Turbokit op motorfietsje

Laatst bewerkt:
Ik heb erg veel met rally en race auto's gewerkt (RX7 Elford turbo, Nissan GTI-R, Escort Cosworth, Sierra RS Cosworth, Sierra Cosworth 4x4, Lancia Delta HF Integrale, Subaru Impreza GT Turbo, Mitsu lancer Evo 6 & 7) dus weet zo ongeveer wel hoe een turbomotor werkt en wat wel en niet werkt... ;)

Je hoort gewoon zo vaak nonsens en de mensen die het dus ECHT niet snappen nemen dat dan aan voor waarheid met alle gevolgen van dien...

Maar we zien weer eye to eye dussuh... *O*
 
Ik wou er nét een kratje bier en wat chips bij pakken :+

Hahaha ik kom erbij zitten...
vroeg me al af wanneer je hier eens kwam kijken :9

niet ingaan op mijn theorie Paul, ik kwam hier gewoon wat lol maken . O-)
Eigenlijk hoor ik in mijn garage te zitten om uit te zoeken waarom ik niet kon Nossen vorig weekend :?
Niels heeft me lekker zien afgaan, hé Niels :]
Verslagen door iemand die zijn hond mee op zijn benzinebak had zitten.
Dat beest, zijn kop in de wind met flapperende oren.
En maar gapen naar mij :Y
lol dat ze hadden toen ze mij er af hadden gereden _O-
 
Zag een Hayabusa met zo'n ding en dat ging echt helemaal nergens meer over. Zo extreem hoeft het nou ook weer niet.

Groeten, Kneedown Willem.

Zet dan gewoon een niet werkende turbo op je fiets!

Maar wat bedoel jij met extreem. De ongeblazen versie van de Hayabusa zit even snel op de 120 km/h als de geblazen versie. Laat je je gas dan vervolgens open staan dan duurt het wel een minuutje of zo voordat je richting de drie honderd gaat. In de geblazen versie is dit slechts iets in de orde van grote van zo'n 15 tot 20 seconden. Aanzienlijk verschil dus. In het dagelijks verkeer echter niet echt bruikbaar. Maar zeker niet zo extreem mijns inziens.

Of het nergens meer over gaat? Och, aan wat voor fiets dacht jij dan? Een 25 kW of toch ook een of ander PK monster (>100pk)?

:] :]
 
3) water dat verdampt wordt inderdaad stoom maar de stoom die jij genereert op de manier die jij voorstelt is NOOIT voldoende om een turbo naar maximale druk toe te jagen bij een stationair lopende motor...

jullie hebben allebei gelijk, maar snappen elkaar verkeerd (denk ik)

wat bcans bedoeld is dat de turbo alleen op TOEREN komt, omdat hij geen tegedruk heeft die de turbine weerstand geeft

waarschijnlijk dacht steph dat ie stationair de turbo op volle DRUK liet komen, dit gebeurd pas bij een DICHTE dumpvalve, en bcans heeft t over een OPEN dumpvalve

*correct me if I'm wrong* :W
 
jullie hebben allebei gelijk, maar snappen elkaar verkeerd (denk ik)

wat bcans bedoeld is dat de turbo alleen op TOEREN komt, omdat hij geen tegedruk heeft die de turbine weerstand geeft

waarschijnlijk dacht steph dat ie stationair de turbo op volle DRUK liet komen, dit gebeurd pas bij een DICHTE dumpvalve, en bcans heeft t over een OPEN dumpvalve

*correct me if I'm wrong* :W

helemaal juist, nagel op de kop :}

Turbogat weg bij vertrek omdat de turbo al op toeren draait

Je moet de dump valve sluiten op het moment dat je vertrekt (kontactje van de koppeling)

Maar probeer dat nu maar eens uit te leggen hé |(
 
Ik had wel begrepen wat BCANS bedoelde maar dat werkt niet...de theorie is aardig maar er is veel voor nodig om de turbine te laten draaien (zeker op top toerental) en dat haal je niet door de stoom die je genereert door water in een uitlaatspruitstuk van en stationair lopende motor te injecteren....

behalve dat: de tegendruk die de turbine ondervind wordt o.a. gegenereerd door de massa traagheid van de turbine zelf en het uitlaatsysteem...
 
Leuk topic! Veel zin en onzin...... bouw al een tijdje turbokits voor de GSXR1100 dus neus es op m'n site rond als je wilt! www.tp-systems.nl

Heb zelf een 315 achterwiel pk GSXR en da's perfect voor op de weg! Leuk om hayabusa's mee af te drogen :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan