Tips voor AVB

oww das kl*te.. Zenuwen? Bij de halve draai ver vooruit kijken waar je heen wilt(bij de pion waar je begint met draaien, kijk je al naar de pion aan de andere kant) en bij de langzame slalom niet naar de pionnen kijken maar er recht overheen, naar waar de hele oefening eindigt. Begin niet te snel, je snelheid kan je gaandeweg de oefening opbouwen. Ff oefenen nog met je instructeur en donderdag heb je em! Succes!
 
Jammer joh, donderdag even rechtzetten dan.

voor wat ik heb begrepen mag de langzame slalom héél langzaam, zolang je maar geen voet aan de grond zet. Het is gewoon een balanceer-oefening.
De overige 'langzame' oefeningen doe je met 2000 toeren en 'trekkende' motor, en ja daar letten ze wel op bij het CBR.
 
Je mag bij de langzame slalom je koppeling gebruiken he. Als je die slippend pakt, dan KAN je gewoon niet stil vallen.

Gewoon de koppeling houden op het aangrijpingspunt, zodat je dus wel vooruit rolt, maar niet echt accelereert als je gas geeft. En af en toe wat gas geven terwijl je dit doet is ook niet erg, vinden ze juist leuk :)
 
Zie wel dat er op donderdag heel veel regen gaat vallen. Probeer er je voordeel mee te doen zou ik zeggen. Ik had ook regen tijdens mijn AVB, had het gevoel dat de examinator daar wel rekening mee hield terwijl de motor nog steeds evenveel kon voor mijn gevoel.
 
Je mag bij de langzame slalom je koppeling gebruiken he. Als je die slippend pakt, dan KAN je gewoon niet stil vallen.

Gewoon de koppeling houden op het aangrijpingspunt, zodat je dus wel vooruit rolt, maar niet echt accelereert als je gas geeft. En af en toe wat gas geven terwijl je dit doet is ook niet erg, vinden ze juist leuk :)
Misschien dat hij de koppeling te ver liet schieten, gebeurde bij mij ook veel met lessen. Maar ik ben dan ook een vrouw hihi.
 
Helaas is wel kl*te, maar gewoon donderdag hem dik halen.

Langzame slalom te langzaam? Dat klinkt als bij een noodstop zakken door te hard remmen??? Snap het niet helemaal, maar ik was er dan ook niet bij.

Hoe dan ook veel succes donderdag!

Misschien dat hij de koppeling te ver liet schieten, gebeurde bij mij ook veel met lessen. Maar ik ben dan ook een vrouw hihi.

Ik was met een groep van 6 mensen en ik was de enige kerel haha. En die instructeur kon maar niet ophouden met het geouwehoer hoe ik dan wel MOEST slagen voor mijn AVB. (T bleef allemaal vriendelijk niet vrouwonvriendelijk ;) ) Was in ieder geval niet erg bevorderlijk voor de zenuwen...
Wel leuk om te zien dat er zoveel vrouwen bij komen nou mijn zus nog! :+
 
Jammer dat je gezakt bent donderdag beter. Gewoon niet bang zijn om te sturen is zo wel bij draaien als slalom.

en bij langzame slalom vroeg insturen en echte bochten maken veel mensen willen te rechtdoor waardoor je te langaam gaat dus slaat je motor eerder af, als je grotere bochten maarkt maak je meer meters dus kan je ook wat sneller.
 
Helaas is wel kl*te, maar gewoon donderdag hem dik halen.

Langzame slalom te langzaam? Dat klinkt als bij een noodstop zakken door te hard remmen??? Snap het niet helemaal, maar ik was er dan ook niet bij.

Hoe dan ook veel succes donderdag!Ik was met een groep van 6 mensen en ik was de enige kerel haha. En die instructeur kon maar niet ophouden met het geouwehoer hoe ik dan wel MOEST slagen voor mijn AVB. (T bleef allemaal vriendelijk niet vrouwonvriendelijk ;) ) Was in ieder geval niet erg bevorderlijk voor de zenuwen...
Wel leuk om te zien dat er zoveel vrouwen bij komen nou mijn zus nog! :+
Dat kan prima, als je namelijk gewoon zonder techniek vol je rem in knijpt kan et best dat je zonder brokken tot stilstand komt (meer geluk dan wijsheid zoals dat heet), echter zal een beetje examinator dat zeker niet goedkeuren, je voert immers geen gecontroleerde noodstop uit maar je trekt alleen je rem in.

Zelfde zal bij de langzame slalom geleden, daar kan je zeker té langzaam gaan, dan is de motor bijna niet meer onder controle en zal je aardig heen en weer zwalken.

(ik ben er geen held in hoor, maar zo is et me wel geleerd, noodstop was bij mij afgekeurd wegens slippen.)

