Transalp rijders gezocht!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hier ook een nieuwe transalp rijder! *O*

Van het weekend opgehaald.

-1997,
-31.000km,
-motorisch perfect.

Foto's volgen nog, maar dit topic staat voor mij nu ook voortaan gemarkeerd!

Heeft er nog iemand een passagiers-handvat-beugeltje over (rechter) :$
 
Di issie dan:

large


large


large


large


large
 
Eerst een jaar Varadero gereden, toen een CB600F (hornet) maar dat was 'm niet (voelde niet goed)
Hierbij mijn vrijdag opgehaalde XL700 VA, van 2008, 9500 km en counting....
daanmotor.jpg

Echt een heerlijke motor! (De versiering ernaast is de duo ;)
 
Mooi ding!

Zwarte velgen staat ook zeer goed. Ik ga daar ook eens achteraan :)

Heeft er nog iemand spulletjes te koop voor de TA? Iets als tank, kuipset, kuipruit, duopassagier beugels, valbeugels? En heeft er iemand een digitaal manual, of een linkje? Altijd handig :)
 
Hmm ja foto's moet ik nog even fixen, die komen nog.

Ik heb een bok onder de Transalp zitten, maar ik krijg 'm d'r maar heel moeilijk op. Ding heeft ook bijna geen hefboom, anders zit de jiffy in de weg.
Ik heb al vaker gelezen dat een middenbok en TA niet goed combineren; iemand ervaring mee om het wat lichter te maken om 'm op de bok te zetten? Ik denk zelf toch een stukje hefboom eraan lassen...
 
Meer botorhammen eten ;)

Ging bij mijn 97'er in het begin ook heel moeilijk, maar door het vaak te doen lukt het steeds gemakkelijker.
 
Heb hetzelfde probleem bij mij ook ex-dienstfiets. Nu onherkenbaar, je kunt er nog iets moois van maken hoor!

Opbokken is een drama, dit weekend bij een Transalpclub sleuteldag met drie man opgebokt op de brug....

Wat ik thuis doe als ik hem wil opbokken is een blokje van ongeveer 2 tot drie centimeter dik tegen het achterwiel aanleggen zodat de achterkant iets omhoog komt bij het opbokken.

Moet zeggen dat het dan een stuk makkelijker gaat.
 
Foto's!
Hier is m'n alpje uit '90, 50000 gereden, rijdt heerlijk.

Was vanmiddag in de hagelbui toch even wat minder leuk rijden. Maar het alpje hield zich prachtig.

full

full
 
Nette Alp! Je bent er nogal zuinig op gezien al die sloten ;)





Eneu......... wat staat er aan de overkant van de weg onder die hoes?


Ik zie trouwens dat je geen hefbokhandgreep op je motor hebt, daarom krijg je hem er ook zo moeilijk op. Niet dat een handgreep veel handiger is hoor :+ . Het blijft gewoon lastig om een Alp op de bok te zetten.
 
Laatst bewerkt:
Haha, ja liever met sloten prutsen dan 's ochtends m'n motor moeten missen.

Ik had toevallig vandaag op internet gelezen dat er een handgreep zou zijn, dus ik zal zelf wat in elkaar moeten flansen als ik die greep niet op de kop kan tikken. Dat zal zeker gaan helpen.

Aan de overkant staan nog twee motoren van de overburen. Worden ook gebruikt door de buurtkatten om te schuilen voor de regen.
 
Weinig leven hier.. Of zijn de meeste hier lid van het Transalp en Afrika Twin forum?

Wat zijn een beetje de onderhoudsintervallen voor een grote beurt bij de TA? 42.000 net als de geminddelde Yamaha?
 
ik ben sinds vrijdsag in het bezit van een transalp bouwjaar 2000 weet er nog weinig van maar ben er erg blij mee

Foto's! *O*


Heeft er iemand trouwens nog een middenbok handgreep, twee duopassagier handgrepen en/of een linker "gaasje" voor in de linker voorkap liggen? Alpje uit 1990. (Niet geschoten altijd mis.)
 
Aan de linkerkant hoort geen gaasje te zitten. Aan de rechterkant zit een gaasje omdat daar de ventilator voor de koeling zit en daar wil je niet met je handen in komen.

Je kan uiteraard wel een gaasje aan de linkerkant maken als je dat leuk vindt maar dan zal je hem zelf moeten maken, Honda heeft daar niets voor.
 
-Onderaan deze pagina op "reageren" klikken.
-In het textvak [imgatt] typen.
-Naar beneden scrollen en op "bladeren" klikken.
-Plaatje selecteren en dan op "verstuur reactie" klikken.
-Plaatje mag niet te groot zijn (ik meen niet meer dan 100kb).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan