TuV keuring

mielclaessens

Die hard MF'er
21 mrt 2003
321
0
Maastricht
Ik ben van plan een uit duitsland geexporteerde motor bij een dealer in NL aan te gaan schaffen (althans, ik ben er serieus in geinteresseerd).

Nu vroeg ik me af of ik contact op kan nemen met de TUV om te kijken of de km standen kloppen (die schijnen ze bij elke keuring te registreren) en te kijken of er schade is geweest aan de motor (en hoeveel eigenaars etc etc).

Heeft iemand hier al ervaring mee hoe dit aan te pakken en of dit uberhaupt mogelijk is??
 
Ik heb ook een Duitser onder mijn kont en toen ik hem kocht, heb ik alle originele papieren gezien van de import. Ook (een kopie van) het oorspronkelijke Duitse kenteken en de originele laatste onderhoudsrekening met naam en adres van de vorige eigenaar en de dealer die het onderhoud heeft gedaan. Onderhoudsboekje stond ook vol stempels van de plaatselijke (Suzuki)dealer.

Dit geeft misschien niet 100% zekerheid, maar wel vertrouwen. Als je een bepaalde motor op het oog hebt en de verkoper kan je niets laten zien over de geschiedenis van de motor, kijk maar verder. Het zoeken duurt wat langer, maar waarschijnlijk loont het de moeite om voor zoveel mogelijk zekerheid te gaan.
Geldt eigenlijk voor alle tweedehands motoren, maar die drie maanden garantie van de dealer in Nederland op een importmotor kan net zo goed een gokje van hem zijn..

Kortom, geduld en motorhistorie.......en de verplicht uitgebreide proefrit natuurlijk. Het kostte mij 7 maanden voor ik er een vond en dat was niet hier in de buurt.

Succes!
 
Boekjes zitten er gewoon bij (ga ik morgen bekijken) en weet niet welke papieren er bij zitten want hij komt via een duitse handelaar die de motor opgekocht heeft...

De motor heeft "maar" 3000 km gelopen dus veel officieel onderhoud zal er nog niet aan hebben plaatsgevonden..
 
Terug
Bovenaan Onderaan