@TS: om nou te zeggen dat ze geld nodig hebben als je zelf de fouten maakt.... tja... het is vervelend, maar geen ramp. 1 groot voordeel is: je hebt et nu al een keer gehad dus dat helpt in de zenuwen voor donderdag! Je weet ook hoe ze het willen zien dus donderdag gewoon lekker halen! :)
 
Dat kan prima, als je namelijk gewoon zonder techniek vol je rem in knijpt kan et best dat je zonder brokken tot stilstand komt (meer geluk dan wijsheid zoals dat heet), echter zal een beetje examinator dat zeker niet goedkeuren, je voert immers geen gecontroleerde noodstop uit maar je trekt alleen je rem in.

Zelfde zal bij de langzame slalom geleden, daar kan je zeker té langzaam gaan, dan is de motor bijna niet meer onder controle en zal je aardig heen en weer zwalken.

(ik ben er geen held in hoor, maar zo is et me wel geleerd, noodstop was bij mij afgekeurd wegens slippen.)

@TS: om nou te zeggen dat ze geld nodig hebben als je zelf de fouten maakt.... tja... het is vervelend, maar geen ramp. 1 groot voordeel is: je hebt et nu al een keer gehad dus dat helpt in de zenuwen voor donderdag! Je weet ook hoe ze het willen zien dus donderdag gewoon lekker halen! :)

Ja daar heb je dan natuurlijk gelijk in, komt mss omdat ik hem altijd iets te snel reed dus bij mij was het advies doe hem langzamer. Maar alsnog de langzame slalom niet gehaald de rest wel gelukkig.

@TS: om nou te zeggen dat ze geld nodig hebben als je zelf de fouten maakt.... tja

Dat zal meer frustratie zijn dan dat hij het echt meent denk ik ;) Maar ze verdienen er wel dik aan! AVB valt mee maar 200 euro voor een AVD pffffieuw. Wat voor een winstmarge zal daar op zitten... :9
 
Dit is wel iets overdreven.
full
 
thanks in ieder geval ;) donderdag gaat het me zeker lukken. Morgen eerst nog ff 2 uurtjes oefenen :D
 
Met langzame slalom gewoon met je koppeling spelen op het aangrijpings punt.

Inderdaad. Bij mijn ene rijinstructeur moest ik t doen met trekkende motor. Dus gas en dan de voetrem. Hiermee is de langzame slalom nog nooit gelukt.
Bij m'n andere instructeur moest ik t eens proberen met 3.000rpm en dan rustig de koppeling en voetrem gebruiken. ideaal!
 
Inderdaad. Bij mijn ene rijinstructeur moest ik t doen met trekkende motor. Dus gas en dan de voetrem. Hiermee is de langzame slalom nog nooit gelukt.
Bij m'n andere instructeur moest ik t eens proberen met 3.000rpm en dan rustig de koppeling en voetrem gebruiken. ideaal!

Mijn instructrice liet me eerst kaarsrecht vooruit rijden, en ging dan naast me lopen.
Het was aan mij om de snelheid gelijk te houden aan haar. Uiteindelijk is dat de ideale snelheid voor de langzame slalom. Wandeltempo, dus plm. 7 km/u.

Het mooiste lijkt mij (achteraf), indien de CBR dame of heer het goed vindt, dat je even 50 meter voor jezelf rechtuit rijdt, voordat je de kegels induikt.

Trekkende motor, zoals bij de halve draai lijkt me veel te fors, het gaat meer om de fijne samenwerking tussen je linkerhand en rechtervoet. (gas blijft constant)
 
Laatst bewerkt:
ik moet morgen om half 3 ... ( eigenlijk vandaag voor de scherpe onder jullie.. ;) ) ik ga dus maar eens slapen :D jullie horen het morgen , oefenen ging net prima , splinternieuwe motoren dus het koppelpunt is lekker soepel en makkelijk te vinden en schakelen is ook relax :D
 
Op naar AVD :D heb hem gehaald ( AVB ), en zoals iemand hierboven al gezegd had over oefeningen goedkeuren toen je nog bezig was met oefenen... Happened to me now. Mijn acht werd al goedgekeurd toen ik nog niet officieel begonnen was :D
 
ik moet morgen om half 3 ... ( eigenlijk vandaag voor de scherpe onder jullie.. ;) ) ik ga dus maar eens slapen :D jullie horen het morgen , oefenen ging net prima , splinternieuwe motoren dus het koppelpunt is lekker soepel en makkelijk te vinden en schakelen is ook relax :D

Gefeliciteerd! En ja, dat is het voordeel van lesmotoren: Ze worden relatief snel gesloopt, dus worden ze regelmatig vervangen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan