Triumph Daytona VI(75) (600/650/675) Daytona all the way?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Klinkt lekker hoor :Y

Of begin s op een thundercat of cbr600f of iets dergelijks...

Nou weet ik niet of de thundercat zo'n fijne leer motor is, je hoor links en rechts wel eens dat het niet de fijnste motor is om mee te sturen.

Zelf meteen op de 675 begonnen en mn vriendin ook. Ligt puur aan de persoon die erop zit of het verstandig is of niet is mijn mening.

Dat verstandig zijn dat is vaak het probleem. ;)
 
Present!!

Is een Daytona 675 geschikt als eerste motor of is dit totaal geen beginners motor?
Want ik ga binnenkort mijn A rijbewijs halen en vind de Daytona best wel mooi maar weet niet goed of deze geschikt is als eerste motor.

Grtz Jens

De Daytona 675 SE 2009 is mijn tweede motor, nadat ik 9 maanden en 16,500km heb gereden op een nieuwe Yamaha R6 2008.

De R6 vond ik vrij aggressief en begint pas echt te trekken boven de 8000RPM. De Daytona heeft het vermogen over het hele bereik, dus bij een foutje kan het zo zijn dat je gelijk het vermogen opentrekt.

Uiteindelijk zit het allemaal in je verstand, want je kan ook lekker rustig rijden op een Daytona en ervaring opdoen. ;)
 
Present!!De Daytona 675 SE 2009 is mijn tweede motor, nadat ik 9 maanden en 16,500km heb gereden op een nieuwe Yamaha R6 2008.

De R6 vond ik vrij aggressief en begint pas echt te trekken boven de 8000RPM. De Daytona heeft het vermogen over het hele bereik, dus bij een foutje kan het zo zijn dat je gelijk het vermogen opentrekt.

Uiteindelijk zit het allemaal in je verstand, want je kan ook lekker rustig rijden op een Daytona en ervaring opdoen. ;)

Idd het zit allemaal tussen de oren, en hoe je zelf anticipeert op het overige verkeer.
 
niet mee eens.. zit niet alleaal tussen de oren.. of je het nou over een R6 hebt, een 675, en z6r, een gixxer 600.... Je kan met een 600 supersport (of zwaarder) gewoon makkelijker fouten maken.. tuurlijk maak je eerder fouten als je zelf geneigd ben meer aan het gas te trekken, maar dat neem niet weg dat zo'n ding VRESELIJK veel vermogen heeft.. Ja het kan goed gaan, je kan op een 600 SS prima leren rijden, maar of het de "juiste" en de "verstandigste" manier is? niet als je het mij vraagt..

ik wil daar niemand mee af doen die op een supersport is begonnen, echt niet, prachtige machines, en ik heb er nu ook al 2 gehad.. maar voor iemand die constant op de motor zit, en veel rijd, door de stad, op landweggetjes en vooral ook op de snelweg, ben ik blij dat ik eerst heb kunnen wennen aan hoe de rest van het verkeer reageerd op een motor, voordat ik heb moeten leren hoe ik reageer op het gas van een 120+PK super sport. want al is het maar een half jaar, of een jaar. een fazertje, een thundercat, een bandit 400, whatever.. al die 60 - 80 en met uitschieters 90 PK machines, zijn nogsteeds byzonder rap. Er is geen auto die je dagelijks tegenkomt die je eruit trekt.

dus ik zou zeggen.. ga voor veilig, en rij eerst een lichtere motor. het zal je rijtechniek, en je portomonee goed doen. Doe een VRO cursus als je de kans krijgt (ook al ben je net klaar met je rijbewijs...).


p.s.: is die uberhaupt nog hier? :+ :+ :+ :+
 
he paul
dealer in zwolle salland motoren zei tegen mij word deze maand in april afgeleverd dus laten we het hopen he

grmblgrmf.... ik kreeg vanochtend telefoon dat ie nog niet leverbaar was en dat ik dus nog even geduld moet hebben... en ik zal je wat zeggen.. ik rijd niet voor niets op een supersport... IK HEB GEEN GEDULD! :P

ow well... hopelijk komt ie snel.. ik word iig heel netjes op de hoogte gehouden door MHE. vind ik allang fijn...
 
wat levert die jardine aan pééékaaa's op ?
(filmpje)

ooit testbank gedaan zonder die jardine ervoor ? zou wel es het verschil willen weten.
 
niet mee eens.. zit niet alleaal tussen de oren.. of je het nou over een R6 hebt, een 675, en z6r, een gixxer 600.... Je kan met een 600 supersport (of zwaarder) gewoon makkelijker fouten maken.. tuurlijk maak je eerder fouten als je zelf geneigd ben meer aan het gas te trekken, maar dat neem niet weg dat zo'n ding VRESELIJK veel vermogen heeft.. Ja het kan goed gaan, je kan op een 600 SS prima leren rijden, maar of het de "juiste" en de "verstandigste" manier is? niet als je het mij vraagt..

ik wil daar niemand mee af doen die op een supersport is begonnen, echt niet, prachtige machines, en ik heb er nu ook al 2 gehad.. maar voor iemand die constant op de motor zit, en veel rijd, door de stad, op landweggetjes en vooral ook op de snelweg, ben ik blij dat ik eerst heb kunnen wennen aan hoe de rest van het verkeer reageerd op een motor, voordat ik heb moeten leren hoe ik reageer op het gas van een 120+PK super sport. want al is het maar een half jaar, of een jaar. een fazertje, een thundercat, een bandit 400, whatever.. al die 60 - 80 en met uitschieters 90 PK machines, zijn nogsteeds byzonder rap. Er is geen auto die je dagelijks tegenkomt die je eruit trekt.

dus ik zou zeggen.. ga voor veilig, en rij eerst een lichtere motor. het zal je rijtechniek, en je portomonee goed doen. Doe een VRO cursus als je de kans krijgt (ook al ben je net klaar met je rijbewijs...).


p.s.: is die uberhaupt nog hier? :+ :+ :+ :+
Knip die navelstreng toch eens door :+ Als je met je koppie rijdt dan maakt het toch niks uit wat je rijdt! Wat moet ie dan op een 250cc beginnen! Hard gaan kun je met alles wel...
 
Gisteren ben ik even wezen kijken voor een nieuw zadel. Een zaakje bij ons in de buurt verkocht corbin zadels. Erg mooi, veel mogelijkheden mbt stof en stiksels etc alleen de prijs......
Het zadeltje moest €450,- gaan kosten. Dat vond ik wat te gortig dus ben verder aan het kijken wat de mogelijkheden zijn. Zijn er mensen hier die goede ervaringen hebben met de gelzadels van triumph zelf? Hoe is het comfort? Ik ga van het voorjaar frankrijk in dus vandaar. ik ben inmiddels wel wat zitvlees aan het kweken maar dat wil niet echt vloten :p.

Wat betreft de discussie over de 675 als beginners fiets:

Je draait zelf aan het gas.Uiteraard zal elke fiets anders reageren maar ik denk dat de 675 best als beginners fiets gebruikt kan worden. Ideaal zou zijn eerst een cbr600f of iets anders in deze klasse te kopen. Maarja als je eenmaal verliefd wordt dan koop je de 675 toch wel, ondanks dat je beter weet.
 
Gisteren ben ik even wezen kijken voor een nieuw zadel. Een zaakje bij ons in de buurt verkocht corbin zadels. Erg mooi, veel mogelijkheden mbt stof en stiksels etc alleen de prijs......
Het zadeltje moest €450,- gaan kosten. Dat vond ik wat te gortig dus ben verder aan het kijken wat de mogelijkheden zijn. Zijn er mensen hier die goede ervaringen hebben met de gelzadels van triumph zelf? Hoe is het comfort? Ik ga van het voorjaar frankrijk in dus vandaar. ik ben inmiddels wel wat zitvlees aan het kweken maar dat wil niet echt vloten :p.

Wat betreft de discussie over de 675 als beginners fiets:

Je draait zelf aan het gas.Uiteraard zal elke fiets anders reageren maar ik denk dat de 675 best als beginners fiets gebruikt kan worden. Ideaal zou zijn eerst een cbr600f of iets anders in deze klasse te kopen. Maarja als je eenmaal verliefd wordt dan koop je de 675 toch wel, ondanks dat je beter weet.

€450 voor een zadel komen ze hem dan elke week ook in het vet zeten ;)
Denk dat het zadel van triumph zelf toch ook wel aardig moet zitten voor die prijs. Meen dat er hier ook wat zijn met zo'n zadel.
 
hey, ik had een vraag!

Ik ben over een tijdje toe aan nieuwe banden, en mn beste maat ook. ik heb nu nog de super corsa van Pirelli.
Ik ben zelf geen persoon die graag in de regen rijd, maar goed het kan een x gebeuren, en dan is de grip met de corsa super kut.


Ik rijd zoals iedereen weet de daytona.. welke band is hier het beste voor? ik rijd wel sportief maar ben geen circuit rijder.

Mn maat rijd wel aardig bochten op zn R1 van 2006.
hij rijd nu met michelin pilot power sport? alleen deze band slijt behoorlijk hard.

Welke banden raden jullie aan? en wat is jullie ervaring met de conti sport en road attack?
 
ik heb er nu net als chilmi de diablo rosso onder liggen.. redelijke bandjes... maar ik denk dat ik zelf of terug ga naar de pilotpower 2ct of e nieuwe michelin pilot pure ga uitproberen.
 
Moi Peter

De meesten rijden hier op Michelin PP met of zonder 2 ct. Ik zelf heb er ook de Michelin onder. Super bandje en behoorlijk slijtvast tov je pirelli's . Op de pirelli heb ik ca. kleine 6k met gereden. Ik heb nu alweer bijna 4k met de michelin gereden maar het einde is nog lang niet in zicht.
Gr Freddie


hey, ik had een vraag!

Ik ben over een tijdje toe aan nieuwe banden, en mn beste maat ook. ik heb nu nog de super corsa van Pirelli.
Ik ben zelf geen persoon die graag in de regen rijd, maar goed het kan een x gebeuren, en dan is de grip met de corsa super kut.


Ik rijd zoals iedereen weet de daytona.. welke band is hier het beste voor? ik rijd wel sportief maar ben geen circuit rijder.

Mn maat rijd wel aardig bochten op zn R1 van 2006.
hij rijd nu met michelin pilot power sport? alleen deze band slijt behoorlijk hard.

Welke banden raden jullie aan? en wat is jullie ervaring met de conti sport en road attack?
 
Ik rijd op de Bridgestone bt016 super fijne banden.
Slijtage kan ik nog niets over zeggen heb ze nog niet lang genoeg.
Maar heb gehoord dat dat ongeveer het zelfde is als de MPP 2ct.
 
die rosso's heb ik er nu 9000 km onder liggen.. en die moeten over neit al te lange tijd wel vervangen worden
 
hey, ik had een vraag!

Ik ben over een tijdje toe aan nieuwe banden, en mn beste maat ook. ik heb nu nog de super corsa van Pirelli.
Ik ben zelf geen persoon die graag in de regen rijd, maar goed het kan een x gebeuren, en dan is de grip met de corsa super kut.


Ik rijd zoals iedereen weet de daytona.. welke band is hier het beste voor? ik rijd wel sportief maar ben geen circuit rijder.

Ik zou absoluut gaan voor de MPP's 2CT.
Echter een superband.. ik heb er zelf nu Dunlop qualifiers onder zitten maar als ze op zijn ga ik weer voor de 2CT's. Enne, een kilometer of 6 / 7000 op de achterband moet wel lukken hoor.

Zijn er mensen hier die goede ervaringen hebben met de gelzadels van triumph zelf? Hoe is het comfort?
Ik heb zelf sinds kort het alcantara zadeltje (zie mijn foto in de openingspost) erop zitten en moet zeggen dat dat toch wel wat comfortabeler is dan het origineel. Een maat van me heeft het gewone gelzadel en hij is hier ook over te spreken.

wat levert die jardine aan pééékaaa's op ?
ooit testbank gedaan zonder die jardine ervoor ? zou wel es het verschil willen weten.

Nee, nooit zonder de Jardine op de bank geweest. Met Jardine en BMC filter zit ik op 119,7pk op het achterwiel. Dit is gewoon met de standaard mapping. Koppel is 74,3nm
 
die rosso's heb ik er nu 9000 km onder liggen.. en die moeten over neit al te lange tijd wel vervangen worden

Zo dan dat zijn aardig wat km zeg.

hey, ik had een vraag!

Ik ben over een tijdje toe aan nieuwe banden, en mn beste maat ook. ik heb nu nog de super corsa van Pirelli.
Ik ben zelf geen persoon die graag in de regen rijd, maar goed het kan een x gebeuren, en dan is de grip met de corsa super kut.


Ik rijd zoals iedereen weet de daytona.. welke band is hier het beste voor? ik rijd wel sportief maar ben geen circuit rijder.

Mn maat rijd wel aardig bochten op zn R1 van 2006.
hij rijd nu met michelin pilot power sport? alleen deze band slijt behoorlijk hard.

Welke banden raden jullie aan? en wat is jullie ervaring met de conti sport en road attack?

De race attack heb ik heb de vorige 675 gehad heb daar denk ik 4000km mee gereden maar geeft veel grip maar in de regen zal hij net zo overkomen als de super corsa.
Je kunt de pure gaan proberen per set zijn ze 1kg minder als de power en het schijnt dat je dat gaat merken iets met rol weerstand.

Heb nu ook de power er op liggen en moet zeggen vind het een fijne band, heb nog een achterband liggen en daarna ga ik een set pure uit proberen.
 
Zo dan dat zijn aardig wat km zeg.De race attack heb ik heb de vorige 675 gehad heb daar denk ik 4000km mee gereden maar geeft veel grip maar in de regen zal hij net zo overkomen als de super corsa.
Je kunt de pure gaan proberen per set zijn ze 1kg minder als de power en het schijnt dat je dat gaat merken iets met rol weerstand.

Heb nu ook de power er op liggen en moet zeggen vind het een fijne band, heb nog een achterband liggen en daarna ga ik een set pure uit proberen.


valt mee.. is sinds september ofzo. denk dat ik dit jaar een 20K rij op de motor. is gemiddeld voor mij.. maar veel snelweg km's, daarom maar weer de 2ct denk ik, ik vind het alleen ook heerlijk om wat sportiever te rijden op de binnendoor weggetjes
 
Zo dan dat zijn aardig wat km zeg.De race attack heb ik heb de vorige 675 gehad heb daar denk ik 4000km mee gereden maar geeft veel grip maar in de regen zal hij net zo overkomen als de super corsa.
Je kunt de pure gaan proberen per set zijn ze 1kg minder als de power en het schijnt dat je dat gaat merken iets met rol weerstand.

Heb nu ook de power er op liggen en moet zeggen vind het een fijne band, heb nog een achterband liggen en daarna ga ik een set pure uit proberen.


Setje Power Pure weegt 9.7 kg, net zoveel als setje Powers (120-180)... Mooie reclamepraat van het dikke mannetje dus....
 
valt mee.. is sinds september ofzo. denk dat ik dit jaar een 20K rij op de motor. is gemiddeld voor mij.. maar veel snelweg km's, daarom maar weer de 2ct denk ik, ik vind het alleen ook heerlijk om wat sportiever te rijden op de binnendoor weggetjes

Doelden eigenlijk op de km die je met de band gereden had ;)

Zo dan dat zijn aardig wat km zeg.De race attack heb ik heb de vorige 675 gehad heb daar denk ik 4000km mee gereden maar geeft veel grip maar in de regen zal hij net zo overkomen als de super corsa.
Je kunt de pure gaan proberen per set zijn ze 1kg minder als de power en het schijnt dat je dat gaat merken iets met rol weerstand.

Heb nu ook de power er op liggen en moet zeggen vind het een fijne band, heb nog een achterband liggen en daarna ga ik een set pure uit proberen.


Setje Power Pure weegt 9.7 kg, net zoveel als setje Powers (120-180)... Mooie reclamepraat van het dikke mannetje dus....

In dit geval was het de iemand die bij een opendag van Motoport stond, en dit mooie verhaal vertelden. Maar ja die heeft dat verhaal dan vast van dat dikke mannetje :P
 
Gisteren ben ik even wezen kijken voor een nieuw zadel. Een zaakje bij ons in de buurt verkocht corbin zadels. Erg mooi, veel mogelijkheden mbt stof en stiksels etc alleen de prijs......
Het zadeltje moest €450,- gaan kosten. Dat vond ik wat te gortig dus ben verder aan het kijken wat de mogelijkheden zijn. Zijn er mensen hier die goede ervaringen hebben met de gelzadels van triumph zelf? Hoe is het comfort? Ik ga van het voorjaar frankrijk in dus vandaar. ik ben inmiddels wel wat zitvlees aan het kweken maar dat wil niet echt vloten :p.

Ik heb het gelzadel van Triumph. Mooi ding voor een acceptabele prijs. Wordt ook vaak aangeboden op Ebay.

Gelzadel is een stuk comfortabeler dan de standaardzadel, ik hou het er behoorlijk langer op uit. Het is geen verschil van dag en nacht maar IMO absoluut de investering waard!
 
hey, ik had een vraag!

Ik ben over een tijdje toe aan nieuwe banden, en mn beste maat ook. ik heb nu nog de super corsa van Pirelli.
Ik ben zelf geen persoon die graag in de regen rijd, maar goed het kan een x gebeuren, en dan is de grip met de corsa super kut.


Ik rijd zoals iedereen weet de daytona.. welke band is hier het beste voor? ik rijd wel sportief maar ben geen circuit rijder.

Mn maat rijd wel aardig bochten op zn R1 van 2006.
hij rijd nu met michelin pilot power sport? alleen deze band slijt behoorlijk hard.

Welke banden raden jullie aan? en wat is jullie ervaring met de conti sport en road attack?

Ik heb meerdere setjes Pilot Power 2CT opgereden. Absoluut een goede keuze!
Rij tegenwoordig met de nieuwe Diablo Rosso's. Deze bevallen eigenlijk nog een stukje beter dan de MPP's. Geven meer vertrouwen bij hoge temperaturen op het circuit, warmen net zo snel op als het koud is. Geven net als de MPP veel vertrouwen in de regen. Lijken slijtvaster dan de MPP's. Geven een iets stabieler rijgedrag in de bochten, minder de neining om de bocht in te vallen.
Met MPP's rij ik ongeveer 6000 km, als ik de slijtage nu zie verwacht ik dat de Rosso's een paar duizend langer mee gaan :)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook een gelzadel en het zit wel stukken beter als het originele maar als je voor comfort wilt gaan moet je echt een andere motor kopen..

En wat betreft banden: Ik zweer bij BT-016R, die dingen plakken als kauwgom maar slijten (iig met mijn rijstijl) wel redelijk hard. Ik denk dat het met 5000 km wel gebeurd is.. :o

Ik ga hierna een semi slick proberen denk ik.. Ik zit te twijfelen tussen de Bridgestone BT-003 en de Michelin Power One.. De regenkwaliteiten boeien me echt helemaal nix want ik rijd alleen met mooi weer. 8-)
 
Laatst bewerkt:
@ Chielmi: Ik zal binnenkort met mooi weer ff een x richting Friesland komen zoals ik vorig jaar beloofd heb ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan