Hoi allemaal ik overweeg een Tuneboy/PC3 aan te schaffen en ben erg benieuwd naar jullie ervaringen daarmee.Ik zou ook erg blij zijn met dealer adressen ofzo(Vooral Tuneboy want daar kan ik in nederland niets van vinden).
Er zijn hele grote verschillen tussen TuneBoy en de Powercommander, dat wordt op de site van
Tuneboy zeer duidelijk uiteengezet.
Met TuneBoy kun je de complete injectie- en ontstekingsmapping in feite 'vrij' invullen (de natte droom van een tuner), verder ziten er ook veel diagnosefuncties in. TuneBoy is overigens alleen toepasbaar op Triumphs, enkele typen Aprilia en op Benelli.
Ik ken één tuner in Nederland met een hele ruime ervaring met TuneBoy èn met de benodigde kennis om mappings daadwerkelijk te verbeteren: Ruud Fredriks in Goes. Mijn Speedtriple 1050 heeft bij hem onlangs die behandeling ondergaan en ging (in volledige standaarduitvoering), ruim 8,5 pk omhoog met ook een betere motorloop en gasaanname in het middengebied. Via het systeem kon ook m'n snelheidsmeter gecalibreerd worden, de 6 - 7% overdrijving bij 100 km/u is er uitgehaald. 100 km/u op de teller is nu ook 100 km/u in werkelijkheid. Dit laatste is alleen mogelijk bij de modellen met Keihin-injectie.
Ook heb ik een Daytona955i met sportuitlaat de behandeling zien ondergaan en daarbij resulteerde het vooral in veel meer power in het lage en middentoerengebied, waardoor de fiets compleet anders, krachtiger, rijdt, zoals ik zelf kon vastellen omdat ik er voor en na de behandeling op heb gereden.
Verder kan via Tuneboy o.a. de toerenbegrenzer op elk gewenst toerental worden ingesteld, kan het stationnair toerental worden gekozen, kan worden ingevuld bij welke koelvloeistoftemperatuur de fan achter de radiateur moet aanslaan, enz. enz.