hansvaessen
MF veteraan
- Onderwerp starter
- #1.126
Dit zou toch eigenlijk probleemloos moeten werken.
Jawel, maar dat neemt niet weg dat het interessant kan zijn om in ieder geval te onderzoeken of dat de oorzaak is.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dit zou toch eigenlijk probleemloos moeten werken.
Jawel, maar dat neemt niet weg dat het interessant kan zijn om in ieder geval te onderzoeken of dat de oorzaak is.
Je zou eens moeten proberen zonder gekoppelde telefoon te rijden, wellicht dat je het een en ander kan uitsluiten.
En wellicht even contact opnemen met Tomtom
en een nieuwe GO40 en die heb ik in een zelfgebouwde RVS waterdichte behuizing zitten
Deze klep is aan de bovenkant open ( niet zichtbaar ) en afgewerkt met leer.
Ik zal alles nog maar eens opnieuw koppelen en kijken of dit resultaat heeft.
Ik heb helaas in mijn ijver om het probleem op te lossen de route gedelete.
Goede les voor de volgende keer om deze te bewaren en naar jou toe te sturen ter lering en vermaak.
Als ik weer zoiets tegen kom zal ik je direct informeren.
Dank je.
Rider software:
Daar heb ik al naar gevraagd. Ik had n domme fout gemaakt toen ik m aangesloten had op mn pc en blijkbaar iets verwijderd....hij zag mn kaarten niet meer en had nog geen back up
Gelukkig bij n winkel konden ze de nieuwste kaarten erop zetten (niet legaal, maar die tomtom grappenmakers hebben me al 2 keer laten stikken en heb echt al veel betaald)
Nu ineens heel europa (lekker) met nieuwere software. Gelukkig met de Reisplan voor routes.
Maar....mn audio out deed t niet meer en die heb ik nodig voor aansluiting speakers in mn helm.
Teruggegaan en t blijkt dat de software de boosdoener was en hij zei dat er dus geen Rider software op gezet kan worden waarmee de audio out t blijft doen.
Balen
Mn telefoon maakt wel connectie met de tomtom.
Het enige grote nadeel vind ik dat de viapunten gepasseerd moeten worden, maar voor de rest vind ik mijn oude tomtom geweldig.
De nieuwe 400 hou ik in de gaten, maar audio out is voor mij dus belangrijk, net als t makkelijk maken van routes.
Verschillende profielen voor verschillende routes vind ik absurt en doet me denken aan garmin.
Hallo,
Gisteren heb ik mijn Tomtom rider 400 geïnstalleerd op m'n motor.
Ook bluetooth set in de helm (BT easycom). Verbinding gemaakt met TTR 400 werkt perfect.
Maar ik kan ook bluetooth verbinding maken met m'n smartphone, dat werkt ook goed.
Echter met beide tegelijk gaat niet volgens mij.
Volgens mij kan m'n headset niet met 'beide tegelijk verbinding maken is dit juist? Of moet ik bellen via de tomtom???? ofzo ik snap het niet helemaal wie heeft raad?
Je snapt het perfect
Afhankelijk van je headset kun je meerdere BT verbindingen maken. Mijn Sena 20S kan bv en tomtom connecten én mijn telefoon .. kan me zo maar voorstellen dat de BT easycom dit niet kan.
Dus headset koppelen met tomtom, vervolgens de tomtom koppelen met je telefoon en dan kun je gebeld worden (zelf een gesprek initiëren via de tomtom lukt nog niet)
Hallo,
Gisteren heb ik mijn Tomtom rider 400 geïnstalleerd op m'n motor.
Ook bluetooth set in de helm (BT easycom). Verbinding gemaakt met TTR 400 werkt perfect.
Maar ik kan ook bluetooth verbinding maken met m'n smartphone, dat werkt ook goed.
Echter met beide tegelijk gaat niet volgens mij.
Volgens mij kan m'n headset niet met 'beide tegelijk verbinding maken is dit juist? Of moet ik bellen via de tomtom???? ofzo ik snap het niet helemaal wie heeft raad?
Dat hoeft geen probleem te zijn. Ik heb een iphone 5s en die koppelt met zowel de TT400 als met de motor. De TT400 koppelt dan weer met de BT headset en zo kan ik ook bellen. Er is dus maar 1 connectie met de BT headset en twee met de TT en de iphone
Dank, ik snap het nu. Je Iphone koppelt met de motor? typefout denk?
Bij sommige motoren kun je inderdaad je telefoon koppelen aan je motor. Bij een Multistrada kan dat tegenwoordig, en er zijn vast nog wel meer motoren waar dat ook kan.
maar wat heb je eraan?
Ik weet niet of ik nu teveel uit de school klap, maar zoals Joel ook al aangaf komt er binnenkort een update. Dat binnenkort zou wel eens morgen of begin volgende week kunnen zijn. Wanneer de voortekenen niet bedriegen dan wordt heel erg veel van wat hier maar ook elders als grote problemen worden gezien daarmee opgelost. Wensen zullen er altijd blijven en veel daarvan zullen te persoonlijk zijn om te worden gehonoreerd.
Zeker wel . Laten we het op 'elk moment' houden; zou zomaar morgen kunnen zijn; en met die update worden inderdaad enkele echt majeure zaken opgelost.
Dank, ik snap het nu. Je Iphone koppelt met de motor? typefout denk?
@Hans
Omdat ik de trackpunten wat verder uit elkaar had liggen (250 op 170 km) gebeurde het bij mij dus echt 2x dat ik bij het oppakken van de route tegen de richting in werd gestuurd.
Intern zal de track toch als coordinatenlijst zijn opgeslagen? Dat noem ik de trackpunten...
Hans, je zegt dat de trackpoints na inladen van de route niet meer gebruikt worden. Ook niet bij herberekenen.Neem van me aan: dat is met zekerheid NIET relevant.
Gesteld dat de vorm van de route intact blijft maakt het, na import van de route, helemaal NIETS uit of de oorspronkelijke track 170 danwel 10.000 trackpoints bevatte. Bij import zal het toestel 'vectoren' tekenen tussen de trackpoints en op grond daarvan de wegen kiezen voor de route. Dat is het rekenwerk dat je ziet als je zo'n route activeert. Is dat rekenwerk gebeurd, en het toestel gereed voor navigatie, dan worden de trackpoints totaal niet meer gebruikt, ook niet bij herberekenen.
of bedoel je dat de vector bepaling alleen bij inladen van tracks gehanteerd wordt en daarom het aantal trackpoints niet zo van belang is ?
- het aantal trackpoints bij import is wel degelijk van belang; als dat er te weinig zijn kan op basis van de vector een andere weg gekozen worden dan in de oorspronkelijke route. Ik zal zien of ik eea binnenkort in een video nader kan illustreren.