Triumph Daytona VI(75) (600/650/675) Daytona all the way?

Status
Niet open voor verdere reacties.
zoals ik begrijp is er hier dus niemand die ervaring heeft met de continental :)

michelin slijt wel snel dus, ik zag bij revieuws in een ander topic getallen als 11 000 voorbij komen met de continental

ik gebruik de motor ook voor woon werk verkeer, en dat is ongeveer 20 km zonder al te veel bochten, en rijd absoluut niet op circuit :)
 
Laatst bewerkt:
Als je niet op het circuit rijd en hoofdzakelijk woon-werk zou ik persoonlijk nooit voor een 2CT MPP, qualifiers, BT003 of rosso's gaan. Zonde van je geld. Je rijdt op zo'n zacht bandje in no-time een plat vlak.
Rijdt zelf 3-4 circuitdagen per jaar, tot nu toe op een R1 ;-) met 10000km per jaar en heb nooit de neiging gehad om van BT016 over te gaan naar een BT003. Voor mij: BT016 it is! Eens zien hoe lang hij het op de 675 uithoudt. Op de R1 was hij na 6000km weg. Keurig zou ik zeggen
 
Moi

Als je 11000 k met 1 achterband doet heb je een motor die minder extreme power heeft, en beetje een "toertype" motor. Of je hebt wel veel power maar je rijd als een toer type. :+ Zomaar 11k vergelijken gaat niet op denk ik.

De originele pirelli's die ik er onder had heb ik ca 6 k mee gedaan, en toe waren ze eigenlijk beiden op , zowel voor als achter.

Ik zou als ik jou was er wel een sportief bandje op op laten gooien. en dan maar 2 a3 k minder rijden op 1 band , maar wel voor 10 k meer fun aan zo'n bandje!
Dus gewoon gaan voor de hier genoemde bandjes

Ik heb net even gemeten op mijn band . ca 3 k gereden met wisselende stylen en nu nog een profiel diepte van ca 5 mm. Ik weet eigenlijk niet hoe diep een nieuwe is.
Ik heb er nu een gewone Michelin PP onder, misschien dat ik de volgende keer een 2 ct probeer. Maar er werd mij geadviseerd dat die eigenlijk voor de "diehard circuit" rijders zijn. En mocht ik een keer op het circuit gaan, dan is het best te doen is voor de amateur met gewone PP's .

ps
Geen problemen meer met je motor? geen hik oid. ergens in een bepaalde toerengebied?




zoals ik begrijp is er hier dus niemand die ervaring heeft met de continental :)

michelin slijt wel snel dus, ik zag bij revieuws in een ander topic getallen als 11 000 voorbij komen met de continental

ik gebruik de motor ook voor woon werk verkeer, en dat is ongeveer 20 km zonder al te veel bochten, en rijd absoluut niet op circuit :)
 
Gespot: +/- 12.45h A2 tussen Hedel en Zaltbommel (richting Utrecht): rode 09 met BOS pijp. Iemand van hier?
 
Als je niet op het circuit rijd en hoofdzakelijk woon-werk zou ik persoonlijk nooit voor een 2CT MPP, qualifiers, BT003 of rosso's gaan. Zonde van je geld. Je rijdt op zo'n zacht bandje in no-time een plat vlak.
Rijdt zelf 3-4 circuitdagen per jaar, tot nu toe op een R1 ;-) met 10000km per jaar en heb nooit de neiging gehad om van BT016 over te gaan naar een BT003. Voor mij: BT016 it is! Eens zien hoe lang hij het op de 675 uithoudt. Op de R1 was hij na 6000km weg. Keurig zou ik zeggen
De BT003 is ook niet voor op de weg bedoeld, da's een raceband.
Voor woon/werkverkeer zou ik dr ook een harde stuiter op knallen, gaan lekker lang mee.
(kijk eens naar de Michelin Road I. Geen slechte band en gaat wel lang mee :Y )
 
zo, ik ga morgen vooralsnog met 3 tot 5 man naar eibergen.. wie ging er nog meer daar zijn? en reden er nog mensen vanuit hier die kant op? er rijd een rocket 3 mee (dat 2.3 liter ding) een shadow 1100, mogelijk een bmw r1150, een wildstar 1600, en ik op mijn schttige 675... beetje backup kan geen kwaad.. dus voor wie mee wil, we vertrekken om 11 uur anuit lent en pikken daarna iemand op op het tankstation op de pleiroute boven arnhem.
 
Als je een harde stuiterband wil, dan kun je net zo goed een rechtuit rechtaan motor aanschaffen. dan heb er net zoveel plezier van.

De BT003 is ook niet voor op de weg bedoeld, da's een raceband.
Voor woon/werkverkeer zou ik dr ook een harde stuiter op knallen, gaan lekker lang mee.
(kijk eens naar de Michelin Road I. Geen slechte band en gaat wel lang mee :Y )
 
Laatst bewerkt:
@ Paul_675 Zeker nog hier alleen wat weinig tijd deze week om te reageren.
Misschien toch maar best eerst wat km maken op een motor met wat minder vermogen.
Dan kan ik na een aantal jaar nog altijd een daytona kopen en dan geniet ik er misschien nog meer van.
 
:W daytona rijders. Even een vraagje.
Mijn vrouw rijdt een 600rr en kan niet supergoed bij de grond, ze moet op haar tenen staan zeg maar.Nu hoorde ik dat de 675 een lage zit heeft en ben ik wel benieuwd of dat ook echt zo is :?
Jullie zijn de kenners dacht ik zo en hoop dat jullie mij kunnen vertellen of dat ook echt zo is. Thanx alvast :W
 
Laatst bewerkt:
De 675 heeft helaas absoluut geen lage zit! Ik vermoed dat de 675 hoger zit dan de 600rr. Je kunt wel een iets lager zitje kopen en de vering aan laten passen, maar dit scheelt maximaal enkele centimeters...
 
:W daytona rijders. Even een vraagje.
Mijn vrouw rijdt een 600rr en kan niet supergoed bij de grond, ze moet op haar tenen staan zeg maar.Nu hoorde ik dat de 675 een lage zit heeft en ben ik wel benieuwd of dat ook echt zo is :?
Jullie zijn de kenners dacht ik zo en hoop dat jullie mij kunnen vertellen of dat ook echt zo is. Thanx alvast :W

idd.. is vrij extreem hoge zit zelfs.. voordeel is dat het een small zadel is waardoor je met een gemiddelde lengte nog goed bij de grond kan.. maar, als ik me niet vergis is er hier iemand die wel haar daytona heeft kunnen verlagen. weet alleen niet hoeveel
 
Ok bedankt :W
Het ging erom dat mocht de daytona een lagere zit hebben dan de 600rr, dan was het misschien een optie om de rr verkopen en een daytona 675 te kopen.Aangezien hij een hogere zit heeft kunnen we beter kijken om de 600rr te laten verlagen. :Y
Bedankt voor de reacties :W

PS: daytona 675 is wel echt een pornobike :Y
 
Ok bedankt :W
Het ging erom dat mocht de daytona een lagere zit hebben dan de 600rr, dan was het misschien een optie om de rr verkopen en een daytona 675 te kopen.Aangezien hij een hogere zit heeft kunnen we beter kijken om de 600rr te laten verlagen. :Y
Bedankt voor de reacties :W

PS: daytona 675 is wel echt een pornobike :Y

en je weet het ;)
 
idd.. is vrij extreem hoge zit zelfs.. voordeel is dat het een small zadel is waardoor je met een gemiddelde lengte nog goed bij de grond kan.. maar, als ik me niet vergis is er hier iemand die wel haar daytona heeft kunnen verlagen. weet alleen niet hoeveel


ehm een 2004 rr en de mijne zijn bijna identiek qua hoogte als ik me niet vergis (maatje heeft er een) enige verschil is het zitje das bij de rr echt een zadel en bij de 675 een smal plankje.....en de zit naar voren verschilt nogal...
 
Laatst bewerkt:
Ok bedankt :W
Het ging erom dat mocht de daytona een lagere zit hebben dan de 600rr, dan was het misschien een optie om de rr verkopen en een daytona 675 te kopen.Aangezien hij een hogere zit heeft kunnen we beter kijken om de 600rr te laten verlagen. :Y
Bedankt voor de reacties :W

PS: daytona 675 is wel echt een pornobike :Y


Ik zou zeggen passen en evt het lagere gelseat monteren dat scheelt weer een kleine 2cm, verlagen kan idd ook nog!!!
 
is iemand goed wegwijs in die high & low speed demping

ben het noorden helemaal kwijt en heb echt dringend verbetering nodig.
ik begin achteraan te dansen ergens als je vanaf 3de en 4de vitesse goed op de gas gaat zitten in een bocht, is het dan specifiek mijn "high speed" demping dat ik mag aanharden achteraan ?
 
freddie, afgelopen week hikte hij nog wel. Vanavond 100km gereden met mn maatje. En geen 1x vernomem. Heb flink toeren gereden, het lijkt steeds beter te worden. Over die banden. Ik wil geen harde stuiter band, gewoon een goeie combinatie van een lekkere sportieve band. Maar t hoeft geen circuit band te zijn. Iig iedereen bedankt voor de info
 
Zal ook eens voor die gelseat kijken :Y

Thanx.

De lelie heeft haar 675 ook verlaagd en meen iets van 4cm dat deze lager is. Ze bijna niet online dus weet niet of ze hier op zal reageren.

is iemand goed wegwijs in die high & low speed demping

ben het noorden helemaal kwijt en heb echt dringend verbetering nodig.
ik begin achteraan te dansen ergens als je vanaf 3de en 4de vitesse goed op de gas gaat zitten in een bocht, is het dan specifiek mijn "high speed" demping dat ik mag aanharden achteraan ?

Ik heb geen idee hoe je hem in zou moeten stellen.
 
Laatst bewerkt:
zo, ik ga morgen vooralsnog met 3 tot 5 man naar eibergen.. wie ging er nog meer daar zijn? en reden er nog mensen vanuit hier die kant op? er rijd een rocket 3 mee (dat 2.3 liter ding) een shadow 1100, mogelijk een bmw r1150, een wildstar 1600, en ik op mijn schttige 675... beetje backup kan geen kwaad.. dus voor wie mee wil, we vertrekken om 11 uur anuit lent en pikken daarna iemand op op het tankstation op de pleiroute boven arnhem.

Hoe laat gaan jullie die kant op dan?
Er is daar toch ook iemand voor advies over de afstelling van je vering?
 
Hoe laat gaan jullie die kant op dan?
Er is daar toch ook iemand voor advies over de afstelling van je vering?

we vertrekken om 11 uur, en komen langs het tankstation op de pleijroute..
dat is een texaco geloof ik, vlak voor de grote rotonde.

als je daar om 11:20 staat pikken we je op
 
we vertrekken om 11 uur, en komen langs het tankstation op de pleijroute..
dat is een texaco geloof ik, vlak voor de grote rotonde.

als je daar om 11:20 staat pikken we je op

Jah klopt is de texaco, maar dat ga ik niet redden.
Moet eerst een lekke band van mijn auto vervangen, en maatje van me moet zijn kop pakking vervangen.
Dus wij gaan iets later dan die kant op.
Wij rijden ook over deventer.
 
Oh ja dat is morgen ook nog.

Zal dus betekenen dat jullie als het goed is rond 12 uur in Eibergen zullen zijn. Zal zien dat ik ook rond die tijd daar ben. Nog wel even zorgen dat ze een beetje toonbaar is vanavond nog een rit gehad en lag hier en daar veel stof en zand maar dat zie ik morgen bij dag licht wel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan