Tuono Topic Deel 19

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ondanks wat hierboven staat zojuist toch de 15/42 besteld.
Ik heb er nu 15/40 op en meen me te herinneren dat 16/43 ongeveer gelijk was hieraan.
Eerder had ik ook al bedacht om naar 15/42 te gaan dus vandaar :)

Tegelijk vind het ik wel cool als hij lekker los komt. Rij op de T meer zoals met een Supoermoto *O*

Nog wel een andere vraag.
Welke kettingspray of vet gebruiken jullie en hoe vaak doen jullie het erop.
Ik had van de enduro nog een hoop ketting spray en heb deze er altijd op gedaan.
Nadeel is wel dat het overal zit, het spettert er enorm, dus plakt misschien niet genoeg.
Nu dacht ik zelf aan van die spray die zo'n wit laagje op de ketting achterlaat, maar ik weet niet welke dat is en of deze goed is.

Ik vond t zelf even wennen, van 15/40 naar 15/42, maar het bevalt me prima. Naar mijn smaak is het bij een hogere snelheid continue, bijvoorbeeld 130 even meer toeren dan voorheen, maar niet heel hinderlijk. Verder wel veel speelser geworden. Ik smeer m'n ketting trouwens ook met S100, tot nu toe bevalt deze mij het best.
 
Heb dr belray op zitten, plakt ook prima en gaat langer mee dan andere merken die ik heb geprobeerd. S100 ken ik qua gebruik niet
 
Morgen eens kijken of ik er aan toe kom even snel de Duitse snelweg op te gaan.
Wil wel eens weten wat de top is met 15/40. Los van het feit dat ik hem nog nooit op top heb gehad.
 
Prima vergelijkingsmateriaal hoor ik.... 😜

Dacht dat daar wel ergens een tabelletje voor was.. 🤔
 
Laatst bewerkt:
Bedoel je deze?
Gearing Commander ⚙

Ik weet alleen niet of hij klopt. zegt dat hij met 15/40 243kmph moet doen en loopt harder.
Denk dat ik 275 op de teller haal, zal zo'n 260 op gps zijn.

waar ik het ook voor doe is om de wat langzamere bochtjes in z'n 2 te doen. als ik lekker wil racen pak ik rotonden nu in z'n 1 en is het uitaccelereren wat minder. In z'n 1 heb ik hogere toeren en dan is de T voor mij 'stabieler'
 
Als je gaat toppen met een Tuono, dan zou ik je helm maar goed vast zetten, en goed op je tank gaan "liggen" bij 245ish kreeg ik geen lucht meer (helm word door de wind omhoog getrokken) dan loop je wat blauwtjes aan haha.
Maar 275 km/h met een tuono??

Mijn RSV met als zijn mooie kuipwerk was dat niet zo'n probleem, maar een tuono weet ik niet of je dat wel kan halen.
 
Laatst bewerkt:
Had vorige week 260 op de teller, de weg was alleen op. Denk dat ik dus wel 275 op teller kan halen.
Er zal natuurlijk enige afwijking zijn, zo is 160 op de teller 150 op GPS, dus er zal al 15 a 20km af gaan denk ik.
Idd goed gaan liggen achter mijn verhoogde ruitje. Anders snap ik je probleem ja:)
 
Ik ben 1.92 dus ook niet klein. Denk dat het dan idd tijd is voor een andere helm.
Heb in dec een nieuwe gekocht maar achteraf is deze ook niet goed dus ga volgend jaar een andere kopen. Hij mag niet aan je keel trekken iig.
 
Ok Sanador, ik moet je gelijk geven. Ik werd ook gewurgd.
Zowel m'n helm als de hals van m'n pak. Geen pretje.
Toch 274 op de teller en 254 op GPS. Ik denk dat er nog max 5km bij had gekund voor hij in de begrenzer schoot maar ik moest wel van het gas om te kunnen blijven ademhalen en bloed rond te pompen.

full
 
Hallo mensen. Ik heb vorige week afscheid genomen van mijn Tuono en ben nu na dertien jaar geheel Aprilia-loos (laatste vijf jaar Tuono). Maar ik heb nog wel heel wat Tuono onderdelen liggen die ik nu druppelgewijs te koop aanbied, te beginnen met onderstaande items. Klik op de hyperlinks voor de originele advertentie.

Amerikaans model zijstandaard (VERKOCHT)
Vind je ook de originele zijstandaard van de Tuono heel erg iel en onderbemeten? Dan is deze Amerikaanse standaard echt iets voor jou! De foto's spreken voor zich.

full

full

full



Set originele uitlaatdempers

Wit gespoten ruitje (VERKOCHT)


Binnenkort zet ik nog meer items te koop, ik moet er eerst wat foto's van maken.

Groeten,

Bas
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan