Tunen Fireblade 2001

RaceDude

Rookie
16 nov 2011
28
0
Hoi 8-)

Heb sinds kort een Fireblade uit 2001, ben er helemaal weg van. Wil hem op de testbank laten zetten en tunen. Power Commander erop of Rapid Bike (welke is beter)?

Uitlaat vervangen doe ik niet, vind ik te duur. Misschien wel luchtfilters als dit nut heeft maar hij moet er niet slechter door starten of zo. Overigens wil ik mijn motor niet gereed maken voor het circuit of zo. Nee, wil gewoon dat hij optimaal lekker loopt. Mijn Vuurzwaard moet gewoon goed starten en soepel rijden onder alle omstandigheden.

Lees hier ook over schakelsetjes, wat is dit precies? Moet het blok hiervoor open? Sneller kunnen schakelen lijkt me wel fijn! Maar moet niet ten koste gaan van de betrouwbaarheid.

Ontstekingvervroeger lijkt me echt iets voor op het circuit...Verder wil ik nog een hugger, de wielen polijsten en goede valblokken erop (is wel lelijk maar heb in het verleden al eens een motor van de standaard af laten donderen).

Heeft een Double Bubble ruitje veel nut? En hoor ook over Blade dat bij hoge snelheden stuurdemper gewenst is!?

Ben erg blij met jullie reacties, waar moet ik zijn voor kwalitatief goede onderdelen bijvoorbeeld. Wie weet een goede tuner met testbank? Waar kan ik de wielen laten polijsten. Liefst in regio Arnhem/Nijmegen.

C U :]
 
je luchtfilter vervangen betekend vaak dat je inboet op de kwaliteit van de lucht: ik zou het niet doen voor die twee PK. Ook zit je bij het onderhoud een half uur te ontvetten, spoelen, opnieuw inoli"en, etc, tegenover het gemak van " oude filter er uit, nieuw filter er in". kosten in een werkplaats zijn ongeveer hetzelfde.

Schakelsetjes zijn " verstelbare voetsteunen". waarmee je dus je stepje 1 cm naar achteren/onderen/boven kunt afstellen. Ik vind het kitscherig, net als uit alu gefreesde rempotjes en gouden remgrepen en koolstofvezel sticker op je kroonplaat.

Btw, Fireblade is een verkeerd vertaalde naam (Japans > Frans > Engels), het hoort eigenlijk " bliksemschicht" te zijn ;) .

Mijn mening: injectiegallerij synchroniseren, vering goed laten afstellen bij WP of Hyperpro, en genieten van de rit.
 
Uitlaat te duur :? En een PC of Rapidbike niet :? Je bedoelt zeker het totale plaatje te duur wordt. Waarom zou je een pc plaatsen maar geen uitlaat? Zoveel winst zul niet echt krijgen met alleen een PC.
 
Laatst bewerkt:
stuurdemper omdat je hoge snelheiden gaat halen?
zet er maar eerst zijwieltjes onder...

je weet totaal niet waar je over praat, ga eerst maar zo rijden met de motor hoe die nu is, is al tig keer verteld

als jij met je opgefokkte motor niet eens een bocht kan nemen en lekker aan het gas gaat hangen, dan gaat je "vuurzwaard" dingen doen die je niet zal verwachten

neem gewoon dingen aan hier op het forum,geen kroegverhaaltjes :?
 
Laatst bewerkt:
Eric4stroke; beetje gefrustreerd?! Wat vind je vrouwtje hiervan? Vraag gewoon om wat informatie. Ben zeker geen groentje qua motorrijden. Ga zeker volgas op snelweg Duitsland en ik kom niet in de kroeg. Jij misschien te vaak?! Overigens neem ik rijtesten van ervaren coureurs erg serieus dus als zij praten over hoofd schudden van Fireblade...

Relax of ga anders kickboxen of zo maar niet iemand afzeiken hier.
 
doe eens rustig zeg :)

als ik naar je post geschiedenis kijk dan zie ik dat je er niet veel verstand van hebt, en als men je probeert te helpen reageer je niet en ga je andere topics openen
neem dingen van andere mensen aan en ga eens op het forum zoeken

als je je eens verdiept in een powercommander zie je dat dat op elke motor een ander effect heeft
en 90% daarvan is icm een ander uitlaat systeem

ga je maar eens verdiepen in dat ipv talloze topics te openen

en afzeiken, omdat ik wat over zijwieltjes zeg?

pfff
 
Laatst bewerkt:
Mijn 2000 blade heb ik destijds voorzien van een PC3. Op de kop getikt via marktplaats voor 150 euro's. Verder K&N luchtfilter gemonteerd en af laten stellen voor de meest soepele vermogensafgifte. Dit zijn de beste centen die ik in de Blade heb kunnen stoppen. De racepijp lag er al onder.

Een standaard blade (bj 2000, 2001) heeft wat last van het aan/uit effect door de injectie. Hierdoor wil hij wat bokken rond de 50 km/h. Met de PC3 / ander luchtfilter los je dit zo goed als op.

En laat dat juist zijn wat jij wilt volgens mij. Antwoord is heel simpel, hij gaat er een stuk lekkerder van lopen en je krijgt een heerlijk gemeen grommetje cadeau ;) Rapid bike schijnt wat beter te zijn, maar deze is ook wat duurder.

DB-ruitje werkte voor mij perfect. Ik ben 1,92 en met het standaard ruitje zit je veel meer in de wind. Verder is het vooral optisch wat mooier.

Stuurdemper heb ik nooit gemist, maar ik rij dan ook als een dweil :')
Succes en veel plezier met je blade
 
Laatst bewerkt:
Alleen een powercommander zal niet veel doen voor de PK's.
Echter praten we hier over het eerste Fireblade model met injectie.

Ik heb zelf de 954 (1 model later) maar lees veel over aan/uit et cetera van de 929.
Een powercommander lijkt mij sowieso een goede aanwinst, alleen al om te finetunen.

Dat mensen zeggen "wel geld voor een PC, maar niet voor een uitlaat?" slaat mijn inziens nergens op.
Als je het hebt over vermogenswinst zul je een volledig uitlaatsysteem moeten aanschaffen.. niet alleen een demper. Een heel systeem is natuurlijk een stuk duurder!

Ook wordt het altijd aangeraden om een PC of RB bij een volledig uitlaatsysteem te nemen.
Alleen een compleet systeem is nergens goed voor, alleen een PC kan natuurlijk gewoon.
Oftewel uitlaatsysteem + (noodzakelijke) PC + af laten stellen = duur.
Alleen een PC + af laten stellen = minder duur.
 
Hoi 8-)

Mijn Vuurzwaard moet gewoon goed starten en soepel rijden onder alle omstandigheden.

ik zou je geld uitgeven aan een grote beurt voor dat ding en hem dan op de bank zetten om hem helemaal goed af te stellen. dan weet je dat hij betrouwbaar is en gewoon goed loopt. lijkt me stuk beter dan andere uitlaatsystemen, luchtfilters, en powercommanderzooi. ding gaat al hard genoeg toch?!
 
Variabel is RaceDude wél :} :}

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan