Transalp rijders gezocht!

Status
Niet open voor verdere reacties.
-Onderaan deze pagina op "reageren" klikken.
-In het textvak [imgatt] typen.
-Naar beneden scrollen en op "bladeren" klikken.
-Plaatje selecteren en dan op "verstuur reactie" klikken.
-Plaatje mag niet te groot zijn (ik meen niet meer dan 100kb).

imgatt typen hoeft allang niet meer. Dat was iets van vroegah, van het ancient M-F zeg maar :o :P
 
hier is mijn transa;p uit 2000
full
 
Aan de linkerkant hoort geen gaasje te zitten. Aan de rechterkant zit een gaasje omdat daar de ventilator voor de koeling zit en daar wil je niet met je handen in komen.

Je kan uiteraard wel een gaasje aan de linkerkant maken als je dat leuk vindt maar dan zal je hem zelf moeten maken, Honda heeft daar niets voor.


En zo leer je elke dag weer wat bij. :)
 
Er is zoveel info over de alpjes te vinden op utnet.

Begin maar eens op www.transalpclub.nl en volg van daaruit maar eens de links.
Wat ook een supersite is www.advrider.com dan in het forum gaan kijken naar het topic; "show us your transalp mods". Geweldig wat een groep enthousiastelingen hun op leeftijd komende alpjes verwent en verbeterd.
 
Gooi die vraag even op het forum van de Transalpclub. Ik heb een maand of twee geleden nog twee voorspatborden aan Willem verkocht, die is ook op het forum actief en heeft er wellicht nog wel eentje over.
 
Dat is een lastige. De kwaliteit van de velgen van de Alp is gewoon beroerd. Als je oxidatie hebt aan de buitenkant, bloemkooltjes, dan is het devies (nat) schuren met steeds fijner wordend schuurpapier en op laatst Belgom voor het polijsten. Maar vergeet niet om eens aan de binnenkant van de velg te kijken, als de oxidatie daar zit wordt het tijd om je velgen eruit te halen, naaf eruit te knippen en een pakketje naar Haan Wheels in Schijndel te sturen.
 
heeft iemand nog ervaring met het opknappen van de aluminium velgen van een transalp

Daar ben ik nu ook mee bezig. Maar het valt niet mee, het vuil zit er dik op! Polijsten en poetsen helpt niet veel.

Ik zou ze kunnen laten stralen en coaten, via een man op marktplaats kost het totaal 75,-. Maar dan moeten wel de lagers vervangen worden en dat kost ook weer een aantal tientjes.

Ik zou ze zelf kunnen spuiten met een compressor en autolak, maar of dat lang mooi blijft weet ik niet. Plus ik heb geen zin om de hele velg uit elkaar te halen. (Ik heb nog nooit een velg gespaakt + gericht, dus dat moet ik ook weer laten doen).

Het beste/mooiste zou zijn: laten stralen + coaten + nieuwe RVS spaken.
 
Licht schuren en gewoon met een kwastje een goudkleurige lak aanbrengen, ben je even mee bezig maar gaat prima. Tenminste als je goudkleurige velgen hebt. Spuiten met een spuitbus kan natuurlijk ook maar dan moet je alle spaken afplakken. Ik moet zo weg maar ik zal t.z.t. even een foto plaatsen.

Velgen coaten en spaken kun je o.a. hier en hier laten doen.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou ze zelf kunnen spuiten met een compressor en autolak, maar of dat lang mooi blijft weet ik niet. Plus ik heb geen zin om de hele velg uit elkaar te halen. (Ik heb nog nooit een velg gespaakt + gericht, dus dat moet ik ook weer laten doen).

Als je het goed doet blijft het lang mooi.

Lagers kun je wel weer gebruiken maar ik zou ze inderdaad ook gelijk vervangen. Niet via de Honda dealer kopen maar bij de lokale lagerboer zijn ze goedkoper.



full
 
Vanochtend iets raars...

Ik rij weg, niets aan de hand. Na 500m begint de Alp in te houden...
Alle vermogen foetsie en ook de toerenteller valt uit.
Ben gekeerd en terug naar huis, nog voordat ik 'm op de stoep wil zetten is het probleem over :?
Toerenteller doet het weer en vermogen weer terug, rest van de rit geen probleem meer gehad.

Wat kan dat geweest zijn? Vocht?
 
Klinkt als een elektrisch probleem.

Kabeltje losgetrild, slecht contact, beetje vochtig.. Kijk alles maar eens goed na, voordat het weer voorkomt terwijl je verder van huis staat. :)
 
Hij heeft gisteravond wel in de regen gestaan...

Hij liep wel op 2 cylinders, klonk een beetje als ie of zonder benzine stond.
Bleef niet stationnair draaien, alleen met een beetje gas.
Kwam ook niet ver boven de 60km/h uit ;)

Probleem ging ook vanzelf weer weg.
 
Laatst bewerkt:
Vanochtend iets raars...

Ik rij weg, niets aan de hand. Na 500m begint de Alp in te houden...
Alle vermogen foetsie en ook de toerenteller valt uit.
Ben gekeerd en terug naar huis, nog voordat ik 'm op de stoep wil zetten is het probleem over :?
Toerenteller doet het weer en vermogen weer terug, rest van de rit geen probleem meer gehad.

Wat kan dat geweest zijn? Vocht?
Volgens mij heb ik dat s'ochtends ook weleens de 1e 100meter. Dan geef ik gas en gebeurd er vrijwel niets. En dan in één keer een soort van boost. Meestal rij ik dan zonder choke, als ik deze halfopen/dicht zet dan gaat het wel goed.
 
Vanochtend iets raars...

Ik rij weg, niets aan de hand. Na 500m begint de Alp in te houden...
Alle vermogen foetsie en ook de toerenteller valt uit.
Ben gekeerd en terug naar huis, nog voordat ik 'm op de stoep wil zetten is het probleem over :?
Toerenteller doet het weer en vermogen weer terug, rest van de rit geen probleem meer gehad.

Wat kan dat geweest zijn? Vocht?

een van je cdi's is gaar, als je mazzel hebt is het alleen de stekker.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan