Trajectcontrole

Hoe zit het met tijdelijke snelheidsverlaging op trajectcontroles?

Laatst reed ik op de A2 tussen A'dam en Utrecht, toen er een stuk max 90 was ivm een auto op de vluchtstrook.
Moet mijn gemiddelde dan ergens rond de 95 liggen?
Of is het systeem nog niet zo slim en houdt het gewoon 100 aan als gemiddelde?
 
Hoe zit het met tijdelijke snelheidsverlaging op trajectcontroles?

Laatst reed ik op de A2 tussen A'dam en Utrecht, toen er een stuk max 90 was ivm een auto op de vluchtstrook.
Moet mijn gemiddelde dan ergens rond de 95 liggen?
Of is het systeem nog niet zo slim en houdt het gewoon 100 aan als gemiddelde?
De trajectcontrole bij R,dam wisselt regelmatig tussen de 80 en de 100,ben dus bang dat die wel zo slim is :Y
 
Bij Rotterdam zijn dat 2 vaste maximum snelheden die op bepaalde tijden omgeschakeld worden. Na het omschakelen wordt er een korte tijd even niet gemeten omdat eerst de voertuigen die voor de omschakeling het vak in reden het vak weer verlaten moeten hebben.
Bij een verlaging door een pechgeval kan de software daar geen rekening mee houden, ook omdat de software niet flexibel genoeg is om elke tussensnelheid te kunnen verwerken.
 
  • Leuk
Waarderingen: jbt
Bij Rotterdam zijn dat 2 vaste maximum snelheden die op bepaalde tijden omgeschakeld worden. Na het omschakelen wordt er een korte tijd even niet gemeten omdat eerst de voertuigen die voor de omschakeling het vak in reden het vak weer verlaten moeten hebben.
Bij een verlaging door een pechgeval kan de software daar geen rekening mee houden, ook omdat de software niet flexibel genoeg is om elke tussensnelheid te kunnen verwerken.
“NOG niet flexibel genoeg” is denk ik de beste omschrijving, het gaat tenslotte best hard met de ontwikkelingen en met een volgende update zou het zomaar eens mogelijk kunnen zijn dat het dan wel werkt….dus oppassen met je snelheid blijft het devies….
 
“NOG niet flexibel genoeg” is denk ik de beste omschrijving, het gaat tenslotte best hard met de ontwikkelingen en met een volgende update zou het zomaar eens mogelijk kunnen zijn dat het dan wel werkt….dus oppassen met je snelheid blijft het devies….
Bij een vooraankondiging van een file zal op de matrixborden eerst 90 km, dan 70 km en als laatste 50 km verschijnen. Ik denk niet dat de software met die verschillende snelheden rekening kan houden.
 
Bij een vooraankondiging van een file zal op de matrixborden eerst 90 km, dan 70 km en als laatste 50 km verschijnen. Ik denk niet dat de software met die verschillende snelheden rekening kan houden.
Ja, mee eens, er zal best wel een paar minuten pauzetijd in geprogrammeerd moeten worden voor degenen die al in een traject zitten. In mijn reactie doelde ik echter op de dagelijkse vastgestelde perioden van 80 of 100 km/u in ochtend of avondspits, deze liggen vast, dus zou het voorgeprogrammeerd kunnen worden om hier de overschrijding op te baseren.
 
Ja, mee eens, er zal best wel een paar minuten pauzetijd in geprogrammeerd moeten worden voor degenen die al in een traject zitten. In mijn reactie doelde ik echter op de dagelijkse vastgestelde perioden van 80 of 100 km/u in ochtend of avondspits, deze liggen vast, dus zou het voorgeprogrammeerd kunnen worden om hier de overschrijding op te baseren.
Hier houdt de software rekening met het omschakelen door een paar minuten niet te controleren tot ook het laatste voortuig van voor de omschakeling het traject verlaten heeft.

en
 
Laatst bewerkt:
In de Westerschelde tunnel hangt ergens halverwege ook een meetpunt weet ik uit ervaring van een mederijder uit een toergroepje, die kreeg een CJIB brief over een "deel" overschrijding.

3 stukken, naar beneden, het horizontale deel, en naar boven.
Dus als je op het horizontale deel alleen te hard zou rijden , en de rest 60 om het recht te trekken, heb je alsnog prijs.

( en een vrachtwagen in je nek, maar dat is weer wat anders )

Ook meten ze de snelheid als je door de tolpoortjes zelf heen rijd ( geen sanctie bedrag trouwens )
 
Hoe zit het met tijdelijke snelheidsverlaging op trajectcontroles?

Laatst reed ik op de A2 tussen A'dam en Utrecht, toen er een stuk max 90 was ivm een auto op de vluchtstrook.
Moet mijn gemiddelde dan ergens rond de 95 liggen?
Of is het systeem nog niet zo slim en houdt het gewoon 100 aan als gemiddelde?
Naar mijn idee is die trajectcontrole niet 'slim' genoeg om dit toe te passen. Immers kan je het traject binnen rijden ten tijde van Vmax 100km en kort daarna(x-meter bijv) voor wat voor reden dan ook (bijv) 90 op de matrix borden staan.
Dan zou je x-meter 100km/u mogen, y-meter (bijv)90km/u maar die zijn niet constant, dus lijkt me erg lastig te realiseren

WANT; ik heb hier ook 2-3 jaar gereden en tot op heden nog geen boeite gehad van de trajectcontrole op A2 tusen A'dam en Utrecht.
Wat wel werkt is als de Vmax veranderd per vast tijdstip, bij de A2 is dat geloof ik na 19:00?

Sterker nog, ik ben het volgende eens gaan testen; Ergens in een post eerder staat een foto van de weg waar een trajectcontrole begint, je ziet hier horizontale witte strepen op de weg, haaks over de weg belijning zegmaar.. Mij is ooit vertelt dat de trajectcamera's precies tussen die 2 (horizontale)strepen filmen, rij je met je motor precies over zo'n horizontale streep, dan wordt je niet 'ingeklokt'.
Voorzichtig aan ben ik dit gaan testen met minimale overschrijding van de Vmax en dat elke keer 1-2km/u verhogen tot uiteindelijk met 120-130 de Trajectcontrole in en 110 uit, geen boete niks.
Ik probeerde dat mijn baanwissel precies zo strak te timen dat ik heel even op dat stukje op de belijning reed, zodat het minder op zou vallen.

Je hebt er verder geen drol aan want je valt mega op tussen alle auto's die netjes 95-100 rijden, als er een incoginto rozzer rijdt ben je zwaar de sjaak.
 
Dit is de trajectcontrole op het viaduct bij Overschie richting Delft/Den Haag, bij het begin van de sectie:
flitsfoto-da6d3624-28f8-43d1-8997-65d3f9cd2f93.jpeg

en het eind van de sectie is halverwege de afrit Doenkade/vliegveld.
flitsfoto-ac78985d-cba1-49a0-bb26-81cbb27abc21.jpeg

Beide hectometerpalen zijn op Streetview terug te vinden.
 
Even terug naar de vraag. Tussen de af - en opritten wordt niet gemeten. Kijk maar wat de tomtom aangeeft !
 
Op de ring Noord van Rotterdam is trajectcontrole richting Kleinpolderplein met 2 aan één gesloten secties.
Je hebt de lange sectie tot de afslag Overschie/Blijdorp en de korte sectie tot de afslag Schieplein/SFG die apart gecontroleerd wordt. De lange door ervaring bekend geworden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan