TuV-keuringen

rvh

MF veteraan
28 nov 2001
10.381
8.272
Ergens in Zuid-Holland
Wat houdt zo'n Duitse TuV-keuring nu in?

-Is het een strenge keuring?
-Wat zijn de punten waar op gelet worden?
-Krijg je er een bewijs van mee als ie opnieuw gekeurd is of is het een stickertje op het kenteken? Ik heb werkelijk geen idee, dus kom maar op met alle informatie.
 
http://www.de.tuv.com/

Streng? behoorlijk.
De punten waar in nederland officeel ook geled moet worden,
b.v. je hebt een auto type "L",
je bouwt hem om naar "GL" met b.v een paar andere wielen en een ander stuur,moet je hem laten keuren, hoort in NL eigenlijk ook,gebeurt alleen nooit.
stikker op het kenteken is meer een soort van APK,accesoires ectr.komen in je kenteken.
 
Betekent een nieuwe TuV op een motorfiets uit Duitsland 'automatisch' dat ie zonder problemen bij de RDW-keuring geodgekeurd zou worden? Als de keuring inderdaad zo streng is dan zou dat dus geen probleem moeten zijn.
 
Betekent een nieuwe TuV op een motorfiets uit Duitsland 'automatisch' dat ie zonder problemen bij de RDW-keuring geodgekeurd zou worden? Als de keuring inderdaad zo streng is dan zou dat dus geen probleem moeten zijn.
Zou eigenlijk wel kunnen, maar ja...dan verdiend de Nederlandse staat er niets aan :r
 
Hoe bedoel je? De staat verdient niets, maar krijgt toch wel de BPM. :(

Wie kan er meer over vertellen. Ik heb nog iets minder dan een uur voordat de veiling eindigt op ebay.de
 
Hoe bedoel je? De staat verdient niets, maar krijgt toch wel de BPM. :(

ik denk dat whimpey de keuring zelf bedoelt, dat je je motor moet laten keuren, die lui gaan op een stoel derbij zitten te kijken, ja mooije motor, ja ik keur hem goed en betaalt u maar weer even.
 
Als een motor TuV gekeurd is, staan alle eventuele aanpassingen op het kenteken en kan dus zo worden ingevoerd.
Afgezien van eventuele sportpijp, is-ie dan gewoon goed voor de weg.
Duitsland is strenger dan Nederland.
 
Dank slijtboutje, nog 8 minuten en ik dan heb ik 'm mogelijk.

Alleen nog vervoer zien te regelen, waarschijnlijk busje of iets huren. Maar dat mag het probleem niet zijn...


Staat er trouwens op de Tuv-papieren ook een wijziging gemaakt als blijkt dat de motor een ongeval heeft gehad en deze weer opgelapt is?
 
Dank slijtboutje, nog 8 minuten en ik dan heb ik 'm mogelijk.

Alleen nog vervoer zien te regelen, waarschijnlijk busje of iets huren. Maar dat mag het probleem niet zijn...


Staat er trouwens op de Tuv-papieren ook een wijziging gemaakt als blijkt dat de motor een ongeval heeft gehad en deze weer opgelapt is?
Dacht het niet.
 
Hij mag op slot. Ik weet voorlopig genoeg nu. Het is jammer maar helaas, maar Richard moet eerst wat gaan werken bij een baas. De veiling is afgelopen en m'n droommotor gaat een andere eigenaar vinden dan degene die ik in gedachten had (=ikke).
 
Terug
Bovenaan Onderaan