Anton_Bongaerts
Die hard MF'er
- Onderwerp starter
-
- #151
Thank, Dennis! Op bestelling? Deze ben ik veel te lang aan bezig geweest. Dat gaat sowieso niet renderenJeetje man die achterbrug is echt achterlijk gaaf geworden man, heel gaaf.
Maak je ze ook op bestelling...
Als de passing perfect rond is, is het draagvlak in het lager beter benut ten opzichte van een lager dat ovaal vervormd wordt. De laatste zou dus sneller kunnen slijten. Alles draait goed, as schuift er mooi door. De minimale vervorming zal dus wel verwaarloosbaar zijn. Maak er mij in ieder geval geen zorgen over.
Rechts zijn het 2 kogellagers (opgesloten tussen een kraag in de bus en een circlips), links 2 naaldlagers. Speling op de naaldlagers is vrij gering. De kogellagers hebben meer speling. Is moeilijk vergelijkbaar. Heb mij ook nooit verdiept in codering die gegeven worden aan speling op naaldlagers.Als de as er mooi door schuift zoals je vermeld, heb je het inderdaad goed voor mekaar.
Gemakkelijk is dat niet om te maken, dat weet ik wel.
Een kogellager dat ovaal vervormd is draait niet goed, je kan minimaal C3 of C4 lagers monteren voor een "beetje" vervorming op te vangen.
Hoe is die lagering, toch met naaldlagers?
In de motorcross is zo een achter-brug gelagerd in naaldlagers, ik weet niet als daar ook verschillende tolerantie's in zijn zoals de kogellagers?
Op bestelling?
Ik moet nog wat meer oefenen denk ik
Mijn complimenten, ik heb niets met een zogenaamde gesloopte bike. Maar dit is andere koek. Dit is van hoog niveau.Brugje is afgelast en de lagers zijn er ingeperst. Wel ergens een foutje gemaakt met de stroom die net iets te hoog stond. Binnenste wanden zijn 2mm. Bij het lassen van achteras houders aan die 2mm plaat, kreeg ik scheurvorming naast de las in de plaat. Enige optie leek mij om er een stuk uit te snijden en verloopstukken van 3mm in te lassen. Dat zijn dus de driehoekjes aan de binnenkant die je achteraan ziet. Op zich geen probleem, het is alleen maar sterker geworden nu. Maar het was niet voorzien. Daarom is het ook prototypebouw
Bekijk bijlage 1520339Bekijk bijlage 1520341Bekijk bijlage 1520342Bekijk bijlage 1520343
Volgende stap is het bevestigingspunt van het linksysteem aan het hulpframe. Daarna gaat hoofdframe terug de mal in om versterkingen en dergelijke aan te brengen. 3 weken verlof binnenkort. Tijd genoeg normaal gezien om het motortje op zijn wielen te krijgen.
Welke Cam software heb je nu gebruikt?Bevestiging van het linksysteem is ook klaar. Alleen nog aflassen.
Bekijk bijlage 1527953
Bekijk bijlage 1527954Bekijk bijlage 1527980Bekijk bijlage 1527981
Gisteren de laatste instellingen van de cnc freesmachine geoptimaliseerd en de eerste onderdeeltjes gefreesd. Paddock stand houdertjes. Uiteindelijk wordt er nog een klein kunststof valblokje meegebout met dit steuntje.
Bekijk bijlage 1527985Bekijk bijlage 1527986Bekijk bijlage 1527988
Nu eerst wat tegeltjes leggen en volgende week het frame verder aflassen.
Geen losse CAM software gebruikt. Bij de Eding sturingssoftware kan je dxf's inladen. Hier heb ik met verschillende lagen gewerkt die je kan aan of uitvinken.Welke Cam software heb je nu gebruikt?
Ziet er leuk uit!Geen losse CAM software gebruikt. Bij de Eding sturingssoftware kan je dxf's inladen. Hier heb ik met verschillende lagen gewerkt die je kan aan of uitvinken.
Hierbij geef je alle waardes in wat bij het proces hoort. Bekijk bijlage 1528140
Natuurlijk niet optimaal. Maar wel makkelijk om wat gevoel te krijgen wat de machine kan. Moet mij eens in Fusion 360 verdiepen.
Tegenloop? Conventioneel krijg ik daar een betere finish mee. Maar als ik hier de afval bekijk die er vanaf komt (waar de frees dus meeloop tegen draait) zie ik geen verschil. Dus ik had idd meeloop kunnen frezen. Ik moet nog veel lerenZiet er leuk uit!
Goed om de basis onder de knie te krijgen.
Mag ik vragen waarom je tegenlopend vreest?
Fusion is ideaal ja, heel makkelijk te leren
Nope, op een kartcircuit wil ik toch wat meer controle. Daar speelt aerodynamica toch niet zo een grote rol. De zithoogte wordt sowieso hoger als bij een moto3, waar de rest van de geometrie op lijkt. Als ik op een groter circuit ga rijden kunnen clipons misschien wel een optie zijn. Maar dan een net iets hoger model.Geen clipons?