Uitlaat Amerika

Rse

Rookie
27 mei 2014
3
0
Hoi allemaal ik ben nieuw hier dus even korte introductie:

Me naam is ruben, kom uit haarlem sinds een jaartje rijbewijs en nu op zoek naar een bandit 600 n.

Ik heb een algemene vraag. Ben aan het kijken om een uitlaat te importeren,
Nou vraag ik me af hoe het werkt met de btw die je erover moet betalen.

Iemand hier ervaring mee?

Grt en alvast bedankt voor de reactie,s
 
Hoi allemaal ik ben nieuw hier dus even korte introductie:

Me naam is ruben, kom uit haarlem sinds een jaartje rijbewijs en nu op zoek naar een bandit 600 n.

Ik heb een algemene vraag. Ben aan het kijken om een uitlaat te importeren,
Nou vraag ik me af hoe het werkt met de btw die je erover moet betalen.

Iemand hier ervaring mee?

Grt en alvast bedankt voor de reactie,s

afhankelijk van de verkoper, als hij via USPS (US Postal Services) dan komt het bij TNT binnen, daar hebben zij internationale afspraken voor. En TNT gaat het voor je inklaren, dus je betaalt meteen invoerrechten + hun service.

Als de verkoper via UPS verstuurt dan is het aan jou om in te klaren (welk je niet gaat doen ;) ) dan betaal je geen invoerrechten en BTW.
 
@sd18

Die invoerrechten is geloof ik boven een bepaald bedrag en daar zit de uitlaat onder,
En lees op hun site dat je kan kiezen tussen EMS en TNT. Dus dan hoef ik er niks aan te doen en gewoon de btw bij TNT aftikken!?
 
Het lukt zelden om zo'n artikel als een uitlaat "binnen te smokkelen". Hou rekening met invoerrechten, inklaringskosten en BTW.
 
@sd18

Die invoerrechten is geloof ik boven een bepaald bedrag en daar zit de uitlaat onder,
Dat is (meen ik) alleen als je de uitlaat als reiziger bij je hebt, niet bij pakketten die verstuurd worden.
 
Hoi allemaal ik ben nieuw hier dus even korte introductie:

Me naam is ruben, kom uit haarlem sinds een jaartje rijbewijs en nu op zoek naar een bandit 600 n.

Ik heb een algemene vraag. Ben aan het kijken om een uitlaat te importeren,
Nou vraag ik me af hoe het werkt met de btw die je erover moet betalen.

Iemand hier ervaring mee?

Grt en alvast bedankt voor de reactie,s
Via ebay kun je tegenwoordig vaak al vooraf zien wat invoerheffing en btw gaat worden.

Stelregel: tel er gerust 35% bij op.
 
@sd18

Die invoerrechten is geloof ik boven een bepaald bedrag en daar zit de uitlaat onder,
En lees op hun site dat je kan kiezen tussen EMS en TNT. Dus dan hoef ik er niks aan te doen en gewoon de btw bij TNT aftikken!?
PostNL geeft toch alles aan, ook iets van 2 euro waarde.

Dat wordt gewoon dokken dus :Y
 
PostNL geeft toch alles aan, ook iets van 2 euro waarde.

Dat wordt gewoon dokken dus :Y

Ik heb onlangs (vorige week opgehaald bij afhaalpunt PostNL) wat besteld via Ebay. Dit komt uit Amerika en ik heb niets hoeven bijbetalen. Het was in totaal +\- 20 euro (kledingstuk).

Bij het ophalen was er wel iets vaags. Bij het afhalen stond er schijnbaar aangegeven dat er een rembours bedrag nog verrekend moest worden. Echter stond er geen bedrag vermeld dus hoefde het niet. Daarnaast had ik het ook niet onder rembours besteld.

Of dit nu een belasting had moeten zijn en het verkeerd ingevoerd was ofzo weet ik niet. Ik heb uiteindelijk niets extra hoeven afrekenen.
 
Laatst bewerkt:
Vanuit USA is het altijd betalen, en al helemaal als het om een groot en relatief zwaar pakket gaat als een demper. Belasting plus nog wat administratie kosten. Als zo'n demper 400 euro kost betaal je ongeveer, 21 procent x 4 hondertjes = 84 euro plus 20 euro admin is totaal iets meer als 100 euro. Zo moet je dus plus minus rekenen.

Als je zelf meeneemd vauit USA mag je tot 400 euro ongeveer belastingvrij meenemen. Via de post gaat dat betrag maar tot 21 euro zoiets.
 
Laatst bewerkt:
Vanuit USA is het altijd betalen, en al helemaal als het om een groot en relatief zwaar pakket gaat als een demper. Belasting plus nog wat administratie kosten. Als zo'n demper 400 euro kost betaal je ongeveer, 21 procent x 4 hondertjes = 84 euro plus 20 euro admin is totaal iets meer als 100 euro. Zo moet je dus plus minus rekeken.

Als je zelf meeneemd vauit USA mag je tot 400 euro ongeveer belastingvrij meenemen. Via de post gaat dat betrag maar tot 21 euro zoiets.

AH!
Dat verklaart een hoop :)
 
Zie het idd op ebay.
Tnx ga me er nog even in verdiepen.
ziet er wel naar uit dat wel eurootje of 50 zal gaan schelen.
 
Dat is (meen ik) alleen als je de uitlaat als reiziger bij je hebt, niet bij pakketten die verstuurd worden.

Klopt Bolski.
Alle (USA) internet aankopen vallen in principe onder de invoerrechten.
Je kan beter kijken of je de uitlaat in Europa kan vinden.
Er zijn zelfs forumleden die perfect een uitlaat kunnen leveren! *D :+
 
PostNL geeft toch alles aan, ook iets van 2 euro waarde.

Dat wordt gewoon dokken dus :Y
Raar is dat he? Helemaal omdat zij als commerciële instantie aangesteld zijn om de controle te doen over of jij invoerrechten moet betalen en aan hun administratiekosten.. |(
 
Vanuit USA is het altijd betalen, en al helemaal als het om een groot en relatief zwaar pakket gaat als een demper. Belasting plus nog wat administratie kosten. Als zo'n demper 400 euro kost betaal je ongeveer, 21 procent x 4 hondertjes = 84 euro plus 20 euro admin is totaal iets meer als 100 euro. Zo moet je dus plus minus rekenen.

Als je zelf meeneemd vauit USA mag je tot 400 euro ongeveer belastingvrij meenemen. Via de post gaat dat betrag maar tot 21 euro zoiets.
+ btw over verzendkosten
+ invoerheffing
+ administratiekosten


ps-je
Ik importeer wekelijks uitlaten daar vandaan; vaste prik :Y
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Raar is dat he? Helemaal omdat zij als commerciële instantie aangesteld zijn om de controle te doen over of jij invoerrechten moet betalen en aan hun administratiekosten.. |(

Enige die bepaald of jij er invoerrechten over moet betalen is de Belastingdienst (Douane), geen enkele commerciële instantie kan dit bepalen. Waar het verschil in zit is dat een goede expediteur de voor jou voordeligste HS (Douane goederencode) er aan kan koppelen. Alleen voor PostNL is dit natuurlijk te veel werk waar zij tevens verder niets aan kunnen verdienen, vandaar dat ze lekker makkelijk generaliserend inklaren. En tja de administratiekosten, ze lopen er aardig risico op. In tegenstelling tot de BTW welke PostNL kan terug voeren is het risico van de invoerrechten geheel voor hun, betaald de ontvanger niet dan moeten ze alsnog de kosten hiervoor betalen.
 
Laatst bewerkt:
Enige die bepaald of jij er invoerrechten over moet betalen is de Belastingdienst (Douane), geen enkele commerciële instantie kan dit bepalen. Waar het verschil in zit is dat een goede expediteur de voor jou voordeligste HS (Douane goederencode) er aan kan koppelen. Alleen voor PostNL is dit natuurlijk te veel werk waar zij tevens verder niets aan kunnen verdienen, vandaar dat ze lekker makkelijk generaliserend inklaren. En tja de administratiekosten, ze lopen er aardig risico op. In tegenstelling tot de BTW welke PostNL kan terug voeren is het risico van de invoerrechten geheel voor hun, betaald de ontvanger niet dan moeten ze alsnog de kosten hiervoor betalen.
Dan gaat t terug toch?

Maar goed, ik betaal administratiekosten, en geen risico opslag.... Dat laatste zit in ondernemersschap.
Het bedrijf kan er ook voor kiezen het niet te doen.
 
Dan gaat t terug toch?

Maar goed, ik betaal administratiekosten, en geen risico opslag.... Dat laatste zit in ondernemersschap.
Het bedrijf kan er ook voor kiezen het niet te doen.

Terug sturen heeft geen in die zin, geen zin immers de invoerrechten zijn al betaald. Gezien de overheid immer en altijd goed voor zichzelf zorgt zit er geen 'terugstuur' clausule in. Kortom invoerrechten zijn betaald en kunnen nooit terug gevorderd worden.

En ach dan is het geen risico opslag maar het zijn het administratie kosten voor het verwerken van risico opslag :) O-) :X ;)
 
PostNL geeft toch alles aan, ook iets van 2 euro waarde.

Dat wordt gewoon dokken dus :Y

mea culpa, het is PostNL ipv TNT, maar ja TNT is ook van PostNL :)

Dat is (meen ik) alleen als je de uitlaat als reiziger bij je hebt, niet bij pakketten die verstuurd worden.

Nee, zo lang het via UPS gaat, dan krijg je zonder inklaringskosten, en BTW. UPS gaat vanuit dat je zelf aan de belastingdienst melden. :Y
Ik heb in het verleden een helm uit VS voor een medeforum lid besteld, naast de verzendingskosten, geen extra kosten ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan