het frame heeft hangen, maar dat merk je dus ook in je portemonnaie (aanschafprijs, verzekeringspremie).
 
Sjezus, nooit verwacht dat ik zo'n discussie op gang zou brengen met (op het eerste gezicht) zo'n simpele vraag :9

Maar zitten wel een hoop zinnige reacties tussen! Ik wil zeker nog een proefrit maken, maar deze reacties lezende, heb ik op dit moment toch wel een voorkeur voor de Cat:

- goedkoper in verzekering
- goedkoper in aanschaf
- goedkoper in onderhoud (minder complexe techniek)
- draden en kabels hoeven voor mij niet 100% weggewerkt te zijn

Ik geloof meteen, dat de VFR een prachtig stuk techniek in het frame heeft hangen, maar dat merk je dus ook in je portemonnaie (aanschafprijs, verzekeringspremie).

Goed opgelet en dito beredenering O-)
 
Sjezus, nooit verwacht dat ik zo'n discussie op gang zou brengen met (op het eerste gezicht) zo'n simpele vraag :9

Maar zitten wel een hoop zinnige reacties tussen! Ik wil zeker nog een proefrit maken, maar deze reacties lezende, heb ik op dit moment toch wel een voorkeur voor de Cat:

- goedkoper in verzekering
- goedkoper in aanschaf
- goedkoper in onderhoud (minder complexe techniek)
- draden en kabels hoeven voor mij niet 100% weggewerkt te zijn

Ik geloof meteen, dat de VFR een prachtig stuk techniek in het frame heeft hangen, maar dat merk je dus ook in je portemonnaie (aanschafprijs, verzekeringspremie).
Mooiere techniek, die beter in elkaar zit, hoeft in onderhoud niet duurder te zijn (kan zelfs goedkoper uitkomen) dan minder mooie techniek die vaker storingen oplevert. Zie mijn eerder verhaal over een VFR met 200.000 km waaraan niets gereviseerd hoefde te worden.
 
Sjezus, nooit verwacht dat ik zo'n discussie op gang zou brengen met (op het eerste gezicht) zo'n simpele vraag :9

Maar zitten wel een hoop zinnige reacties tussen! Ik wil zeker nog een proefrit maken, maar deze reacties lezende, heb ik op dit moment toch wel een voorkeur voor de Cat:

- goedkoper in verzekering
- goedkoper in aanschaf
- goedkoper in onderhoud (minder complexe techniek)
- draden en kabels hoeven voor mij niet 100% weggewerkt te zijn

Ik geloof meteen, dat de VFR een prachtig stuk techniek in het frame heeft hangen, maar dat merk je dus ook in je portemonnaie (aanschafprijs, verzekeringspremie).
Helemaal juist, na een grote beurt ben je ff niet meer zo blij met je VFR :)
En wat de snelheid betreft, ik heb een 800i en heb een keer gereden met een Thundercat, die blijft in een rollende sprint net niet bij, scheelt heel weinig. Over de bochten kan ik niet objectief schrijven want er zat een kneus op die cat :+
 
Helemaal juist, na een grote beurt ben je ff niet meer zo blij met je VFR :)
En wat de snelheid betreft, ik heb een 800i en heb een keer gereden met een Thundercat, die blijft in een rollende sprint net niet bij, scheelt heel weinig. Over de bochten kan ik niet objectief schrijven want er zat een kneus op die cat :+

kan me niet herrineren dat ik ooit tegen een VFR800 heb gereden :?

:+

(over die snelheid... dûh jij hebt 33% meer cilinder inhoud... best wel lullig dat je dan maar net wint O-) )
 
Mensen,


als iemand een thunder cat wil kopen of een VFR is dat toch prima en we hebben allemaal verschillende ideeën, en de enne kiest hiervoor en de ander daarvoor
ik vindt de genoemde reden best goede,

Aanschaf, onderhoud is wat duurder ook in mijn beleving,
Als je geen waarde hecht aan afwerking, is een cat ook een zeer mooie fiets

En tot slot ben ik blij dat niet iedereen een vfr gaat rijden hadden we niets te bespreken hier, ........................

Maar voor beide fietsen valt iets te zeggen.
 
sportmotor ???? een thundercat ???? sport-tour zal je bedoelen!
Ik ga me niet in de discussie mengen welke nou beter of slechter is. Ik heb zelf in een korte tijd 30K op mijn oude Thundercat gezet (woon-werk & sportief, door weer en wind) en heb nooit problemen gehad. Een uiterst betrouwbare motor.

