Transalp rijders gezocht!

Status
Niet open voor verdere reacties.
dat hebben ze deze week tijdens mijn groot onderhoud gedaan in Lahore :)

voor omgerekend 2,5 euro hebben een paar jongetjes 1,5 uur staan poetsen.

in NL noem je het kinderarbeid.... hier is het de dagelijkse realiteit!
 
fiets er bijna elke dag voorbij, maar er staat hier een transalp met mf sticker... op de hoge bothofstraat ... bij deze; gespot :P
 
Ben sinds donderdag avond een trotse Transalp rijder.
1991 41d km.
Super machien staat perfect in orde nieuwe olie, luchtfilter en batterij.
Nieuwe band vanvoor ( bij de verkoop erop gezet) en splinternieuwe vanachter.
Gekocht bij aan bandencentrale.
Zeer lage prijs voor betaald.


Binnekort foto's
 
mijn "nieuwe" transalp uit 1988.
foto uit luxemburg met allemaal gsjes , hiervoor ha dik een gs maar toen ik deze zag...
full
 
Ik heb ook een GS'je gehad. Leuke beginners motor, maar zodra je wat anders gereden het dan wil je eigenlijk al nooit meer terug :W
 
Hoi Transalpers,

Dit is de mijne:

full


helaas weinig animo in dit topic.

Dus zal ik me ook eens voorstellen.
Ik ben Frans 48 jaar woon in Schiedam en nu ongeveer 2 maanden in het bezit van deze Alp.
Toen ik hem kocht was de uitlaatdemper rot dus via ebay een nieuwe besteld en erop gezet.
Wel nog wat werk aan zoals roest bijwerken e.d. vooral aan stuur en hitteschildejes maar dat komt wel een keer als het weer wat minder warm word, nu is het veel te lekker om een beetje rond te rijden.
Motor is van 1998 en heeft bijna 50.000 km gereden.

Als er nog forummers zijn die af en toe de motor willen uitlaten en een beetje in de buurt wonen dan zie ik het wel in dit topic.
 
Laatst bewerkt:
mooi ding, met een mooie uitlaatdemper!

Mijn TA heeft een weekendje in de Eifel weer overleeft. Ik ben tot nog toe zeer tevreden over de motor, hoewel hij wel iets meer vermogen zou mogen hebben, zeker gedurende het stuk op de snelweg.

full
 
mooi ding, met een mooie uitlaatdemper!

Mijn TA heeft een weekendje in de Eifel weer overleeft. Ik ben tot nog toe zeer tevreden over de motor, hoewel hij wel iets meer vermogen zou mogen hebben, zeker gedurende het stuk op de snelweg.

Thanks, demper uit Italie over laten komen 205 eurotjes incl. verzendkosten.

vermogen vind ik voldoende maar wel helaas heel veel toeren op kruissnelheid bij 120 a 130 km/u.
Zat er al aan te denken om een ander voortandwiel op te gooien, iemand hier ervaring mee?
 
Heb ook nog steeds een Honda Transalp (zie elders in één van deze topics).
Twijfel aan de verkoop ervan, maar wat is een Alp nu nog waard.. ('87)?
 
Heb ook nog steeds een Honda Transalp (zie elders in één van deze topics).
Twijfel aan de verkoop ervan, maar wat is een Alp nu nog waard.. ('87)?

In euro's een stuk minder dan dat hij jou waard is denk ik. Dus zolang je er geen grote kosten aan hebt, gewoon houden dat ding!
 
probleempje; mn km-teller werkt opeens niet meer. Afgelopen weekend nog 900km probleemloos gewerkt en nu opeens niet meer. De kabel is niet gebroken en ook aan de opnemer aan het voorwiel kan ik niets raars zien... kan de teller zelf kapot zijn? Kan ik dat ergens aan zien,horen?

opnemer is afgeschaafd, oplossing is om een nieuwe te bestellen
 
Laatst bewerkt:
Hallo mede transalpers. Ben nu al jaartje in het bezit van een transalp uit 1994 en wil toch een en ander vervangen. Nu hoop ik dat iemand deze onderdelen misschien tweedehands te koop heeft, nieuw vind ik het net ietsje te duur. Ik ben nog opzoek naar:

-MRA vario windscherm (vind de orginele te klein)
-Knappe demper (laser)
-Middenbok
-Valbeugels
-Kofferrek/set

Hoop dat iemand mij hiermee kan helpen. Alvast bedankt!
 
Hoi Bigwig, staar je niet blind op het hogere ruitje. Ik heb die op mijn Alpje zitten en de turbulentie rond je helm neemt gigantisch toe waardoor je meer geluid binnen krijgt. Als ik op mijn Roadking zonder scherm rij is het veel stiller ondanks dat de motor zelf natuurlijk veel meer herrie maakt. Ik heb trouwens nog een Krauser topplaat en zijkoffers met bevestiging voor je, inclusief knipperlichten want de originele zitten in de weg als je met kofefrset gaat rijden. PM me maar als je intresse hebt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan