ja die garantie is idd europees maar wie gaat je die voldoende geven he.
ik kan mij geen dealer voorstellen die dan nog je garantiegevallen afdoende behandelt als je met motor van paar maand oud ineens komt aankloppen ..
Dat maakt niets uit..
De betreffende dealer krijgt gewoon een vergoeding van Triumph zelf voor de gemaakte werkplaatsuren en de onderdelen worden kosteloos opgestuurd.
Voor de dealer is het gewoon omzet, dus ik zie geen redenen waarom ie minder z'n best zou doen als de motor niet bij hem gekocht is.
Is een Daytona 675 geschikt als eerste motor of is dit totaal geen beginners motor?
Want ik ga binnenkort mijn A rijbewijs halen en vind de Daytona best wel mooi maar weet niet goed of deze geschikt is als eerste motor.
Grtz Jens
Vandaag eens wat foto's gemaakt van mijn carbon uitlaat cover,ik vond dat de orginele(grijze) te snel zwarte vlekken gaf,deze camoufleert wat beter
[afbeelding]
yup, nice
he, het demo dagen bij eibergen.. wie ging daar allemaal nog heen? en hoe laat ongeveer?
Hmm.. ik vind t toch vreemd.
ik weet dat het in elk geval bij Yamaha wel zo werkt. De werkplaatsuren worden gewoon vergoed. Inderdaad wel tegen een vooraf vastgesteld tarief.
Dit is een onderwerp waar de meningen nogal over verschillen. Ik vind de 675 geen goede beginnersmotor. Ik zou eerst een (klein) jaar een goedkopere allround motor rijden, VEEL kilometers proberen te maken in allerlei omstandigheden. Die motor misschien een keer uit je handen laten flikkeren of mee op je muil gaan, en zodra je wat meer ervaring hebt een 675 kopen
Heb ik zelf ook gedaan (inclusief het uit m'n klauwen laten flikkeren van m'n 1e motor, mee op m'n muil gegaan etc). Pas als 3e motor een nieuwe Daytona 650 gekocht en daarna twee keer een 675. Ben nog steeds blij dat ik op een oude GSX600f heb leren rijden ipv direct op een nieuwe snelle supersport.
Dat maakt niets uit..
De betreffende dealer krijgt gewoon een vergoeding van Triumph zelf voor de gemaakte werkplaatsuren en de onderdelen worden kosteloos opgestuurd.
Voor de dealer is het gewoon omzet, dus ik zie geen redenen waarom ie minder z'n best zou doen als de motor niet bij hem gekocht is.
Ben gisteren trouwens op de testbank geweest.
119,7 pk op het achterwiel en 74,3nm koppel.
Vond ik niet verkeerd moet ik zeggen. Mijn vorige (een rode) had 1pk en 4nm minder. Zwart is dus toch sneller
ik gooi later nog wel een filmpje op youtube....
En van de zijkant
ik heb vorig jaar mn motor rijbewijs gehaalt op m 21e, Gelijk de daytona 675 gekocht.
en om eerlijk te zijn, had ik miss ook beter een andere motor kunnen kopen om te beginnen.
Nou heb ik ook praktisch niet meer gereden vorig jaar, dus heb ik inmiddels na het halen van mn rijbewijs miss 1500 km gereden nu.
Dus het is voor mij helemaal weer aftasten.
Zoals Chielme zegt, de foutjes, het laten vallen van de motor enz enz, allemaal dingen die kunnen gebeuren, Ik dieuwde de daytona over het gras bij ons thuis, en toen wipte er een stoeptegel omhoog, dus de motor viel om in het gras ( gelukkig geen schade,)
ik weet dus nu wel dat ik daar niet meer langs loop,
de daytona is gewoon een motor met heel erg veel vermogen, die je gewoon naait als je een fout maakt
als je 25 KW gaat rijden, dan is het natuurlijk anders, en heeft de motor minder vermogen
Dus miss is het dan anders,
verder kan ik alleen maar zeggen doe wat je zelf wil, je kunt 100 mensen vragen wat ze vinden 90% zegt dat je beter op een lichtere motor kan beginnen, en waarschijnlijk koop je toch de daytona, waarom? omdat je er verlieft op bent geworden!
Succes met het halen van je papiertje.
Groet Peter
Ik heb het in het echt er ook wel eens over gehad met Chielmi en de Daytona is echt geen geschikte eerste motor!Naar mijn mening zijn de redenen daarvoor o.a:
1. De rukkerige gasreactie onderin, waar je nogal mee te maken krijgt als je net rijdt en nogal stuntelig bent
2. Het onmiddelijk beschikbare koppel (net je rijbewijs, ff kijken wat er gebeurt als ik dat gashendel vol open ros)
3. De extreme zithouding.
Er zijn er nog wel meer, maar dit schiet me zo binnen..
Ik ben zelf begonnen op een Suzuki GSX-R 600 K6.. Dat ding was BLOEDSNEL en ik ben er meerdere malen mee door het oog van de naald gekropen, vooral omdat ik niet om kon gaan met 125 pk en omdat ik nog voor geen meter kon rijden.. Ik onderschatte de motor en mezelf veel te veel en dat doet iedereen die net rijdt.
Het beste is denk ik nog altijd mooi op een 400tje of iets dergelijks leren sturen en dan voor het zwaardere werk gaan. En een 400 gaat hard zat..
Ben gisteren trouwens op de testbank geweest.
119,7 pk op het achterwiel en 74,3nm koppel.
Vond ik niet verkeerd moet ik zeggen. Mijn vorige (een rode) had 1pk en 4nm minder. Zwart is dus toch sneller
ik gooi later nog wel een filmpje op youtube....
@ freddie.
Ochtenddienst vanmorgen?
kwam je om 3uur tegen voor de karweit was aardig druk op de weg, gheghe zag je met een gangetje van 35 tuffen, ik hoorde je uitlaat niet eens!!