Maar Joker 14, de Thundercat is toch echt een sportmotor hoor. Als je hem op de diverse sites zoekt zal je hem onder supersports terugvinden. Verder hebben ze vroeger (als voorloper van de R6) met de YZF600R meegereden in de Supersport Worldseries (later Superbike Worldchampionship) en daar zie ik geen sport-tourmotoren tussen zitten ;) . Ok, hij loopt al een tijdje mee en is niet geheel te vergelijken met de nieuwste SS'en, maar toch zou ik hem geen sport-tour motor noemen (al kan je er redelijk op touren).

Meer benzine op het vuur ;)

Maar de TS moet lekker zelf gaan kijken/proefrijden en vergelijken en voor zichzelf uitmaken van hij wil. Het zijn beide in iedergeval geen slechte motoren.

[edit]Nog één ding, vind het grappig dat iedereen de VFR zou mooi afgewerkt vind, maar ik heb toch aardig wat motoren gereden (behalve een VFR), maar ik vond helemaal NIKS mis met de afwerking van de Cat hoor ...

Tja, als je écht mooie afwerking wil hebben moet je een Aprilia nemen ... :P
 
Laatst bewerkt:
Op vrijdag 13 februari 2004 10:15 schreef S913 het volgende:

heel verhaal van ex-thundercatter ;)

ach ja Joker rijdt zelf op een GSX1400 dus die weet helemaal niet wat een sportmotor is. :Z
 
Maar Joker 14, de Thundercat is toch echt een sportmotor hoor. Als je hem op de diverse sites zoekt zal je hem onder supersports terugvinden. Verder hebben ze vroeger (als voorloper van de R6) met de YZF600R meegereden in de Supersport Worldseries (later Superbike Worldchampionship) en daar zie ik geen sport-tourmotoren tussen zitten ;) . Ok, hij loopt al een tijdje mee en is niet geheel te vergelijken met de nieuwste SS'en, maar toch zou ik hem geen sport-tour motor noemen (al kan je er redelijk op touren).
Dat kan kloppen dat ze 'm onder sport zetten (niet super-sport) aangezien ze dan waarschijnlijk geen sport-tour kennen.
Je ziet het wel bij meer fietsen (ZZR-600; heck, zelfs de Honda CB 400) dat ze bij hun introductie een voor dat moment super-sport fiets waren maar doordat het altijd maar sneller en extremer moet zakt zo'n model af naar..... jawel, sport-tour.
[edit]Nog één ding, vind het grappig dat iedereen de VFR zou mooi afgewerkt vind, maar ik heb toch aardig wat motoren gereden (behalve een VFR), maar ik vond helemaal NIKS mis met de afwerking van de Cat hoor ...
Tsja, zonder goed vergelijkingsmateriaal ben je al met middelmatig blij :P
 
Maar Joker 14, de Thundercat is toch echt een sportmotor hoor. Als je hem op de diverse sites zoekt zal je hem onder supersports terugvinden. Verder hebben ze vroeger (als voorloper van de R6) met de YZF600R meegereden in de Supersport Worldseries (later Superbike Worldchampionship) en daar zie ik geen sport-tourmotoren tussen zitten ;) . Ok, hij loopt al een tijdje mee en is niet geheel te vergelijken met de nieuwste SS'en, maar toch zou ik hem geen sport-tour motor noemen (al kan je er redelijk op touren).
je hebt helemaal gelijk ( ahum) ....

not!!

iedereen zijn eigen mening natuurlijk maar supersport zeker niet, dan zou mijn net ingeruilde cbr1000f (1992)ook een supersport zijn ??? dat was ie wel !!toen ie net uit kwam was het een van de supersportbikes maar toen er betere ( lees meer pk´s en minder kilo´s fietsen) kwamen is ie langzamerhand in de sport-tour klasse terecht gekomen..... ditzelfde lot heeft mijnsinziens de cat ook moeten ondergaan niet dat dit slecht is hoor ik reageerde alleen op een cat rijder die stelde dat ie op een supersport zit.... wat naar mijn mening niet zo is .

ik ben met je eens dat je op een cat zeer sportief kunt rijden maar zoals je zelf al aangaf ook woon-werk en touren is heeeeeel goed mogelijk op de cat dus blijft het voor mij een sport-tour motor

:] :]
 
[ach ja Joker rijdt zelf op een GSX1400 dus die weet helemaal niet wat een sportmotor is. ]

ik had eigenlijk serieus willen reageren!( totdat ik zag dat je al bijna 22 ben en dus de wijsheid in pacht hebt)

hahahahahahaha




 
Laatst bewerkt:
Op vrijdag 13 februari 2004 10:37 schreef Joker 14 het volgende:

had hem al gelezen hoor B|

krijgen we dat weer, "ik ben ouder dus jij moet je bek houden" wat een argumentatie!

icon_fuckyou.gif


 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan